"БДЖ - Товарни превози" ще търси 400 млн. лв. за инвестиции

Дружеството ще преговаря със Световната банка
29 юли 2022 22:15, Анисия Иванова
20
"БДЖ - Товарни превози" ще търси 400 млн. лв. за инвестиции
Снимка: БГНЕС

"БДЖ - Товарни превози" започва разговори със Световната банка за реализация на инвестиционната си програма за периода до 2024 г., съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията. Дружеството ще преговаря за привличане на до 400 млн. лв. капитал.

Средствата са необходими за придобиване на пет нови електрически и 15 дизелови локомотива, както и на 600 специализирани товарни вагона. Инвестициите в подвижен състав и жп инфраструктура са основен приоритет на министерството. Програмата предвижда основни ремонти на 10 локомотива и 250 товарни вагона.

В последните години "БДЖ - Товарни превози" има затруднения в изпълнение на графика на превози поради липсата на достатъчно подвижен състав. Средната възраст на електрическите локомотиви е 45 години, а 90% от вагоните са доставени преди 40 години. Ремонтната поддръжка се извършва главно в локомотивните депа на дружеството, които нямат достатъчен капацитет. В същото време обемът на заявките за превоз се увеличава, а липсата на подвижен състав крие риск от загуба на клиенти и нереализирани печалби, посочват от министерството.

Новите вагони и локомотиви ще върнат дружеството на пазара като силен конкурентоспособен играч. С модернизирането на локомотивния и вагонен парк ще могат да бъдат изпълнени превози на товари, които само за първата година ще донесат около 28 млн. лв. приходи. Прогнозите са, че от втората година ще бъде генерирано допълнително по още 5% увеличение на приходите. Това предполага инвестицията от 400 млн. лв. да се изплати за срок около 11 години, отбелязват от ведомството.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
2
 
! Отговори
Съвет от дядо преди 1 година
До Анонимен 15 Нови релси трябва да поръчат.Тези не стават.
14
0
 
2
 
! Отговори
Я па я..! преди 1 година
Аз съм по скромен. Търся 40 000 , ама няма.
13
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тоя от еконта да връща парите които прибра отпощитезс два месеца
12
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
аз ще ги дам
11
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
То хубаво взимат комисионна и се облагат лично, но поне да поръчат добри машини.
10
0
 
7
 
! Отговори
Врели некипели преди 1 година
До 13 "Tока излиза много по скъпо от нафтата" - точно това съм го чувал ендо време от един корумпиран министър на царя, който поръча на кредит дизелови мотриси за БДЖ. Уж били супер икономични, уж нафтата излизала по-евтино от тока. Какво стана? След години БДЖ се чудеше как да се оттърве от тях и как да си предоговори договора със Сименс за да ги смени мотрисите с електрически. В крайна сметка успя дно им коства много средства и нерви. Това че дизела щял да излезне по-евтин от тока са лъжи!
9
2
 
1
 
! Отговори
До 12 преди 1 година
Тока излиза много по скъпо от нафтата. А да не си мислиш че локомотивите са чист дизел като на голф двигателя 1,9 TDI, всъщност са хибридни (дори и старите).
8
0
 
9
 
! Отговори
Защо? преди 1 година
При почти напълно електрифицирана железопътна мрежа в страната БДЖ и при тези цени на нафтата ще купува дизелови локомотиви? Мирише на гнило
7
1
 
7
 
! Отговори
Хемус преди 1 година
Машинистите много обичат дизелови локомотиви
6
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Е нали са на печалба.
5
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
28 милиона очаквани приходи годишно, изплащане за 11 години... 11х28=308 милиона. А те търсят заем, който без лихвите и другите разходи е 400 милиона... Да им имам финансистите на БДЖ-то...
4
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аз ще им дам къде ги търсят по дърветата ли. Само че лихвата е много голяма. 25 % ако им харвсва.
3
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А Дизел зя локомотива отде че тока по жицата и той скъп
2
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И аз ги търся ама няма
1
1
 
15
 
! Отговори
Еее, ама моля ви преди 1 година
Нали дедо Еконтий ви изведе на печалба само за шест месеца.Ре-инвестирайте печалбите, за да си подобрите ликвидността.А пък, ако след сливането на товарни и пътнически пак не стигат вагони за пребоядисване,капитализирайте дяла на дедо, докато още му е валиден спесимена по разплащателните сметки. Така дедо, освен първият бизнесмен платил на партия за пост, ще стане и първият министър спонсорирал министерството си!Найс, а! викаше Коцето едно време