Анди Лопейта: „Нетуъркингът не е продаване – не се опитвайте да продавате на контактите си, а чрез тях“

Съвети от гурото на нетуъркинга
Спонсорирано съдържание | Обновена: 6 окт 2014 10:25 | 6 окт 2014 10:24, Екип на Dnes.bg
0
Анди Лопейта: „Нетуъркингът не е продаване – не се опитвайте да продавате на контактите си, а чрез тях“

Анди Лопейта: „Нетуъркингът не е продаване – не се опитвайте да продавате на контактите си, а чрез тях“

Авторът на няколко световни бестселъра Анди Лопейта ще бъде лектор на първото издание на семинара Power Networking. Събитието ще се проведе на 29 октомври 2014 и ще ни покаже как да овладеем нетуъркинга, за да овладеем бизнеса!

1. Анди, ще ни разкажеш ли повече за себе си?

- От Англия съм, въпреки името ми, роден съм и съм отраснал в близост до Лондон. Дядо ми и баба ми са дошли в Обединеното кралство преди повече от 100 години. Обичам спорта, театъра, обичам да чета и да готвя. Подкрепям Charlton Athletic в Английската шампионска лига (втора девизия). Една от най-популярните ни звезди през последни 20 години е бившият български национал Радостин Кишишев.

Много обичам да пътувам. Това е, което прави работата ми толкова забавна. Тази година бях в Сърбия, ЮАР, Швеция и Иран и с нетърпение чакам първото ми посещение в София. След събитието планирам да остана малко повече време, за да опозная града.

В професионален план се занимавам с нетуъркинг от около 15 години. Преди 16 години баща ми стана съосновател на нетуъркинг бизнес и 6 месеца по-късно се присъединих и аз. С него разработихме мрежа и тя стана една от най-големите в Европа. Преди 7 години продадохме нашата част на партньора ни и оттогава се фокусираме върху предоставянето на нетуъркинг стратегии на бизнеси и организации в целия свят. Написал съм 3 книги, посветени на нетуъркинг, и пиша редовен блог за The Huffington Post, както и за други сайтове. Също така имам шоу, в което говоря за нетуъркинг всеки месец и се излъчва на живо по YouTube и Google Hangouts. Моят колега, с когото презентирам - д-р Иван Миснер - е основателят на най-голямата бизнес нетуъркинг организация в света - Business Networking International (BNI).

2. Ще бъдеш в София на 29 октомври тази година. Какво да очакват хората от твоя семинар?

- Ще разгледаме необходимите умения за успешно изграждане на мрежа от контакти, но посетителите трябва да очакват и много повече. Нетуъркингът включва много повече от нетуъркинг събития и социални нетуъркинг сайтове. Става дума за мрежата от хора, която ще изградите около себе си. Ще обсъдим как тази мрежа може да подпомогне бизнеса и кариерата ви. Ще се фокусираме най-вече върху това, как да създавате нови бизнес възможности с помощта на вашата мрежа, с други думи, как да предразположите хората да ви препоръчват.

Искам денят да е интерактивен. Няма само да седите и да ме слушате. Искам всички да вземат участие, споделяйки своя опит едни с други и с мен и да мислят как идеите, за които говорим, могат да се използват в собствения им бизнес.

3. Какво е нетуъркинг и защо е важно да умеем да го правим?

- Както споменах по-горе, нетуъркинг далеч не е само нетуъркинг събития и сайтове, а по-скоро се свързва с хората. Всички имаме опит и сме специалисти в различни обасти, имаме различни идеи и различен поглед върху нещата, както и различни мрежи от контакти. Ако можем да споделяме тези ресурси един с друг, тогава ще можем да постигнем много повече, отколкото бихме могли сами. Това е нетуъркинг. Много малко хора са постигнали успех сами. Най-успешните хора в бизнеса и политиката са постигнали успех с помощта и подкрепата на други хора. Ако искате да бъдете най-добрия във вашата област, трябва да развиете силна мрежа, за да го постигнете.

4. Какво е необходимо да направим, за да комуникираме по-ефективно?

- За начало, трябва да имаме ясна представа за това, което искаме хората да разберат. Може да изглежда очевидно, но толкова много хора нямат ясна цел, която да следват и да адаптират според ситуацията. Как могат другите да ти помогнат, ако ти самия не знаеш от каква помощ имаш нужа? След това трябва да се обградим с хора, които искат да чуят посланието ни. Няма смисъл да споделяш послание с публика, на която не й пука.

И накрая, трябва да запазим нещата прости. Правете посланията си „лепкави“ -толкова лесни за разбиране, че хората да могат да ги запомнят и лесно да ги възпроизведат.

5. Защо се свързваме с хората - заради личните им качества или заради това, че могат да са ни полезни? Как да изградим мрежа с хора, които не харесваме?

- Бих казал и двете, но основно заради това, което са. Отношенията укрепват мрежата ви, затова свързването с влиятелни хора, с които не се разбирате и не се цените взаимно, няма да ви помогне да стигнете далеч. Хората, с които се свързвате в началото, може и да не са тези, които директно да ви помогнат да постигнете целите си, но те може да познават правилните хора. Веднъж изградили връзка, която да е намясто и да е силна, позволете да ви представят на правилните хора. Ако съм принуден да изградя връка с човек, с когото не се разбирам, ще потърся области, в които имаме общи интереси, и ще се опитам да започна разговор, свързан с тях.

6. Каква е ролята на социалните мрежи в процеса на изграждане на мрежа от контакти?

- Социалните медии не заместват нетуъркинга лице в лице, но го подобряват. Соцалните неуъркинг сайтове са чудесен начин за осъществяване на първоначален контакт с хората и да останете „близо до очите, близо до ума”. Не можете да се виждате непрекъснато лично с контактите в мрежата си, но ако общувате онлайн, ще останете в полезрението им. За да се опознаете и да задълбочите връзката си обаче трябва да се стараете да се виждате лично колкото е възможно по-често.

7. Може ли да посочиш 5 грешки, които да избягваме, когато изграждаме мрежата си от контакти?

-   Нетуъркингът не е продаване – затова не се опитвайте да продавате на контактите си. Ако хората искат да си купят от вас, това е добре, но се фокусирайте върху това да помагнете на хората в мрежата си и да създадете връзка с тях. Запомнете, че всеки един член на вашата мрежа също има контакти, което ви дава достъп до още хиляди хора. Затова ако искате да продавате, продавйте чрез своята мрежа от контакти, а не на членовете й.

-   Оставете „заучените фрази” настрана. Вместо да започнете разговор с непознат, питайки „С какво се занимавате?”, разберете какво общо наистина имате помежду си.

-   Една от най-големите грешки, които хората допускат, когато изграждат мрежата си е да не поддържат вече създадения контакт при първоначалния разговор. Нетуъркингът е дългосрочна инвестиция, която се базира на взаимоотношенията между хората.

-   Извадете себе си от уравнението, когато говорите с други хора. Много от нас слушат, мислейки как чутото може да задоволи собствените им интереси. Не мислете толкова за себе си, а се фокусирайте върху това, как можете да помогнете на човека отсреща. По този начин има много по-голям шанс другите да помогнат на вас и да изградите стабилна връзка с тях.

-   Когато връзките са силни и хората са готови да ви помогнат, бъдете готови да помолите за помощ. Толкова много хора пропускат възможности, защото се страхуват да попитат, твърде притеснени, че ще са в тежест на някого или че ще изглеждат слаби. Позволете на другите да ви помогнат.

8. Кое е нещото, което знаеш сега, а ти се е искало да знаеш, когато започна да се занимаваш с нетуъркинг?

- Колкото по-ясно сте показали на хората в мрежата ви какви са целите ви, толкова по-лесно ще е за тях да разпознаят точната възможност за вас и да ви препоръчат за съответната работа.

Повече информация за Анди и програмата на неговия семинар в София, можете да намерите на: www.power-networking.eu
 


0
Още по темата: нетуъркингЛопейта
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари

Спонсорирани публикации