Алън Стивънс ще представи семинара "Да разлаем кучетата"

Един от 10-те най-добри медийни експерти от Обединеното кралство е у нас
Спонсорирано съдържание | Обновена: 12 яну 2015 14:34 | 12 яну 2015 14:31, Екип на Dnes.bg
Алън Стивънс ще представи семинара "Да разлаем кучетата"

Алън Стивънс - един от 10-те най-добри медийни експерти от Обединеното кралство е на посещение в България. Той разказва за работата си и за тайните на успеха при вземане на интервю. През януари той ще представи семинар в София, озаглавен "Да разлаем кучетата", посветен на медиен имидж, репутация и управление на кризи.

Алън, ще ни разкажете ли повече за себе си?

Според The Independent аз съм „един от 10-те най-добри медийни експерти в Обединеното кралство“. През декември 2013 станах един от 20-те спийкъри, които притежават признанието The Professional Speaking Award of Excellence (PSAE). Това е награда, която се дава само на лектори с дългогодишен опит в различни държави и изключителни постижения и компетенции. Аз съм бивш президент на Global Speakers Federation и на Professional Speaking Association of the UK and Ireland. Аз съм единственият акредитиран професионален лектор в Европа, който е и квалифициран специалист по Връзки с обществеността, като член на Британския институт за връзки с обществеността. Зад гърба си имам доста издадени книги на тема работа с медиите и публично поведение, а последната – The Exceptional Speaker е в съавторство с Пол дю Тоа и беше публикувана през септември миналата година. От 1979 г. насам съм редовен гост на радио и телевизионни предавания, а през 1996 г. създадох Which? Online – платформа, включваща онлайн социални функции, години преди Facebook. И нещо любопитно! Лелята на моята пра-пра-прапрабаба е Мери Шели - авторката на "Франкенщайн".

Как започнахте кариерата си?
През 1981 г. работих като журналист в списание - тествах коли и пишех за тях. Каниха ме често да участвам в радио и телевизионни програми, което прерасна в медийна кариера.

Как всъщност работят медиите?
Всички новини са свързани с “невероятните неща, които са се случили вчера”. Ако искате да се говори за вас, трябва да покажете на хората с какво сте специални и защо трябва да им “пука” за вас.

Защо историите са толкова важни?
Защото хората реагират на тях, дори и децата. Ето защо трябва да ги използваме, когато популяризираме продукти и услуги.

Как да контролираме всяко интервю?
Когато някой ви интервюира целта ви е да предадете вашето съобщение възможно най-кратко. Задачата на интервюиращия е да разбере какво вие знаете и да ви помогне да го обясните възможно най-ясно. Всъщност се оказва, че вие имате общ интерес и вместо да се притеснявате от тях, се опитайте да ги виждате като партньори в пренасянето на бизнес съобщение. Ако подходите с недоверие към интервюто, не само че това ще бъде много неприятно изживяване за вас, но и ще прави всяка следваща изява по-трудна.

Според вас опцията "без коментар" не трябва да съществува. Защо мислите така?
Ако откажете коментар в интервю, всеки може да напише: “Компанията отказа да потвърди или отхвърли, че…” и да си измислят каквото си искат. Изглежда сякаш имате нещо, което искате да скриете.

А какво ще кажете за мястото на социалните медии в една интегрирана медийна кампания?
Социалните медии са просто още един канал. Вашето послание трябва да бъде едно и също във всички канали на разпространение. Просто вижте къде потребителите ви са най-активни и действайте повече там.

Как да се справяме с трудните въпроси в интервютата?
Подгответе се предварително. Ако интервюиращият стане агресивен, запазете спокойствие и се придържайте към същността на това, което сте подготвили и което искате да е основното ви послание.

Има ли нещо, което не трябва да казваме на репортерите?
Никога не критикувайте другите компании, а се съсредоточете в собствените си предимства. Никога не правете лични атаки. Никога не обсъждайте неща, които са предмет на съдебно производство. Никога не спекулирайте и не лъжете!

А как да запазим репутацията си?
Следете постоянно нивото на репутацията си с инструменти като Google Alerts и Socialmention.com. Опитвайте се да отречете възможно най-бързо нещата, които не са истина. Научете се да говорите уверено и ясно. И много важно - уверете се, че всеки служител знае посланието на вашия бранд!

Повече информация и възможности за регистрация за семинара на Алън Стивънс в София на 22.01 ще откриете ТУК


Още от
Спонсорирано съдържание

Спонсорирани публикации