Какви коли търси българинът - надеждни, запазени, до 20 бона

Евтините автомобили залежават, по-съкпите трудно се продават
Обновена: 23 фев 2014 21:59 | 23 фев 2014 17:30, Анисия Иванова
188
Какви коли търси българинът - надеждни, запазени, до 20 бона
Архив: Булфото

От три години бележим ръст в продажбите на автомобили втора ръка в България. Българинът вече не търси евтини коли над 10 години, както едно време. Това каза за Dnes.bg Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили в България. По думите му се търсят  по-надеждни автомобили, на по-малко километри, запазени.

"Цената им е от 8 000 до 20 000 лв. - това са и най-продаваните автомобили у нас в момента, като има сделки до 30 000–35 000 лв. Тези над 35 000 лв. трудно се продават, а пък евтините около 2000 -3000 лв. залежават и почти не са търсени", уточни той.

Доросиев обясни, че за Балканите ние сме най-силният пазар – граждани от Сърбия, Македония, Албания, руските републики, предпочитат да дойдат у нас да купуват, отколкото да отидат в Европа. Македонците са номер едно сред тях, те купуват по-стари коли, максимум до 5000 лв., такава кола българинът вече не купува. Сърбите са втори, след тях са албанците, гърците купуват малолитражни коли, от руските републики търсят по-мощни коли. Напоследък купуват и  много молдовци, сред които и доста бесарабски българи. 

В автокъщите за втора ръка се предлагат коли, които са изминали до 100 хил. км и на възраст до 3 г. Цените са с 30% по-ниски в сравнение с това, което предлагат търговците на нови машини, обобщи зам.-председателят на Асоциацията.

Относно цените на коли втора ръка тенденцията е да се повишават, смята експертът. Пазарът у нас е основно от Италия. "Преди кризата италианците „бълваха“ много автомобили, оставяха си тригодишните коли и си купуваха нови. Сега и те са в криза и почти не го правят. Все по-малко, все по-рядко и все по-трудно изнасят автомобилите си навън. Карат си ги и не ги сменят толкова често", уточни Доросиев.

Освен това поляците също са се ориентирали да пазаруват от Италия. Ако ние ще купим един автомобил за 5000 евро, полякът ще даде 5 500 евро, разказа Доросиев и допълни, че повечето автокъщите у нас имат в Италия дългогодишни контакти и все още успяват да държат добри цени.

"Като цяло очаквам все по-скъпи и по-скъпи оферти, което ще доведе до повишаване на цените и у на.", убеден е той и призна, че в момента цените се коригират за сметка на печалбата, но вече автокъщите са стигнали дъното, защото в момента продават кола до 10 000 лв. с печалба от 400 до 800 лв. и няма накъде вече да свалят.

Освен от Италия колите, които влизат у нас, са от Франция, Холандия, Белгия, като цяло от европейския пазар, обобщи Доросиев. 

Все повече българи купуват автомобили с десен волан, без да се замислят за безопасността. Според Доросиев това е "парлива тема". "Аз лично от 4 години водя битка да се забрани десният волан у нас, защото повечето от най-тежките катастрофи стават именно с такива коли. В МВР обаче не се води статистика за това, защото никъде в акта при самото ПТП не се отразява, че автомобилът е бил с такъв волан. При такива удари винаги загива човекът или с най-много травми е този, който е отляво. Ние нямаме много магистрали и катастрофите са най-често при изпреварване, шофьорът бърза да направи маневра, изнася се  и тогава се получават тези тежки челни уда.", обясни той.

По негови думи единствено застрахователите са откликнали, като застраховките им за такива автомобил са на двойна и тройна тарифа, защото са най-потърпевши. Няма начин у нас да се въведе забрана за тези коли и в Европейския съюз няма подобна, обясни той. Причината за това все по-често да се внасят такива коли според него е, че в България се гледа по-ниската цена, тези коли са определено по-евтини, защото за тях няма пазар. Английският пазар в Европа не върви и те са готови да ги дават на много ниски цени, за да реализират продажбите си.

При срещи с „Пътна полиция“ Доросиев много пъти е поставял темата. Тъй като не може да се направи ограничение в ползването на такива автомобили, се е обмисляло да се изискват подобрения - примерно да се монтира камера с монитор отляво на такава кола, нещо което да накара вносителите да вложат пари и да не им излиза на сметка да вкарват такъв тип автомобили, защото разликата в парите не е толкова голяма - около 3000 лв. е. Ако кола с ляв волан ще струва 10 000 лв., същият автомобил с десен волан ще струва около 7000 лв. Обсъжда се и идея за въвеждането на задължителен курс за управление на автомобил с десен волан.
"Аз лично съм виждал и автобус в Самоков с десен волан. Автобусът спира на спирката, хората слизат на пътното платно, а ауспухът духа от дясно към тротоара", възмути се той.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


188
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
168
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
В немските сайтове 10 годишните автомобили са над 200 000 км, като дойдат в БГ изведнъж стават на 100 000- как ще коментирате, Доросиев?
167
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Новата кола и новата жена са едно и също нещо - на късмет !!!
166
0
 
8
 
! Отговори
Бахур преди 10 години
Пълни глупости , е наприказвал Доросиев ! От 10 познати които имам само 3- *** са си купили коли над годишни и по скъпи от 10 000 лв. Всички други са си купили коли под 6000 лева и по над 8 години . А това със десния волан , не верно ,че предизвикват тежки катастрофи , аз 1 път не съм чул някаде за катастрофа със починали хора в които да е участвала кола със десен волан !
165
1
 
1
 
! Отговори
Ванко преди 10 години
Той Доросиев може и да е виждал автомобили с десен волан, ама куките от пътна полиция и регистрация явно не виждали, кво толкова станало ,важното е кинтите да вървят пък,че някой се ботурясъл здраве да е ???????????
164
0
 
1
 
! Отговори
ASI преди 10 години
tarsi kola kolkoto dase TABURIASA niakadenali gi chetem vseki den tuka
163
7
 
11
 
! Отговори
обективност или... преди 10 години
..."Аз лично от 4 години водя битка да се забрани десният волан у нас, защото повечето от най-тежките катастрофи стават именно с такива коли...Г-н Доросиев, колко тежки ПТП с коли с десен волан са станали? Процентно съотношението какво е спрямо 'нормалните' коли,които всеки ден се размазват и взимат жертви?Една четвърт почти от българите вече карат такива коли...Ако се опитате да ги забраните очаквайте много протести! Това си е чисто лобиране на автопродавците и вносителите за забраната...
162
0
 
25
 
! Отговори
Някой преди 10 години
Хаххахаах 20 бона. Седят си котерите по обявите и никой не ги купува. Само намаляват цените и пак никой. а иначе и аз съм решил да сменям старта кола, ама положението е такова, че каквото и да купиш все ще е ***. Дали ще е за 5000 или 15000 все е тая. А за десния волан, ами по-опасен е. Колко пъти при тръгване да изпреварвам и някой такъв т*пак ме засича да провери дали има някой. А иначе има и хора (и то мнооого), на които каквато и кола с какъвто и волан все са много зле.
161
1
 
21
 
! Отговори
пича преди 10 години
"Един познат продава S500 2004 г. за 16 000 лв. и няма кой да го купи. Колата си я бива - изправна е и е на около 200 000 км, обаче няма и няма."Е как ще има - такива вървят в германия по 3-4 хиляди евро и никой не ги ще, отделно тази кола за поддръжка е супер скъпа, поради тази причина по добрия вариант е по-стария или следващия модел..
160
2
 
9
 
! Отговори
master-tm преди 10 години
Айде, я кажи тука мна всички хондите какъв разход дават, а ние баламите с опелите и фордовете да ядем доматите с колците, моля ти се, а и един ремонт на хонда- става честито на печелившия..., а не дай боже птп направо отива за Скрап...
159
4
 
11
 
! Отговори
Иванов преди 10 години
Асоциацията на вносителите на автомобили в България отново си плати за статийка срещу 'Десните волани', които свалиха цените на всички автомобили в България и сега не могат да правят предишните печалби от 2-3000 лв на кола. А относно катастрофите с автомобили с десен волан няма никаква статистика и това са пълни спекулации.
158
1
 
3
 
! Отговори
yeremis преди 10 години
hei Dorosiev,vsichki te znaem kakuv si,prodajnik...!!!desen volan,zabrana ...ala-bala!!! ti kude vidya tochno za da vidya I az che kolite s desen volan sa glavna prichina za katastrofite v BG?p.s prostate ne pisaneto mi na kirilica!!!
157
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Добре де, аз като съм карал само Опел и Форд и съм нямал никакви сериозни проблеми балама ли съм, че не съм карал Хонда? Няма лоша кола, има неподдържана, издухана от каране бангия на над 500000км, която е нов внос и в автокъщата е лъсната и изглежда по-добре отколкото като е била нова.
156
11
 
15
 
! Отговори
... преди 10 години
Хора ако искате да имате по-малко проблеми с колата си ориентирайте се към - ХОНДА ! Веднъж Хонда - цял живот Хонда.
155
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
novi i bez pari.
154
0
 
66
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Не знам кой кара коли до 20 бона, ама аз като слезна пред блока по-скъпа кола от 2500 не виждам
153
0
 
17
 
! Отговори
име преди 10 години
от Италия не! първата бе от германия ,а сегашната от швейцария.
152
0
 
23
 
! Отговори
стефан преди 10 години
само да е чисто нова ,и да гори 4 литра на 100 , а и данъка да е 15 лв . И да струва 1500 лв естествено..
151
0
 
49
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ще ти дам 20 бона на куково лято.За да дам 20 бона за бричка значи трябва да имам 100.А такива пари не съм виждал и няма да видя в бг, а повечето хора са като мен.А това да имаш 20 бона и да ги дадеш за кола за едната гъзария значи ти лопа дъската.Има сносни дараци за 5-6 к и толкоз.
150
1
 
47
 
! Отговори
Петър Иванов преди 10 години
Какви ти 20 000 лв. Тия у ред ли са? С над 20- годишен стаж съм , заплатата ми за рамките на страната не е малка , но от "историческата 2007" г. заплатата ми почти не е мръднала , а всичко адски поскъпна . С едни 100 лв. преди какво купувахме от хипермаркета , а със сегашните 100 лв. - покупателната възможност на същите пари е вече доста надолу. Оттогава не мога и да помисля за смяна на колата... Производство - 1999 г. , ремонтирам я , но за нова кола - абсурд...
149
1
 
30
 
! Отговори
ДЕНДИ-ПЕНДИ преди 10 години
Олекотени валове , олекотени спирачни дискове , олекотен радиатор , резервоар и спортни плафони ! Много запазен за годините си автомобил с леки забележки по ходовата част , боята , двигателя , окачването , светлините , спирачната система , запалването,купето и др. Колата е перфектна за дрифт , драг , оранйе , тесане , асвалтиране , трамбоване , сеенйе и да плаши ората по улицата. Може бартер за IPhone 5s или инкубатор с доплащане от Ваша страна. Моля само за сериозни обаждания!"