Вътрешността на Луната съдържа сто пъти повече вода

Количеството е сравнимо с това в недрата на Земята
26 май 2011 20:35,
Вътрешността на Луната съдържа сто пъти повече вода
Снимка: Photo courtesy of Fernando Echeverria

Вътрешността на Луната съдържа сто пъти повече вода, отколкото са предполагали специалистите досега. Това количество е сравнимо с количеството вода, намиращо се в недрата на Земята, предаде Франс прес, като се позова на научни трудове, публикувани в САЩ.

Откритието може да промени теорията за произхода на ледената вода, открита в кратери, разположени близо до Южния полюс на Луната, както и теорията за формирането на единствения естествен земен спътник.

Специалисти от университета Кейз уестърн ризърв, в северната част на щата Охайо, са открили молекули вода, както и други летливи елементи във вътрешността на магмата, съдържаща се в обсидианите – малките топчици от вулканичен кристал, донесени на Земята от астронавтите от "Аполо 17", извършили единствената засега пилотирана мисия до Луната.

"Тези образци от магмата, изхвърлена от дълбините на Луната чрез вулканична дейност преди няколко милиарда години, са най-доброто средство за измерване на количеството на водата във вътрешността на Луната, с което разполагаме", заяви Джеймс ван Орман, професор по геология от университета в Охайо.

"Вътрешността на Луната изглежда много подобна на тази на Земята по отношение на водното изобилие там", допълва експертът.

Учените са открили в Луната магма концентрации на вода и на летливи елементи като флуор, хлор, сяра, които са почти идентични с измерените във втвърдената магма, извлечена от подводните планински вериги в океаните на Земята.

Това откритие подкрепя теорията, според която Земята и Луната имат общ произход, но ще принуди учените да преразгледат позициите си относно процеса на формирането на Луната.

До този момент учените предполагаха, че мощен сблъсък на астероид със Земята е изхвърлил достатъчно материал в орбита, за да се струпа той и да формира Луната.

Освен номер 1 всички други : ЗАБРАВЕТЕ ЗА СЕКЦИЯ НАУКА ! Ходете си четете Политика и никога ама НИКОГА повече не влизайте в тази секция на сайта!

Донесли били камъни от луната... друг път. Ако някой е ходил там, това е Бате Бойко (или пък Ал. Македонски), ама не и американците.

...и някоя магистралка. Например София-Море на спокойствието.:) Че софиянци обичат да летуват на море.:)

Импресарио преди 12 години
Най-добре Бойко да направи едно метро на Луната,а защо не и басейн :)

до 2Е, чак да се наквасят би било кофти. Още повече, че последните са били и с кола. Не, че е имало шанс да срещнат катаджия там, ама все пак.:)))

От 2 до 1 преди 12 години
Няма проблеми - майтап Уили случва сепросто ми се видя добра идея да отидат на луната и да се наквасат

ДОООБРЕ.

До 5Не е ясно, да пратим астронавти да я сондират. Ако пробата мирише значи не е вода.

Не е верно! преди 12 години
А, то и в главата на ББ има доста вода!?

марсиянец преди 12 години
тогава да повдигнем въпроса - има ли живот на луната ?? (нали според нашите разбирания за да има условия на живот трябва да има вода)

до 2Грешка! Исках да напиша БИЛИ, не ПИЛИ. Ама със сигурност жадни не са останали.:)

Баце , кво са пили тея пичове на луната - Узо ?

"донесени на Земята от астронавтите от "Аполо 17", извършили единствената засега пилотирана мисия до Луната."Единствената пилотирана мисия до Луната са в същност 6 (шест) на брой и на Луната са пили 12 ( Дванадесет) човешки същества от мъжки пол и родом от страната САЩ. Това го пиша специално за журналистите в сайта и с благодарност, че не са станали хирурзи!? Обичам ви!