Откриха остатъци от кометата Еленин

Кометата беше свързвана с поредния край на света
24 окт 2011 13:00,
Откриха остатъци от кометата Еленин
Снимка: Rolando Ligustri

Астрономи успяха да открият облак прахови частици, останали след разрушаването на първата "руска" комета – кометата Еленин, съобщава сайтът на обсерваторията ISON-NM.

Тази комета се разруши на множество фрагменти през септември, след като премина през най-близката до Слънцето точка от орбитата си. След това учените дълго време не успяваха да открият дори отломки от кометата, но в края на краищата откриха облак от частици.

Размитият облак бил открит първо от италианските любители астрономи Ернесто Гуидо, Джоавни Состеро и техния британски колега Ник Хоус. След това по-добра снимка получил италианецът Роландо Лигустри.

През нощта на 21 срещу 22 октомври в обсерваторията ISON-NM са проведени повторни наблюдения на кометата и движението на този облак е било потвърдено, съобщава РИА Новости.

"Луната гасне, а кометата се издига все по-високо на северното небе. Мисля, че в близко време ще бъдат получени нови снимки на този обект, някогашната комета Еленин", казва самият първооткривател на кометата – астрономът Леонид Еленин.

Кометата C/2010 X1, открита от сътрудника на Института по приложна математика Келдиш Леонид Еленин през декември 2010, е първата за 20 години "руска" комета. Този обект придоби гръмка слава сред привържениците на теорията за заговор и проповедниците на настъпването на края на света през 2012 г., които предсказваха, че с нейното приближаване на Земята ще настъпи глобална катастрофа.

Но в средата на август астрономите забелязаха, че яркостта кометата все повече спада, което свидетелстваше за началото на нейното разрушаване. След 10 септември, след преминаването на кометата през перихелия – най-близката до Слънцето точка от орбитата й – тя трябваше да се появи в полезрението на слънчевата обсерватория SOHO, но не беше открита.

Опити да се открие загубената комета предприеха както самият първооткривател Леонид Еленин, така и другите астрономи, но усилията им завършиха без успех.

niakoi si преди 12 години
Никой не знае кога е края на дните на този свят само ТОЙ /Творецът/ знае това.

гласувалите законопроекта в македонския парламент стигнаха до единодушие - "За сега края на света се отлага".

Чист преди 12 години
Миене му е майката, и няма да миришат!

Чорап преди 12 години
A на мене вечер ми миришат краката.

eko72 преди 12 години
Тази сутрин зората беше червена.