"Хъбъл" - 25 години в открития Космос

Телескопът е изстрелян през далечната 1990 г.
23 апр 2015 16:45,
"Хъбъл" - 25 години в открития Космос
Снимка: bgonair.bg

НАСА отбелязва 25 години от пускането на телескопа "Хъбъл" в Космоса. След изстрелването си през 1990 г. сателитът бързо опроверга критиците и беше в основата на много значими открития. Автоматичната обсерватория прави учените свидетели на красиви гледки от височина 563 км от Земята.

Уникалната гледна точка на струващия 1,5 млрд. долара телескоп осигурява вълнуващи кадри на далечни галактики, планети, космически експлозии, даващи отговори на много въпроси, свързани с формирането на вселената и еволюцията й.

Стартът на Хъбъл е труден. Малко след като е пуснат в космоса със совалката "Дискавъри", учените изпадат в паника, защото основната камера на сателита няма фокус. По-късно екип космонавти стига до телескопа и оправя повредата. Тогава идва ред на успехите.

Важно откритие на Хъбъл е т. нар. "тъмна енергия". Това е непознат вид енергия, който е отговорен за разширяването на Вселената. Някои учени я наричат нейната "операционна система".

От 1990 г. насам Хъбъл е извършил 1,2 млн. изследвания. Неговият наследник – телескопът James Webb, ще бъде пуснат в Космоса през 2018 г.

Вижте още по темата във видеото на bgonair.bg:

Гледайте още видео материали от "Свят" на bgonair.bg

До Анонимен 6Не е комплексар, *** е. Иначе щеше да се поинтересува поне малко за едно от най-блестящите и полезни устройства създавани някога от хора.

Явно си някакъв комплексар на тема Русия. По твоята логика и космическите станции са недостижими за американската астронавтика, тъй като руснаците направиха първата такава, после направиха първата за дългосрочно обитаване, а сегашната Международна космическа станция отново е разработена съвместно с руснаците и се обслужва от руските Союз и Прогрес.И след целия разговор, който проведохме имам следния въпрос към теб относно американските постижения: И какво от това?

Само да те светна, че Хъбъл не е американски проект, а съвместна програма на НАСА и Европейската космическа агенция. Дори лупите на телескопа са произведени в Германия.

До mda преди 8 години