Астрономи усилено търсят обитаема планета

Учените ще оповестяват събраните данни директно онлайн
19 яну 2016 14:14, Елка Василева
Астрономи усилено търсят обитаема планета
Снимка: архив, Reuters

На 15 януари започна търсене на екзопланета, чиито размери са като тези на нашата планета, около най-близката до Слънцето звезда, съобщи сп. "Сианс е авнир".

През 1990 г. космическият апарат "Вояджър 1" направи снимка на Земята, която изглеждаше като "бледа синя точица". Такъв бе изразът, използван от астронома Карл Сейгън и вдъхновил едноименната му книга. Тъй като Проксима Центавър - най-близката до Слънцето звезда, която се намира на разстояние едва 4,24 светлинни години, е червено джудже, астрономите смятат, че орбитираща около нея планета би изглеждала червеникава. Затова са нарекли кампанията за търсене на тази хипотетична звезда "Бледа червена точица".

Три метода за наблюдение са използвани в кампанията, която започна на 15 януари и ще приключи през април - със спектрографа HARPS, с който е снабден 3,6-метровият телескоп на Обсерваторията в Ла Сия, Чили, с мрежата телескопи BOOTES и с глобалната мрежа телескопи на обсерваторията "Лас Кумбрес" в САЩ.

Всички инструменти ще изследват светимостта на Проксима Центавър през нощта и ще откриват евентуални вариации в излъчваната от нея светлина, които свидетелстват за минаване на планета пред звездата. Предишни данни разкриха промени в светимостта й, но астрономите не успяха да установят дали става въпрос за минаване на планета пред звездата или за турбуленции на повърхността й.

По време на наблюденията учените ще оповестяват събраните данни пред широката публика директно онлайн и преди какъвто и да било научен анализ. Хората по целия свят ще могат да следят работата на астрономите в реално време.

"Поемаме риска да замесим широката публика, преди да сме разбрали какво са донесли наблюденията - заяви координаторът на проекта Гилем Англада-Ескюде от университета "Куин Мери" в Лондон. - Не можем да анализираме данните и да направим заключения в реално време. Възможно е в края на краищата да обявим, че липсва планета от земен тип около Проксима Центавър."

Земята е изцедена и разорана.Учените знаят,че ще почнат природни катаклизми в близко бъдеще и затова бързат толкова.Жалко,че на другата планета ще се обитава пак от същите мародери а добрите,почтените хорица ще останат на Земята да им плащат цената.За това човечеството да не си мълчи а да апелира към възстановяване на унищожената Земя.Да се спре този наркотик наречен "петрол".Има технологии които могат да спасят Земята и да се спре производството на вредни технологии.

Като я намерят... пък като ни транспортират до там, пък като се заселим... Не им ли писна от научна фантастика, вместо да си оправят програмата за космически полети, те пак трошат пари на вятъра. Спейсшип Уан доказа, че нещата могат да се случват и без бюджет от милиарди на година, да не говорим за времето, за което го построиха и изстреляха. А НАСА си тъне в мечти - от 50 години не са развили един двигател, още ползват технологии от ВСВ, ама иначе обитаеми планети ще откриват. На гол тумбак...

И като я намерят, какво? По-добре да се концентрират над по-напреднали видове двигатели, че с това темпо ни трябват няколко години за да стигнем само до края на слънчевата ни система и то с помоща на гравитационните сили на големите космически тела.

ьь преди 8 години
До Анонимен 14 Заложено ни е в ДНКто, няма как. Питай учените..

Я па тия преди 8 години
Да си насочат виждалото към Земята и ще го видят.

Последно време астрономите се тревожат дали ще намерят идеалната планета за човечеството, а не как се стигне по-бързо. Явно вече разполагаме със средства за бързо придвижване. Звучи фантастично, но доста фантастики са се сбъдвали досега

Ако плоскостта на орбитата на тази планета е перпендикулярна на нашия "поглед" ще хванем вариациите на куково лято.

ьь преди 8 години
Търсят спешно да наложат "демокрация", че петрола много падна и то на Земята не остана бизнес. Вече бизнеса се изнася в космоса..

Женен преди 8 години
Не казвайте на жена ми ! Аз идвам!!!!

Проф. Н.Наневутески преди 8 години