Гравитационните вълни на Айнщайн – има ли ги?

Отговорът – малко по-късно днес в Dnes.bg
Обновена: 11 фев 2016 17:08 | 11 фев 2016 17:00,
Гравитационните вълни на Айнщайн – има ли ги?
Снимка: архив Reuters

Днес може да се окаже исторически ден. Екип от учени от Масачузетския технологичен институт (MIT) и Гравитационната Обсерватория LIGO ще се съберат във Вашингтон, за да актуализират информация за усилията си по засичането на космическия феномен гравитационни вълни.

Тази "актуализация" може да се окаже едно от най-важните научни открития, поне за това десетилетие. Същността на откритието е наблюдаването на това как две черни дупки се сблъскват или как една черна дупка поглъща неутронна звезда - най-плътния обект в космоса след черните дупки, и какво се отделя в космоса при такова взаимодействие.

Теорията за съществуването на гравитационните вълни е направена от Алберт Айнщайн преди 100 години, когато той предрича, че при споменатите по-горе сблъсъци масата се ускорява и генерира невидими вълни - гравитационни вълни.

Например, когато две черни дупки са на път да се слеят, спираловидното им движение една към друга ускорява процеса и създава въпросните гравитационни вълни, които проникват в космоса и си взаимодействат с време-пространството, точно както при хвърляне на камък в езеро.

Теорията до днешен ден не е потвърдена, тъй като никой не е успял да засече гравитационна вълна. Откриването на гравитационните вълни без съмнение може да говори за това, че Големият взрив наистина се е случил, а в първите части от секундата след неговото начало е започнал процесът по космическа инфлация или бързо (практически моментално) разширение на време-пространството.

Ако машината на LIGO успее да засече гравитационни вълни, то това ще се окаже основополагащо за изследването на това как материята се държи в една неутронна звезда, какво предизвиква експлозията на свръхнова и как най-ярките събития във Вселената - гама лъчите, се появяват.

Събитието може да се гледа на живо в YouTube от 17:15 българско време ето тук

dn13 преди 8 години
До пфГлупостта на това изказване а е просто умопомрачителна

dn13 преди 8 години
До алхимикаХе, хе домораслите "експерти" се изказаха.

dn13 преди 8 години
До Анонимен 20Oсновните проблеми на човечеството се дължат на невероятната глупост на такива като теб.

Странно а учените потвърдиха че от теория вече е доказан факт, Но си прав че няма скоро да караме гравитационни сърпове. Или да преминаваме скоро през времепространствени тунели.Макар че точно това е доказателство че времепространствените тунели могат да съществуват.Но не мисля че ще ги доживеем.

алхимика преди 8 години
Гравитационни вълни няма!!! Всичко това е само плод на развинтената фантазия на учените. Не вярвайте на подобни измишльотини!Айнщайн е гениален учен, но за съжаление това е една от малкото му заблуди, най-голямата! Ех, дори и гениите като Айнщайн грешат понякога! А какво остава за обикновените днешни учени?

никой все още на тази планета не е успял да обясни какво точно е гравитацията и каква сила е, ако бяхме в състояние да я разберем какво е и какво я поражда,щяхме да открием и принцип на управление,всичко това предстои

Иван преди 8 години
Има ги.Ние в България си имаме една д.пеевски

До факт преди 8 години
От теб не успяха да я скрият тази новина. :)))

High Frequency Active Auroral Research Program--HAARPНай-известният инструмент, използван в станцията на ХААРП, е Инструментът за изследване на йоносферата (ИИЙ) мощенрадиочестотенпредавател, работещ накъсите вълни(HF). ИИЙ се използва за временно възбуждане (намагнетизиране) на ограничена зона от йоносферата.Други инструменти, катоVHFиUHFрадари,магнитометърнаенергийния поток,диджисондаи индукционен магнитометър, се използват, за да се изследват физичните процеси, протичащи във възбудената зона

Факт преди 8 години
Скриха факта, че в колайдера до Женева установиха частица, която се е движила със скорост по-голяма от тази на светлината!!! След това вече теориите на Айнщайн са само купища хартии без стойност!!

sc преди 8 години
До пфКато няма, качи се някъде по-нависоко и скочи от там, ще направиш услуга на човечеството.

Гравитацията съществува! А по-лошото е, че е променлива и зависи от някои фактори. След 3-4 големи ракии започва да действа мнооого силно от обичайното. Не веднъж ми се е случвало така да тегли, че ме е залепяла за хасвалта.

пф преди 8 години
Гравитация няма, никой не може да я докаже и до сега, за това си остава теория! Всичко е плътност.

Тези от MIT винаги са ми харесвали, а и сайта им е много як , просто са първите които решиха че знанията са за всеки човек на земята и всеки трябва да има достъп до тях.