Във Вселената има около 2 трилиона галактики

90% от галактиките тепърва трябва да се изследват
Обновена: 14 окт 2016 15:35 | 14 окт 2016 15:22, Елка Василева
Във Вселената има около 2 трилиона галактики
Снимка: архив, Reuters

Вселената наброява около 2 трилиона (2000 милиарда) галактики, т.е. 10 пъти повече галактики, отколкото смятаха досега учените, сочат резултатите от международно изследване, цитирани от Франс прес.

През последните няколко години астрономите мислеха, че Вселената наброява между 100 милиарда и 200 милиарда галактики.

Екип под ръководството на учени от университета в Нотингам, Англия, дълго анализирал данни, събрани от космическия телескоп "Хъбъл" и други телескопи. След това учените създали триизмерни изображения и изчислили броя на галактиките, които присъстват в различни периоди от историята на Вселената.

Сега използваните телескопи позволяват да се изследват едва 10 процента от галактиките. "Невероятно е, че 90 на сто от галактиките тепърва трябва да се изследват - отбелязаха астрономите. - Какво ли ще открием, когато ще можем да ги изследваме с помощта на ново поколение телескопи?".

Те си послужили със статистически методи и с данни за близката част от Вселената, за да отгатнат какво се крие в далечната й част.

"Изследването е много интересно, макар че може да имаме някои резерви, що се отнася до точния брой на галактиките - заяви астрономът Франсоа Амер от Парижката обсерватория. - Екипът е постигнал най-добрите за нашата епоха резултати. Те все пак не могат да се смятат за окончателни."

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal.

Още по темата: вселенагалактики

фен преди 7 години
Дали 10 или 2000 милиарда все едно, никой няма да ги изброи. Не можем да стигнем до най близката планета до нас камо ли да излезем от нашата галактика.

А звездите в тези галактики са повече от всички пясъчните взети заедно на цялата планета Земя... Факт

бре!. кък съ ги избройле ?

смЕх преди 7 години
Възможно е , а какво ли има зад тях или с това космоса свършва.

YHVH преди 7 години
Ех, окаян ти човече с ограничени сетива и живот с край, как реши и отсече, кой и къде живее? Как ти като продукт оценяваш Производителя? Засрами се и се покай за греховете си и не умувай над нещо, що не ти принадлежи да знаеш.

|V|art!n преди 7 години
Миличкия *** си мисли, че е по-умен от учените, които се занимават с това изследване. Отново *** е номер 1 и най-велик изследовател и учен!

Дедо Гого...само, че Айнщайн е допълнил..."Като за първото не съм сигурен"!

"Колкото по-далечни са галактиките, толкова по-трудно светлината им достига до нас."- - - - -Брилянтна мисъл! Значи "по-трудно"... А колкото до количеството галактики, они че ми кажат! Да не са оратили с Господ?

Дедо Гого преди 7 години
На тая информация се вика : "Краставици на търкалета..." Според видените галактики направили статистика. Баси глупостите ! А според невидените - колко са ? И колко ли парици взимат тия учени за такива небивалици ? Айнщайн го е казал хубаво : "Всичко на тоя свят е крайно, безкрайни са само Вселената и хорската глупост !"

юбералес преди 7 години
Аз мисля, че са 2 и половина, ама за половин трилион галактики - няма да спорим.

Баща ми ми казваше навремето за Вселената: Толкова е огромна, че един нормален човек си казва, че това е нереално, защото мозъкът му не може да го възприеме.

Ние на Марс не можем да отидем за да го разузнаем дето на един ку.р място от нас ....пък вече сигурни някои че сме единствените живи същества във Вселената. Това е все едно да не знаеш какво се случва извън панелната ти дупка и да си казваш, че *** са единствените живи същества на тази земя заедно с теб.

Бб преди 7 години
Що магистрали могат да се построят. Само пари ми дайте. Долу Дарт Вейдър да живее Мама Вейдър!

Да има 2 трилиона и САМО на една планетка в една галактика ГОСПОД е решил да посее живот видиш ли :) После слязъл преди 2000 докато хората са били първобитни, превърнал водата във вино и го ... разпънали. Възкръснал тайно и тихичко, разсърдил и повече няма да се обажда на никой!

Аре кажете тогава какво има след Вселената щом знаете границите й и колко галактики побира. Смешницииии!

OMG_Lucker преди 7 години
Толкова много? А Бокича иска да отреже всички ленти... МИ НЕ СТАВА, много са!

ФХ преди 7 години
10 повече галактики или десет пъти повече галактики, а?

да преди 7 години
това дали има извънземни вече не стои като въпрос - то е факт при тези чудовищни цифри на галактики

не е ли безкрайна вселената, ако преброите галактиките, значи придобивате представа за размера на вселената? Или поне така е описано в статията. Когато учените отидат отатък на най крайната галактика дето свети да погледнат от там от някоя планета може и да видят още десет по толкова. Мен това ме кара да вярвам в Всевишния, а други точно обратното, всеки сам си прави изводите.

язе преди 7 години