Най-далечните звезди в Млечния път вероятно са откраднати от друга галактика

Те се намират на разстояние 300 000 светлинни години
12 яну 2017 13:30, Елка Василева
Най-далечните звезди в Млечния път вероятно са откраднати от друга галактика
Снимка: архив, Reuters

Най-малко 5 от 11-те най-отдалечени звезди в Млечния път изглежда са "откраднати" от друга галактика, увериха астрономи от Харвардския университет, цитирани от ЮПИ.

Въпросните звезди се намират на разстояние 300 000 светлинни години, отвъд спиралния диск на нашата галактика.

Учените са на мнение, че тези звезди са част от бавен, но постоянен поток от космически материал, изхвърлян от галактиката джудже Стрелец - една от многото мини галактики, които кръжат край Млечния път и с всяка своя орбита се доближават все повече до него.

Учените създали модел, за да се възпроизведе пътечката, по която галактика джудже Стрелец е минала през последните 8 милиарда години. За целта били използвани астрономически наблюдения, за да се симулират скоростта и доближаването й.

"Началната скорост и ъгълът на доближаване имат голям ефект върху орбитата така, както скоростта на ракета и ъгълът, под който тя е изстреляна, влияят върху траекторията й", заяви Ейви Лоб от университета.

Компютърните симулации разкрили, че доближаващата се галактика трябва за 8 милиарда години да е загубила една трета от звездите си и 90 процента от тъмната си материя. Моделът показал, че три потока от звезди се насочват от галактиката джудже Стрелец към центъра на Млечния път, преодолявайки разстояние от над 1 милион светлинни години.

Данни, събрани от телескопа на фондацията "Слоун" в Ню Мексико, помогнали на учените да идентифицират 5-те звезди, за които се смята, че са малка част от "откраднатия" материал в Млечния път. Учените се надяват, че ще открият и по-големи структури, предсказани от моделите им.

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal.

Гадорян преди 7 години
Значи само нашата галактика е с разстояние 300 хиляди св години. А в космоса има милиарди галактики. Уж е на 13 милиарда години. Но сто процента разстоянията са много по големи от 13 милиарда св години. Най вероятно това чудо няма начало и край , нито пространствено, ни времево. И едно е ясно, или сме сами в цялата Вселена или животът е доста рядко явление. А може да сме бъг в програмата. А бъговете рано или късно ги премахват.

Ценко преди 7 години