Учени откриха планина на неутронна звезда

Материя се прехвърля от звездата компаньон към неутронната звезда
5 апр 2017 22:18, Елка Василева
Учени откриха планина на неутронна звезда
Снимка: архив, Reuters

Учени от астрономическия център "Николай Коперник" във Варшава предположили, че на неутронната звезда J1023+0038 има планина, съобщи Лента.

За една секунда J1023+0038 се завърта 600 пъти около оста си. Заради загубата на енергия през всеки период от 1 милиард години честотата на завъртане на светилото би трябвало да намалява със 76 оборота в секунда. Наблюденията на учените откриха отклонения в поведението на J1023+0038.

Оказало се, че неутронната звезда превключва между два режима на излъчване - в радио- и рентгеновия диапазон. В рентгеновия диапазон честотата на завъртане на J1023+0038 намалява с 30 на сто. Учените намериха обяснение за подобно поведение на светилото.

Тъй като J1023+0038 има звезда компаньон, материя постепенно се прехвърля от звездата компаньон към неутронната звезда. Учените са на мнение, че по този начин на повърхността на J1023+0038 се формира изпъкналост с височина няколко милиметра.

Астрономите смятат, че е възможно да се потвърди съществуването на подобна планина чрез анализ на гравитационната радиация на J1023+0038.
Типичната неутронна звезда има маса, която е сходна със слънчевата. Радиусът й е едва 10-20 километра. Ядрото на светилото е съставено от неутрони, а тънката му кора - от атомни ядра и електрони.

За резултатите от изследването информира сайтът arXiv.org.

Още по темата: неутронна звезда

до 3 и 4 преди 7 години
Имайте предвид, че един кубически САНТИМЕТЪР от неутронна звезда тежи 400... милиона тона. :)

Тва нищо не е! Някакъв лекар беше открил мозъчната гънка, която отговаряла за липсата на корумпираност в мозък на Тиква! Силно закърняла, ама я имало! Въпреки че не функционирала била там!

Цецо преди 7 години
До Анонимен 4Вярно е, също така са открили и река, която се спуска от планината, с дълбочина 1.5 милиметра...:)))

открили планина висока няколко милиметра на звезда на стотици милиарди километра от тук....

А на планината - планински kоч.

Опти спринт оправете тоя ринг бре плащаме си