Откриха близка екзопланета, на която може да има живот

Възрастта на LHS 1140b е пет милиарда години
20 апр 2017 13:30, Елка Василева
Откриха близка екзопланета, на която може да има живот
Снимка: архив, Reuters

Астрономи откриха още една екзопланета, която е в обитаемата зона - нито прекалено гореща, нито прекалено студена, за да има на нея условия за живот, съобщи Асошиейтед прес.

Планетата LHS 1140b е голяма и скалиста като Земята, като не е и прекалено отдалечена от нас. Тя е в съзвездието Кит - на 39 светлинни години. Обикаля около червеното джудже LHS 1140, което изпуска по-малко високоенергийна радиация от други подобни звезди. Възрастта на планетата е пет милиарда години.

Големият размер на планетата - тя е 1,4 пъти по-широка от Земята, но масата й е 6,6 пъти колкото земната, я прави суперземя. Гравитационното притегляне там е три пъти по-силно. Докато много суперземи са прекалено големи, за да имат подходящи условия за живот, LHS 1140b е достатъчно малка, за да е подходящ кандидат. От откритите потенциално обитаеми планети 32 са суперземи.

Това е петата планета с възможност за живот извън Слънчевата система, открита за по-малко от година. Астрономите вече са идентифицирали 52 екзопланети, които могат да са обитаеми, и над 3600 планети извън Слънчевата система. Първата екзопланета е открита през 1995 г.

Планетата е открита със осем малки телескопа в Чили. Тя редовно преминава пред звездата си, което улеснява изучаването й.

Още по темата: екзопланета

Анонимен преди 5 дни
"по-широка от Земята"
Щом е по-широк, а не по-висока, значи е и по-дебела. Логика.

Анонимен преди 6 дни
Ако имаше живот от 13 милиарда години, щеше Вселената да гъмжи и да прелитат извънземни. Или е много случайно явление с късмет или е загинал както и на Земята ще загине или изобщо няма.

Благоев преди 6 дни
Смисъла да се търси живот в космоса е да ЗАОБИКАЛЯМЕ ТОВА МЯСТО,колкото се може ПО ОТДАЛЕКО! Другото е самоубийство!

трогнат до сълзи преди 6 дни
до Анонимен 11

"9-Самите руснаци ..."
Откак братя Люмиер откриха , че могат да лъжат сетивата ни , впоследствие братята от ФАЩ го приеха на въоръжение и от 1963 год насам нямат спиране ...

Анонимен преди 6 дни
"Планетата е открита СЪС осем малки телескопа".... Типичната за журналистчетата от днес неграмотност

Анонимен преди 6 дни
9 - Самите руснаци са потвърдили кацането на луната (въпреки че тогава са били врагове със САЩ).

до Анонимен 1 преди 6 дни
Същия този закон на Нютон казва, че притеглянето е обратнопропорционално на квадрата на разстоянието. Тоест, G(нова планета) = G(Земя) * 6,6 / (1,4 * 1,4) = 3,37 пъти G...
Четете уроците по физика от 8-ми клас до край... :D

Трол преди 6 дни
Много интересно дали човека изобщо и до Луната е ходил? Да, Гагарин е бил в космоса и други са били, но всички те са били в околоземна орбита в най- горните слоеве на атмосферата, където все още има някаква защита от космическата радиация. В открития космос, настоящите апарати нямат надеждна защита, затова и много учени се съмняват, че САЩ са били на Луната. Та какви извънземни, какви планети ще гоните с настоящите каруци, бе пропагандатори?

Трол преди 6 дни
И сия ко, големи напъни да ни убедите как има извънземни а?! То не беха планети, то не беха НЛО-та, ЕС си назначи преговарящ с извънземните, нови и нови планети изкачат всеки ден, всеки час...живот на Марс имало... и какви ли не глупости. Сега какво? Трябва да повярваме, че няма Господ, защото не е само нашата земя? Така ли изисква Ню Ейч религията ви?

снайпера преди 6 дни
Do venix

Да бе да, що не питаш спейс Х Мъск как излита от всякъде DDDdddd

venix преди 6 дни
Кацнеш ли там, излитане няма... :D

Анонимен преди 6 дни

Няма значение какво е разстоянието. Човечеството трябва да има цели и да върви напред, колкото и бавно да става това. Не може да се тъпче на едно място. В крайна сметка стремежът да откриваме нови неща, да изследваме света около нас и въображението, което имаме ни различава от животните.

До 2

Ама като отпочнем сега магистралата, некъде към то Коледа, и за нула време ще сме там! Само не'нам румънците кво ша ги пра'име, че карат много бесно.

Пернико преди 6 дни
Има да,цръвяци!

Анонимен преди 6 дни
То и една светлинна година е абсолютно недостижимо разстояние за нас в някакъв нормален времеви период, а к'во остава за 39 светлинни години.

Анонимен преди 6 дни
масата й е 6,6 пъти колкото земната - Гравитационното притегляне там е три пъти по-силно?
Що за неграмотни джурналя малеЙЙЙ. И дали в чуждото списание от което е преписал пише така? Ако е така сме загазили в световен мащаб.
Притеглянето още преди 300 години се знае, че е правопропорционално на масата!!! - закона на Нютон. Т.е. гравитацията е почти 6,6 пъти по голямо. Освен ако планетата не се върти много по бързо от Земята (тогава има една малка центробежна сила), което не ми се вярва.