Доказано: Мишки могат да се възпроизвеждат в космоса

След 9 месеца в космоса семенна течност даде живот на здраво поколение
23 май 2017 14:28, Елка Василева
Доказано: Мишки могат да се възпроизвеждат в космоса
Снимка: архив, Reuters

След 9 месеца в космоса семенна течност от мишка даде живот на здраво поколение като резултат от опита на японски учени, предаде Асошиейтед прес.

Замразената семенна течност беше изпратена на МКС през 2013 г. и се върна на Земята през 2014 г. Силната радиация в космоса е увредила леко нейната ДНК. И все пак, след последвалото оплождане, резултатът е ново здраво поколение. С времето бебетата се превърнаха във възрастни с нормални оплодителни способности.

Екипът от изследователи, ръководен от Саяка Уакаяма от университета в Яманаши, каза, че това е крачка към възпроизводството на други бозайници, дори и на хора, с помощта на съхранявана в космоса сперма.

Откритията бяха публикувани в сп. Proceedings of the National Academy of Sciences.

Предишни изследвания за развитието в космоса включваха риби и земноводни. Бозайниците по-трудно издържат на тази среда, затова опитите с тях са ограничени.

Луната би била идеална за подземно съхраняване на сперма, според специалистите. В частност те разглеждат лавовите тръби под повърхността й заради "много ниската им температура, защитеността им от космическата радиация от плътни скалисти слоеве и пълната изолация спрямо всякакви зарази от Земята".

Е като пратят екип турски астронавти ще пробва всичко накуп...

От написаното се разбира че само семенната течност е била в космоса а всичко останало се е случило на земята.пратете мишките горе да се *** и изкарат поколение тогава ни информирайте.

Силната радиация повредила малко ДНК на мишките. Ами на Луната няма ли радиация, че американците "летяха" до там по потници? И живяха всички до 90 годишна възраст.

Вече съм спокоен за мишките :)

Учените от Кебриджкия университет доказаха, че белите мишки се размножават по-добре ако не им пречат учените от Кембриджкия университет!

Браво на мишките! И ГЕРБ могат да се възпроизвеждат в космоса ама се натискат тук на земята.