Една намерена частица: Динозаври са тичали по нашите земи!

Артефактът е открит миналия век, но чак сега е бил проучен
Една намерена частица: Динозаври са тичали по нашите земи!
Снимка: Reuters

Динозаври са тичали по българските земи преди милиони години. Доказва го частица от един от тях, открита в района на Чирпан.

За нея съобщи Евгени Коев, председател на Пещерен клуб "Делвент" във Велико Търново, цитиран от "Дарик".

Частицата от динозавър е намерена през 80-те години на миналия век. Тя е била проучвана и изследвана над 15 години, в процеса се включили български и чуждестранни учени.

В момента артефактът се намира в Природо-научния музей в София.

Миналата седмица бе оповестено друго откритие, което доказва, че човечеството се е зародило по нашите земи.

Досега повечето учени - археолози смятаха, че нашите праотци са дошли от Африка, но малък екип български изследователи намериха доказателства за произхода на Homo sapiens на територията на България.

Както Dnes.bg писа тогава, свидетелството бе открито в пресъхнало ръчно корито край село Рупките. А то е вкаменелост от зъб от маймуно – човек.

"Наскоро се приказваше за зъб от маймуно-човек, който е открит в южна България. Това е факт от 5-6 години, но доста дълго време международен екип работеше за доказване на откритието. Същото е и с новите биологични видове, открити преди 3-4 години в района на Велико Търново. Отне ни година, за да докажем, че такива не са изследвани преди", обясни Евгени Коев.

Той допълни, че всяка пещерна система, в каквито са направени проучванията, е отделна екологична система. В тях могат да се намерят биологични връзки, за които хората не са подозирали досега.

"Когато говорим за опазването на пещери то от една страна е добре за хората, но от друга е голям плюс и за науката, защото единственият, ако мога да кажа, неземен свят, който съществува на Земята е в Мексиканските пещери, където има биологичен вид, който живее в некислородна среда. Там има бактерии, които живеят в сярна киселина", каза още Евгени Коев.

Той обясни, че изследването на пещерите помага и за изследването на Космоса.

1221 преди 6 дни
ДИНОЗАВРИТЕ СА ИЗЧЕЗНАЛИ ОТ НАШИТЕ ЗЕМИ В ПЕРИОДА 1942-1944 ГОДИНА ПО ВРЕМЕ НА ПАРТИЗАНСКОТО ДВИЖЕНИЕ.

Анонимен преди 6 дни
Ех ако сега имаше динозаври, какви суджуци щяхме да правим!

до 5 преди 6 дни
Еми товарш Путин оправи кирилицата, сега е ред и на динозаврите :)

До Анонимен

Е тоя Путин, само той ви е в устата :D

Анонимен преди 6 дни
Има едно филмче в тубата където един професор много добре обяснява защо всички тези кости на уж "динозаври" са фалшиви и как с това една група хора искат обърнат човека срещи Господ Бог нашия създател. Вижте го ще ви се отворят очите!

Анонимен преди 6 дни
То не са правени кой знай какви проучвания по нашите земи така или иначе. Не може да не е имало.

Анонимен преди 6 дни
Тц-тц-тц, сега македонците пак трябва да ви опровергават. С братското пригласяне на другаря Путин.

батката преди 6 дни