Според учени: Вселената бавно умира

Енергията във всички галактики непрекъснато намалява
13 сеп 2017 11:21, Елка Василева
Според учени: Вселената бавно умира
Снимка: архив, Reuters

Учени от Европейската южна обсерватория съобщиха за бавната смърт на Вселената, след като количеството на енергията във всички галактики непрекъснато намалява, съобщава сайтът Лайф.

Астрономите са изучили над 220 хиляди галактики. При всички тях са регистрирани низходящи показатели на излъчваната енергия във всички спектри от началото на наблюденията.

По думите на авторите на изследването основната причина за този процес са ниските темпове на звездообразуване. Те по същество са сравними със стареенето на човешкия организъм.

За да оценят темповете на изгасване на Вселената, специалистите са оценявали количеството отделяна енергия, като са определили общото число на изпусканите фотони. Те са сравнили тези показатели с по-рано изхвърлените и разсеяните в пространството частици.

Още по темата: Вселената

Гевреков преди 6 години
Като гледам картинката вселената се превръща в яйца на очи.

Артър Дент преди 6 години
След края на Вселената->към паркинга, откраждаме "Златното сърце" и се връщаме назад във времето и готово!

от утре ще пръскам малко енергия на вятъра, че да има и за вселенета !

до суджука преди 6 години
Проблем е, да. Но ще го мисля, след 1 000 000 000 години, като стане по-наболял. Сега ще мисля как да изкарам повече кинти, а пък дано след 1 000 000 000 години всички да живеем като крезове.

и ся ко, няма да имам достатъчно време да спестя за бентли с мойта пенсия

Люк Скаймокър преди 6 години
Как нема да намалява енергията като шведите нон-стоп крадат ток!

И сега к'во?

Ето, излиза някой си учен и казва - вие ще умрете, умира вашата вселена и всичко с нея, смърт, ужас! Така се насажда страх у хората, и те стават по лесни за мануипулация.След това отваряш сайта със силиконовите сиси или пък с уголемяването на члена, прочиташ това онова за джъстин и бритни, купуваш си нещо което си видял, че те релкамират и си щастлив, потънал си в забравата, избягал си отново там където я няма тази смърт. А истината е, че няма никаква смърт, няма нужда от страх, душата е вечна

БайОня преди 6 години
До АнонименТЕОРИЯТА за мултивселените, за доказването на която няма нито едно пряко доказателство, а само предположения, основани на мокрите сънища на теоретиците ... достатъчно :)

ии преди 6 години
Това наще учени от БАН дето си говериха с извънземните ли го замислиха?

Не съм учен и не съм физик, но си спомням как ни учеха, че енергията не се губи, а преминава от един вид в друг. Според тези учени това явно не е така.

аз не мисля, че това което ни се казва по жълтите медии, е някаква истина за света,дори съм склонен да приема, че това е нарочно пробутвана лъжа, както това, че няма открити извънземни или, че сме стъпвали на луната през 1969 - времето когато един телефон тежеше 2 кг, а един 1-херцов компютър 3 тона !

stiga ste plashili horata be! to ne se znae utre kakvo shte e, a vie zemetresenia i kosmosa ste podhvanali.

До АнонименАми и теорията за струните може да се смята за алтернативна....-----но и тя стъпва на някакви първоначални наблюдения и изследвания, и не е дошла от нищото в некоя кръчма при некой с голямо въображение.

Ами и теорията за струните може да се смята за алтернативна, и за супер струните също. Това са недоказани теории, но са в процес на изучаване и имат голям процент подръжници между учените. Ако не се теоретизира, ще имаме само едни голи доказателства, които обаче няма да можем да свържем в едно разумно обяснение. Хората винаги са се мъчели да видят картината в пъзела, а не само механично да нареждат пасващите блокчета.

До до 13алтернативни теории-----а към алтернативната ти теория да приложиш некви доказателства .... или смяташ да е докажеш с празни приказки. но да знеш че празните приказки не са друго менение :)

Мда българина както винаги е вещ по всички въпроси на вселената. Да се чуди човек защо копае дъното...

дедо Ташунко преди 6 години
Това, че Вселената бавно умира, силно ме успокоява. Аз лично смятам да пукясам преди нея. (Докато все още дават пенсия.) Госпожо Василева, благодаря за актуалното четиво, Вие ни занимавате с глобални проблеми на нашето съвремие.

До Trolland Dumpтака е, прав си. по скоро журналята не са превели статията правилно... има се в предвид че отделената енергия от галактиките намалява, а не че цялата във вселената намлява :):)иначе влизамем в противоречие със фундаментален физичен закон

До 15За да имаш алтернативна теория трябва да имаш някакви доказателства за нея ако ще да са коствени. Къде са доказателствата че такива взривове ставали постоянно на различни места? На Фактите не им пука в какво вярваш или ти се иска. Сещаш се.