В миналото Луната е имала собствена атмосфера

Тя е била най-плътна преди 3,5 милиарда години
7 окт 2017 14:58, Елка Василева
В миналото Луната е имала собствена атмосфера
Снимка: архив, Reuters

Експерти от НАСА смятат, че Луната е имала собствена атмосфера преди три до четири милиарда години, съобщи в. "Дейли мирър".

Според ново проучване на космическата агенция интензивна вулканична дейност е изхвърляла газове на повърхността на Луната по-бързо, отколкото е било възможно те да се разпространят в открития космос.

Тези изригвания били съставени от газове като въглероден окис. Те сформирали преходна атмосфера около Луната, която се запазила около 70 милиона години, преди окончателно да се разсее в космическото пространство.

Специалистите казаха, че атмосферата е била най-плътна преди 3,5 милиарда години. Тя е съдържала следи от сяра и вода.

"Откритието драстично променя възприятието ни относно Луната - от безвъздушно скално тяло до такова, което е имало атмосфера, по-плътна от тази около Марс в настоящето", каза един от изследователите Дейвид Кринг.

Той добави, че в този период от историята си Луната се е намирала 3 пъти по-близо до Земята, отколкото в наши дни и е изглеждала около 3 пъти по-голяма в небето.

Още по темата: атмосфераЛуната
Още от Наука
САЩ отново искат да изпратят човек на Луната

Вили преди 1 седмица
Интересно за мен.

П.Петров преди 1 седмица
До Анонимен 2.
Не дишай твърде дълбоко, да не отлетиш ! Вакуумът е по-лек от водорода!

Анонимен преди 1 седмица
До 123 - "Древни племена" дори не са могли да пишат.
Фактът, че имам е организми, зависими от приливите и отливите (които, моля те, не ме карай да обяснявам, че се влияят от луната) е достатъчно доказателство, че луната съществува от милиони години.

Орфей преди 1 седмица
Още тогава Лили Иванова е пяла “Дива луна”...

Анонимен преди 2 седмици
Намерих оригиналната публикация. Смисъла е в това, че се предполага известна част от тази атмосфера да е замръзнала и да е останал воден лед на полюсите , където е вечен мрак.

Анонимен преди 2 седмици
Може би за пръв път ми се случва е ще е за последен задето ме занимавя да викам техник че сее оплескал господина неисе бера срам с жалки подобия

Анонимен преди 2 седмици
Ми то промяна няма от първи клас е такова време е да промени мисленето си как ли ще стане само ще гледа

Йоги преди 2 седмици
И тогава е имало огромни сгради с комини на тъмната страна на Луната а в тях мармоти завивали шоколада с станиол

Гошо...Тъпото преди 2 седмици
Атмосфера има и сега на Луната.Лично аз съм пробвал да сваля...скафандъра и издържам до 2-3 минути,при...пълнолуние.Тогава атмосферата е най...пълна.

123 преди 2 седмици
Има сведения на древни племена че преди не имало луна.

И.Б. преди 2 седмици
Антропософите твърдят, че земята се е отделила от луната, представлявайки по-големият къс след отделянето. Така че твърдението за сблъсъка между планета и 4-те й луни може и да е вярно.

знае се! преди 2 седмици
До Анонимен - ...нали докараха купища камъни, които никой после не видя.
Преднамерено изказване и лъжливо внушение! БАН официално получи от НАСА определено количество лунни находки, къде си бил тогава!

Анонимен преди 2 седмици
А защо американските астронавти не го разбраха това, нали докараха купища камъни, които никой после не видя.

МaйМyнaтa преди 2 седмици
До шматка

За да се увеличи земното притегляне, трябва земята да си увеличи плътността! А с тия кyxи кpaтyни дет се раждат, едва ли.

шматка преди 2 седмици
До 2

Значи земното притегляне постепенно се увеличава.Затова няма кой да подобри рекорда на С.Костадинова.Посто по лесно се е скачало

Свидетел преди 2 седмици
Ееееххх, тежки бяха камъните, ама по-3ма-4ма човека ги пренасяхме, че не беше измислено колелото още. Ееееххх...

Анонимен преди 2 седмици
Някога е имало една планета с 4 луни, Земята също е била Луна но при сблъсък. между небесни тела остава земята и луната която виждаме Oцелелите народи са построили пирамидите за да датират кога е станало това. Тогава и земното притегляне е било друго и така са повдигали камъни тежащи стотици тонове.

МaйМyнaтa преди 2 седмици
Добрутро учени! Това е логично и без вашето мнение, имало е и пак ще има атмосфера....ако се наложи.