В мрачните пещери на Туркменистан: Наш учен откри нов вид животно

Откритието променя вярванията за еволюцията на флората и фауната в района
7 ное 2017 19:23,

Наш учен откри нов вид животно в мрачните пещери на Туркменистан. Съществото е едва няколко милиметра, белезникаво и с дълги антени, но това откритие променя досегашните вярвания за еволюцията на флората и фауната в пещерите в Азия, сподели проф. Павел Стоев.

"Откритието бе резултат на международна експедиция, проведена през 2015 г., която целеше да проучи един от най-непознатите региони – планината между Афганистан и Туркменистан. Идеята беше да помогнем на туркменистанското правителство да кандидатства за списъка на ЮНЕСКО", обясни Стоев пред Bulgaria ON AIR.

Откривателят на непознатото досега насекомо разказа още, че главната пещерна система била с дължина 57 километра, а около нея имало още няколко от по 10 км.

"Логистично беше много трудно да се стигне до някои пещери. Поради това използвахме капани и атрактант, тъй като пещерните животни имат много силни сетива. Именно така уловихме насекомото", поясни проф. Стоев.

"Много съм доволен, че световни медии отразиха откритието ми. Много е приятно някой да оцени научния ти труд. Подготовката на експедицията отне над година и половина, тъй като в сегашен Туркменистан е много трудно да се организира нещо подобно. Следващите ни усилия са насочени към Китай", добави още той.

Повече по темата вижте във видеото на Bulgaria ON AIR.

щом от "Съществото е едва няколко милиметра, белезникаво и с дълги антени" се променя цялата еволюция, това ще да е голяма новина! Явно е прародителя на всички плазмодии по земята....

б преди 6 години
скоро цялата офицялната евреиска наука ще излезе с поредното епохално откритие на еволюционистите, което след 4-5 месеца ще се окаже фалшиво

По-подробно преди 6 години
Други медии обясниха, че в тази пещера било МНОГО ТЪМНО, но нашенецът успял да хване насекомо, дълго НЯКОЛКО МИЛИМЕТРА!Освен това, било от вида на СТОножките, но имало само ШЕСТ крака!Е, ясно ли ви е сега що е това БАН?

Popa преди 6 години
Да влезе и в парламента, там всичките видове са уникални, ще получи Нобелова награда гаранция ви давам.

Тоя пич да мръдне и до Тора Бора, много му е на чалъм, там какви животни ще открие не е истина!

Браво, браво, ама когато в Деня на будителите учените от БАН (и този е от БАН) протестираха, тук имаше много коментиращи, които питаха с какво са допринесли учените от БАН, та искат пари. А учените от БАН искаха пари не толкова за заплати, а за изследвания. Ми ето ви един пример с какво са допринесли:"Наш учен откри нов вид животно в мрачните пещери на Туркменистан... това откритие променя досегашните вярвания за еволюцията на флората и фауната в пещерите в Азия..."