Учени решиха как да се колонизира Марс

Новата идея противоречи на дългогодишните принципи
2 окт 2019 15:53, Елка Василева
Учени решиха как да се колонизира Марс
Снимка: архив, Reuters

Учени от Югоизточния университет Нова във Форт Лодърдейл, Флорида, смятат, че микроби, вируси и гъбички трябва да са първите колонизатори на Марс, преди там да се заселят хора, съобщи Сайънс алърт.

Идеята за заселване на микроорганизми на Марс противоречи на многогодишни принципи, които не допускат замърсяване на планета. Преди оборудване да се отправи в космоса, то трябва да мине санитарна обработка, която позволява съхраняването на изследваната среда в първоначалния й вид. Появата на земни организми на Марс ще попречи на търсенето на признаци на древен живот.

Специалистите са на мнение, че стартирането на процеси на тераформиране на Червената планета с помощта на микроорганизми е неизбежно и че без преднамерено замърсяване колонизацията на Марс е невъзможна.

За първи колонизатори ще са подходящи екстремофили - предимно едноклетъчни, които могат да оцелеят в екстремни условия. Учените обаче не знаят какви точно организми ще са подходящи за целта и няма да попречат на тераформирането.

Използването на бактерии и други примитивни живи същества се обяснява с това, че размножавайки се, те ще започнат да променят състава на атмосферата и релефа на планетата. Така тя ще стане по-пригодна за заселване на хора.

Още по темата: Марсколонизиране

с путчи фъшки требва да я заселим

Наблюдател преди 4 години
Чакайте космически болести на Земята.

Учените, първо да измислят как да останем на Земята!

. преди 4 години
НАСА от години се опитва да баламосва всички, за да оправдае големия си бюджет. То е ясно. Но така е при капитализма - "Парица е царица."

Рон Бургунди преди 4 години
Те първо да решат как дс преминат радиационните пояси на Ван Алън.Тръгнали да колонизират - хахахахНе могат на Луната да стъпят, за Марс се стягат.Лапане на кинти

. преди 4 години
Освен това, "не могат" се пише отделно. Адвокатите не държат ли кандидат студентски изпит по български език и литература или за агентите на ДС това не важеше?

. преди 4 години
Другарю Стоянов, напомни Ви да не изпъл.зявайте от дупката. Мнението Ви ИЗОБЩО не Ме интересува. А да Ми кажете, че коментарът Ми е елементарен и, че съм руски агент, е откровена глу.пост.

И тия "учени" да ги преселят първи там. И журналистите дето им публикуват тъпотиите. Пък чак след това, евентуално и хора.

Нищо ново. Така е била населена и Земята.

До Моля? преди 4 години
Проблемите немогат да се решат ! Проблеми винаги ще има,във всяка една държава ! Така,че си спести ограничeния коментар,русофилски клoун !

Pv преди 4 години
Ако ще се пращат микроби и едноклетъчни , най- добре да изпратят нашите депутати начело с Боко.Така ще го оправят Марс ,че няма да им се вярва на американците

Моля? преди 4 години
Американците решиха всички проблеми в САЩ, та решиха с Марс да се захванат. Първо решете вашите проблеми, после на Земята, после - на Луната (щото и нея напълниха с бок.л.ук), пък после ЕВЕНТУАЛНО, може да мислите за Марс.Ама не можете. Даже на САЩ проблемите нямате капацитет да решите.

Но, като импийчнат Тръмп и я изберат за президент на САЩ, може и да се смили.

Грета Тунберг едва ли ще им разреши да колонизират Марс.

Както бе написано, моля се да ми бъдат подарени поне още милион години.

Мене преди 4 години
Пускаме двама *** те разбира се напълно естествено и заложено в гените осират целия Марс за има няма година и микроби колкото щеш.Това е научно доказано.

Брадвата преди 4 години