Водата на Марс се е изпарила преди 3,5 млрд. години

Това е станало заради промени в климата й
8 окт 2019 08:18, Елка Василева
Водата на Марс се е изпарила преди 3,5 млрд. години
Снимка: архив, Reuters

Преди около 3,5 милиарда години водата от езерата и реките на планетата Марс се е изпарила заради промени в климата, предаде Франс прес.

Агенцията цитира публикацията в сп."Нейчър джиосайънс " на екипа на Уилям Рапин от Калифорнийския технологичен институт.

Специалистите внимателно проучили данните, получени от марсианския роувър на НАСА "Кюриосити" през 2017 година от кратера Гейл, който е на около 3,5 милиарда години.

"По това време са настъпили драстични промени в климата на Червената планета. Нейната атмосфера е била силно нарушена от слънчевия вятър, а това безвъзвратно е променило климата й", поясни Рапин.

По време на проучванията на "Кюриосити" в кратера Гейл в продължение на стотици метри били открити променящи се отлагания на соли в седиментната почва. Те свидетелстват за силни изпарения на водата от тази епоха.

Още по темата: водаМарс

Поради тази причина хората са избягали от там на Земята..Тук беше Рай.Сега ще стане Ад...Ще бягат само избраните,но къде-не казват.Колайдера търси път.Това е истината.

Колко време тези "учени" ще ни занимават имало ли е вода на Марс или не ?Да финансират идеята за откриване на лек за рак !!!!!!

Парадоксът на Ферми си е парадокс!Вие се изкарахте по-умни от големия италиански учен Енрико Ферми............но сте само едни прости селяни!!!

Патриот преди 4 години
интересуваме за колко време герб и американския окупатор ще се изпарат!

Умряла Живкова преди 4 години
Спокойно планетата ще се самозапали от идващият насреща метеорит колкото земята.Той идва със скороста на светлината и ще пръсне планетата като диня ударена с чук за къртене на скали .Очаквайте приярно умиране дами и господа .Амин !

Откога пък точно тази журналистка започна да разбира точно от тези теми, че и статия написала. Там в офисо нещо се разместват нещата, имало е обарване по високите етажи ми се струва.

Контрола Изавънземна преди 4 години
Според мен извънземните на управляват от години .Парите на планетата са в 1-3 процента извънземни които ни пускат нови технологииза тях остарели и ненужни но за хората са нови като интернет,телефония безжична иджи пи ес навигация в непознати планети и галактики .Чуда са обаче как всичко това беше мираж и фантастика до преди 30 години а сега е необходимост и ежедневие наложено от извънземни единици за по лесното унищожаване на хората и разбиране на техните нужди и контрол .

Пъкъла Ада преди 4 години
Така щом е имало соли означава че е имало и киселини а щом е имало киселини значи е имало високо технологични извънземни който обаче са открили атомната и водородна бомба и лазерното оръжие преди 3 милона години в следствие на война помежду им са се самоунищожили като планета . Това ще стане и тука ако Русия и Нато са разгърмят с водородни и атомни бомби ще останат само соли и спомен че е имало вода тя ще се изпари от температурата внезапно както и живота на планетата Замя .Идва 7 круг на АДА

Victimized преди 4 години
Чак се чудя как не го приписаха на свръх индустриализирана антична цивилизация която не е послушала своята Грета на време и за това слънчевия вятър / който според учените няма никакво отношение към нашия климат /. Всяко едно управление, власт, елит от неолита насам сплотява робите си главно като всява страх и учтиво им предлага решение, и така до ден днешен.

me преди 4 години
До Анонимен 9Требе си да разбираш малко от наука брат, не само да доиш козите сутрин и вечер.. ;)

А а ааъъъъххх ! И кък саму *** исчислиха ! Нема по големи фслшифийаторе от америкснците.

До 8 хухи преди 4 години
А *** ти не знаеш ли още ! Бойко вече с марсианците договаряя завод за марсианска сол в кремиковци на мястото на фолксваген.

хуху преди 4 години
хубаво значи има доста солници след като се е изпарила. Кога да чакам марсианска сол на йристали по веригите супемаркети.

Марсианец преди 4 години
Водата се изпари, но ние сме на вино и ракия.Заповядайте при нас със туроператорските фалирали фирми...

Хайде сега, яйцето или кокошката ... По-скоро климатът се е променил заради загубата на водата, а не обратното. А водата се е загубила заради слабото магнитно поле на Марс, заради слънчевия вятър. И със Земята щеше да е същото, ако нямаше магнитно поле.

Иванов преди 4 години
Ко *** интересува? В момента имам такива неприятности, че въобще не ми е до водата на Марс.

бааа го преди 4 години
Сериозна промяна ще да е била, от раз със 70-80 градуса нагоре!

До МарсианецПарадоксът на Ферми не е на Ферми и не е парадокс. Ай, със здраве.

БАН преди 4 години
Според нашите учени водата се е изпарила преди 3.499 милиарда години след като се е загряла до точката на изпарение

Gogo преди 4 години
И водата от земята ще се изпари скоро, заедно със загубените ви мозъци!!!