Учените все по-близо до откриване на лек за Алцхаймер

Протеинът CD33 може да намали риска от развитие на болестта
9 дек 2019 22:05,
Учените все по-близо до откриване на лек за Алцхаймер
Снимка: Pixabay

Специалисти от университета на Алберта в Канада установиха, че протеинът CD33 може да намали риска от развитие на болестта на Алцхаймер, съобщава сайтът MedicalXpress.

Според учените, наличието на CD33 в микроглиалните клетки - имунни клетки макрофаги в централната нервна система, осигурява защита на мозъка срещу болестта на Алцхаймер. По-малко от 10 процента от жителите на Земята обаче притежават полезната вариация на протеина.

Ако по-разпространената му вариация, която допринася за заболяването, бъде заставена да изпълни сходни функции, ще се появи ефикасно средство срещу деменция.

Невролозите имат възможност посредством фагоцитоза - поглъщане на обект от клетката чрез вдлъбване на мембраната й и подлагането му на вътреклетъчно смилане, да унищожат амилоидните плаки, които се натрупват при развитие на болестта на Алцхаймер и увреждат нервната система, пише БТА.

Понастоящем 44 милиона души на Земята, включително 747 хиляди канадци, са засегнати от болестта на Алцхаймер.

До 3Ти си гаден и злобен. Я лъже, откъде имаш тези данни? Как си сигурен, че това което казваш е истина!!!! Кажи бе!

То лек има за всичко, включително и за рака !НО само се замислете в тази криза, когато има повече хора, НО работа няма, липсват войни, които да редуцират населението. То от какъв зор ще ни се дава този лек ?!Има ли мислещи хора, които да разсъждават над нещата глобално, или сте си свряли главите в телефоните като щрауси ?

Това германеца дето крие на хората нещата ли беше? Ще го хванат и ще го вкарат в затвора за незаконно паркиране - protein docking:).

Много гадна и коварна болест. Дано по-скоро се намери лек.