Българин откри нова екзопланета, нарече я Gliese

Тя е от изключителна важност за науката
5 мар 2021 21:00,
Българин откри нова екзопланета, нарече я Gliese
Снимка: БНТ

Българин откри нова близка екзопланета със скалиста повърхност и я нарече Gliese 486b. Тя е от изключителна важност за науката, тъй като е достатъчно масивна и има точните физически орбитални параметри, които могат да позволят да надникнем в нейната атмосфера.

Това обясни пред БНТ откривателят ѝ д-р Трифон Трифонов - астроном от Института по астрофизика "Макс Планк" в Хайделберг и възпитаник на Физическия факултет на СУ "Климент Охридски". Откритието бе публикувано на 4 март в 21.00 ч. в престижно издание в света.

"Това е крайният продукт от многогодишна работа в тази насока. Наблюдаваме много звезди около Слънцето, т.нар. червени джуджета и търсим планети около тях, но това съвсем не е лека задача. Изисква се много време да се построят инструментите и да се инсталират телескопите, после да се наблюдават звездите и в един момент стигаме до деня като днешния, в който вече гордо можем да покажем на света какво сме открили. Това няма да е нито първата, нито последната планета, която откриваме", сподели д-р Трифон Трифонов.

Милен Илиев Минков преди 3 години
Уважаеми дами и господаГоспожа Валерия *** има българско гражданство,...Колкото- бабичка, от- Сйрйя, със- починала- съпруг, българин,....

Маи има и други с име глисе но друг номер

До АнонименТова го обясних по-долу вече за другите сто човека, които попитаха. Накратко: има система за именуване, а не си е измислил той името, както предполага заглавието на статията, което даже няма смисъл, защото има стотици Глизета.

Некой може ли да ми каже що за име е това, и въобще как може да наричате тоя българи

ПроСТоТо продължава да простее. Гръмни сее уее, момчее!

До АнонименРазбрали са масата от гравитационния ефект на планетата върху звездата. Разбрали са дистанцията от звездата по орбиталния период. Разбрали са диаметъра по затъмнението на звездата, когато планетата преминава пред нея.На тази база са изчислили плътността и условията на повърхността и са заключили, че е планета тип "Венера".И да, има методи за заснемане на растителност, защото тя излъчва в инфрачервения спектър, и хипотетично може да се улови от бъдещи телескопи като Джеймс Уеб.

Боци ще построи магистрала до там. Вече има проект и финансиране по европрограма

И как е разбрал, че е с скалиста повърхност ? А сигурнобе видял и поляни с цветя, пеперуди летят, птици, зайци се прескачат , динозаври и най важното еДебили от бегето на лов там

КосмонаФт преди 3 години
Парцели продават ли се?

Това обясни пред БНТ откривателят ѝ д-р Трифон Трифонов - астроном от Института по астрофизика "Макс Планк" в Хайделберг и възпитаник на Физическия факултет на СУ "Климент Охридски".Ние сме платили образованието му. Германците консумират ползите от труда му. Ние се радваме, че сме част от клуба на богатите. :)))

Е като я е открил не можа ли да й сложи някое българско име? Какво е това Gliese 486b?

Има два варианта - или трифон още го държи ракията от Трифон Зарезан или е поредния който трябва да бъде прибран в болнично заведение, вързан с вериги и устата му да е залепена с тиксо.Аман от луди пияндета, аман.

Хари преди 3 години
ВЕЛИКО ОТКРИТИЕ, ЗНАЧИМО КАТО АНЕВРИЗМА НА БЪЛГАРСКАТА ЖУРНАЛИСТИКА, КОЯТО ОТ НЕЗНАЧИТЕЛНИ СЪБИТИЯ ПРАВИ СЛОН, ЗА ДА ГАЛИ НАЦИОНАЛНОТО НИ САМОЧУВСТВИЕ. НАИВИТЕТНО.

тъй кат гледам на снимката планетата минава през короната на звездата, при такива условия и вулканични скали не могат да вирят на тази планета камо ли живот

До Munchen_DEВпрочем тази Глийзе, за която си гледал филма, вече не е на мода. Сега на мода е TRAPPIST-1, където има 7 подобни на Земята планети и на 3-4 от тях би могло да има течна вода. Още по-интересно е, че планетите са толкова близо една до друга, че в небето изглеждат като луни. Там ще работи и трамплинът на Рогозин. А ние тук постим с един кекав Марс, който е на майната си.TRAPPIST-1 има някои други проблеми, които намаляват шанса за живот, но лесно можем да си представим и по-добро

Demonaz преди 3 години
Борисов да тръгва с джипа на там.

До ПроСоТоТези планети са важни за астрономите за да разберат нашата слънчева система. За нас, неучените, е интересно да се разбере колко планети като Земята има и ако е фрашкано с такива планети, защо няма никой освен нас.Най-фантастичния вариант е да намерим земеподобна планета и с методите на SETI да открием нещо неестествено там. Обаче аз лично не бих заложил на такъв вариант.

В един влак в Шотландия пътували астроном, физик и математик. Минавайки край поляна на която имало черна овца, астрономът казал: Я, излиза че в Шотландия овците са черни!? Физикът отговорил: Е, предполагам, някои от овците в Шотландия са черни. Математикът: В Шотландия съществува поне една поляна с поне една овца, на която поне една страна е черна!

ПроСоТо преди 3 години