Зверска конкуренция при жп превозвачите в Чехия
Зверска конкуренция при жп превозвачите в Чехия
Докато в България всеки се оплаква от услугите на БДЖ, а компанията е на ръба на фалита, в Чехия частният жп превозвач Лео Експрес пусна билети от 95 кронини (около 7 лева) по линията Прага - Острава, която е 371 километра или приблизително колкото е разстоянието между София и Бургас.
Приватизацията и конкуренцията могат да направят чудеса, но това явно не го разбират протестиращите срещу приватизацията на БДЖ в България! Снимка: Венцислав Иванов | 09 мар 2013 12:01
Материалът е изпратен от читател на Dnes.bg
44
20651
28
11
Напиши коментар Коментари
36
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Брат, там не краднат като тука, затова се получава, я се разходи из представителствата на коли за над 100к да видиш те какъв бум имат в продажбите. Боли го някой за БДЖ!!!
35
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Не е проблемът в приватизацията а в хората, които я изпълниха. Ако парите бяха си влезли в бюджета, сега щяхме да сме водещи в Европа, а не изоставащи!
34
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Протестиращите даже много добре го разбират...стане ли частно,сбогом на нафтицата,и ще требе малко и да поработват...друго си е на дотацийка,батка,и балдъзата и шурето че ги уредиме...
33
5
 
3
 
! Отговори
Райн Анд преди 11 години
До Тракиецът Че аз не искам да имам държава. Кой от всичките ни герои се е жертвал за ДЪРЖАВАТА? Народна идентичност, култура, човек, семейство, индивид - да, държава... аре стига.Аз не искам да има "държава". И ако няма държава - по-добре!
32
3
 
25
 
! Отговори
Невежият преди 11 години
Явно има много хора, които не разбират нищо от икономика, а просто са драскачи. Хора, при този модел на БДЖ всяка година ще се нуждае от държавна субсидия за да не фалира. Каквото и да правят разни "мениджърчета", няма изплуване от тази черна дупка. Не искам моите данъци да потъват в БДЖ, ВМЗ, дългове на болници и др. Искам реална конкуренция и държавата да пази гражданите от монополи, олигополи и картели. Когато не участваш в разни корупционни схеми публичните финанси се управляват лесно.
31
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Според Джоузеф Стиглиц оправдавайки се с условията на МВФ, политическите лидери, вместо да продават държавните предприятия, по-скоро подаряват енергийните, водните, транспортните и телекомуникационните компании на своята страна. Да можехте да видите как им светват очите пред перспективата да получат 10% комисионна по сметка в швейцарска банка срещу смъкване на цената на националните активи с няколко милиарда.
30
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Нашето скапано БДЖ е много по скъпо от 7 лева от София до Бургас, а какво да говорим за пътуване с такъв красив влак!
29
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До 62656+, този влак не е обществено, а частно имущество и частника си го пази хубав и красив. Служителите на БДЖ обаче нямат чувството, че това е тяхно затова не им пука ако някой го счупи или надраска!
28
0
 
7
 
! Отговори
62656+ преди 11 години
само погледнете влака няма боя и надписи не е нарисувано , за съжаление хората си пазят общественното си имущество ние нищо не заслужаваме
27
3
 
6
 
! Отговори
до 20 преди 11 години
Бати комплексара от 100 километра в Сидни ти личи ,че си Българин от село!!!
26
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Чехите не биха минали покрай нашите влакове!!!БДЖ е такава мизерия ,че пари да ми дават на влак не се качвам!!!!!
25
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Време е държавата да си възвърне собствеността на ЕРП !!!! Такова кръвопускане ни направиха, че ще убият пациента!!!
24
6
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Честния частник ни разказа играта! БДЖ товарни превози - ДЪРЖАВНИ!!!, а пътническите - на пазара, та да лъсне истината! Апетита на частника винаги е към печелившата държавна собственост, а товарни превози ще бъдат само след две години атрактивни колкото енергетиката!!! Частникът мисли само за джоба си, всичко друго е успиване! Като си разпродадем държавата, ще рупаме колците!
23
15
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
23, идея си нямаш в какво състояние бяха ЕРП/тата преди приватизацията! Ако не бяха ги продали и не бяха направили инвестиции за стотици милиони евро сега цякла България щеше да е като дискотека заради лошата мрежа! Факт е, че в момента елктрическата мрежа е относително добра и плащаме най-евтиния ток в Европа според Евростат! Кой ни е виновен, че заплатите са ни ниски и не може да си плащаме сметките за ток? Най-малко частните ЕРП-та са виновни за това!
22
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Колко ми напомня това за едно време... "Чакай те само да се приватизира Енергото и ще видите колко качествено и евтино ще стане. Също като на Запад".
21
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
В момента когато оправят ЖП инфраструктурата в България ще се появят и частни жп превозвачи! В момента относителното състояние на пътната мрежа е по добре от това на ЖП инфраструктурата и затова частниците са навлезли основно в автобусните превози.
20
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
В нормалните държави е така, хубаво и евтино, а в България е гадно и скъпо...
19
23
 
6
 
! Отговори
От Австралия(Сидни) преди 11 години
1. Не знам как бяха железниците докато живях в Западна Европа, знам че скороста беше 300 км/ч и ако закъснее връщат парите!!! Но предпочитах личната ми кола2. Не знам как са тука в Аувстралия железниците, знам че е много развито летят към 400 км/ч. Не знам дали връщат парите обаче ако закъснее. Не знам часни ли са. Предпочитам личната ми кола или самолет3. Не знам как е в Чехия4. Нямам мнение по темата, не знам какви са железниците, всичко което искам да кажа е ПОЗДРАВИ ОТ СИДНИ
18
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Човече, причината за това състояние на БДЖ се корени в анархията, която цари тук, какво и в абсолютната апатия на хората, които живеят в тази държава.Може ли Централната ЖП гара в столицата да се е превърнала в тоалетна и свърталище на наркомани? Може ли най-обикновени работници за източват месечно гориво за по 100-200 хил. лв. (а колко ли крадат шефовете?) Може ли БДЖ да се е превърнало в средство за източване на държавни пари и на никого да не му пука за това? На никого, абсолютно на никого..
17
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Ако тока им го дава българската ЧЕЗ,очаква билетите да са около 950 крони /70 лв/ или може би ЧЕЗ покрива разликата до реалната цена с ограбените от нас пари.