Зомбитата на Джим Джармуш прииждат на 24-ия СФФ

В програмата влиза и "Фарът" с Уилям Дефо и Робърт Патинсън
19 фев 2020 23:00, Петя Славова
2
Зомбитата на Джим Джармуш прииждат на 24-ия СФФ
Снимка: София Филм Фест

Безспорен майстор на великолепни филмови разкази, Джим Джармуш има специално отношение към зрителите – той изисква от тях внимание и мисъл, за да могат не само да гледат историите му, но и наистина да виждат какво разказват те…  Първите реакции след премиерата на "Мъртвите не умират" ("The Dead Don’t Die") в Кан бяха доста противоречиви – част от специалистите определят филма като дръзка хипстърия, зомби-комедия за апокалипсис, представен с ясното съзнание, че той е неизбежен – и сме си го навлекли ние! Както се пее в едно кънтри-парче във филма, "After life is over, the afterlife goes on" ("След като приключи животът, идва ред на живота след смъртта"), а препратките към изпразненото от смисъл съвремие на средностатистическа Америка, както и на цялото човечество, са очевидни и не малобройни. Естествени са реверансите на автора към класическите зомби-филми на Ромеро, а Screen Daily  определят филма като "мрачен портрет на нашето зомби-съществуване".

Актьорският екип, както винаги във филмите на Джармуш, е великолепен - Бил Мъри, Адам Драйвър и Клои Севини обикалят „бойното поле” с невъзмутимостта на шерифи, които могат да се справят с всяка ситуация и констатират привързаността на събудените неумрели към дейности, които са им били присъщи приживе. Тилда Суинтън отново е майстор на преображенията и съчетава ежедневието на гримьор на трупове с безпощадността на посветен в бойните изкуства източен воин. В компанията участват още Стив Бушеми, Дани Глоувър, Селена Гомес, Остин Бътлър, RZA, както и музикалните икони Иги Поп и Том Уейтс.

Художникът, сценарист и режисьор Робърт Егърс впечатли специалистите в света на киното със своя провокативен дебют "Вещицата" ("The Witch") на фестивала в Сънданс 2015 – там филмът му бе забелязан и купен за разпространение от компанията А24, подкрепяща десетки независими проекти на творци, които трудно биха се срещнали с широката публика.

Премиерата на неговия втори пълнометражен режисьорски филм "Фарът" ("The Lighthouse") беше в "Петнайсетдневката на режисьорите“ и бе отличен с наградата на ФИПРЕССИ в тази паралелна секция на Кан 2019. Егърс затвърди позицията си на един от най-перспективните, талантливи и оригинални млади творци с психологическия хорър, в който героите на Уилям Дефо и Робърт Патинсън са в ролите на застаряващ пазител на морски фар и неговия нов помощник. Действието е ситуирано в света на морските митове и легенди, а конкретната история се развива в Нова Скотия в началото на ХХ в. "Фарът" може да бъде определен като брилянтно жанрово изследване на подхранените от суровата изолация бездънни и страховити измерения на човешката психика, в комбинация с мистика, фолклорни елементи и страхотни актьорски изпълнения. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
1
 
! Отговори
Димитър преди 4 години
Напълно съм съгласен с по-горният коментар на Цветан.Дори "скритият подтекст" отнасящ се до безсмисленото ни "зомбирано" съществувание,като общество и в частност като индивиди,не е представен по начин позволяващ да бъде разбран или пък да събуди някакъв кой знае какъв размисъл в зрителя.
1
0
 
1
 
! Отговори
Цветан преди 4 години
Като истински фен на зомбитата и на Джармуш бих казал,че това е най-слабият му филм и най-слабият филм със зомбита който съм гледал.