София се включва в "Европейския ден без автомобили"

Редица прояви ще изпълнят центъра на столицата
22 сеп 2014 08:39,
18
София се включва в "Европейския ден без автомобили"
Снимка: Архив, Булфото

"Европейският ден без автомобили" в рамките на "Европейската седмица на мобилността" ще се състои днес и в София, съобщиха от Столична община.

Затова от 9.00 до 17.00 ч. ще бъде забранено влизането на превозни средства в зоната, ограничена от бул."Княз Александър Дондуков", ул. "11-ти август", ул. "Врабча", бул. "Васил Левски", ул. "Аксаков", ул. "6-ти септември", ул. "Ген. Гурко", ул. "Леге", ул. "Позитано", бул. "Витоша", бул. "Княз Александър Дондуков" с изключение на граничните улици и булеварди.

Столична община и "Център за градска мобилност" ЕАД, които са организаторите на "Европейската седмица на мобилността" канят жителите и гостите на града в зоната без автомобили, в която могат да се разходят с велосипедите си, както и да включат децата си в организираните прояви.

В 11.30 ч. художникът Иван Яхнаджиев ще отвори "ателие на открито", за да предложи помощта си за рисунките на децата, които желаят да се включат в проявата. В 13.00 ч. ще започне детското състезание, организирано от сдружение "365", което е инициатор на ежедневния "Free Sofia Tour".

От 10.30 до 15.30 ч. на пл. "Княз Александър Първи", където ще са проявите, ще има и информационен щанд, в който ще може да се получи информация и материали за обществения транспорт.

Ще бъде представен проектът за интегриран столичен градски транспорт по Оперативна програма "Регионално развитие".

Днес ще се движи и информационният ретро-трамвай, в който ще може да се получи информация за градския транспорт, проектите, по които се работи, както и да се послуша музика, изпълнена от ученици от 144 СОУ. Между 11.00 и 13.00 ч. и от 16.00 до 18.00 ч. мотрисата ще се движи между ж.к. "Лозенец", бул. "Христо Ботев" и метростанция "Хан Кубрат" - двупосочно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Автомобилът трябва да има място в нашия живот и да прави живота ни по добър. За съжаление не винаги е така. Идиотска организация на движението. Маркировка хоризонтална и вертикална под въпрос. Паркиране - проблема не е в дневния ред на градоуправителите. Контрол на движението-от време на време само за някого.
14
0
 
9
 
! Отговори
ора преди 9 години
Е как бе, тука всики са на тоя принцип "от глад *** - гъзар бъди" :-Няма пари за памперси на детето ама, ще си купи iPhone може и краден, за да покрива измислен социален статус. - Ипотикира панелката в Люлин за да кара S-класа.. Все трябва да изглежда по-добре от колкото реално е, и за какво е всичко това??Комплексарщина. "Аз да имам повече от теб!" Това е мотото за оцеляване. Жалко, че почти всиките нормални хора напуснаха страната, малкото останали се мъчат да оцелеят.. Живот в заблуда..
13
2
 
8
 
! Отговори
opa преди 9 години
Аз си ходя с колело на работа. Като имам работа по града ползвам градски транспорт, е отнема време но с тия ненормалници по пътя и целия хаос, по-добре да си предвидиш повечко време но да стигнеш. Колата е само за пазаруване, неотложни дейности и дълъг път.
12
5
 
3
 
! Отговори
До: Г-жа Фандъкова преди 9 години
Уважаема Госпожо,Моля Ви да направите "Зелена", а най-добре "Синя" зоната булевард "Славейков", "Гешов", "Борис", "България" - не се търпи от паркирали напречно на тротоара коли. Трябва майки с деца, възрастни, млади хора да слизаме на пътя с риск да бъдем сгазени. Вижте как паркират по "Каниц", "Ами Буе", Крайков", "Богдановец", "Иречек", "Григорович", няма достъп към тротоар, градини, нагло с риск да ме контузят ме изтикват от тротоара. Паркират пред гаражите, а дават ги под наемНе се търпи
11
3
 
4
 
! Отговори
до 11 преди 9 години
браво, изключително интересно. имаш невероятен аналитичен ум и забавен стил, затова те каним да работиш при нас - в днес.бг.
10
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Автомобилите са нещо хубаво.Правят живота удобен а някой от тях са много комфортни и красиви.Разбира се това е трудно за проумяване от тумби разглезени хипари които първата си кола са я размазали в алкохолен делириум на 18.До около тридесетата си година вече са сченили 10-15 модела и по някое време са решили че колите са гадни щото в ЕС е модно да си еко.Между другото и те така-вече не са със 12 цилиндрови джипове и лимозини а със 6 но с турбо.Останалите *** могат да въртят *** до скъсване
9
7
 
1
 
! Отговори
до 3 преди 9 години
за жалост няма да минем съвсем без коли, но поне ще трябва да ограничим бройката доста. това ще стане много лесно, ако ви задължат да си плащате паркинга на реалните цени на пространството, което заемате. всичките мухльовци, които "без коли не можем".
8
2
 
7
 
! Отговори
Любо преди 9 години
Какво давате за пример Копенхаген и придвижването с колела , като тук инфраструктурата е тотално БАЙСИКЪЛ-ЪНФРЕНДЛИ ... Най-много да те качи някой на предното си стъкло на колата.
7
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Бай *** е много трудно да го свалиш от колата!
6
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
5, заради задръстванията, сложното паркиране и т.н., колата не е бързо средство за придвижване, а напротив!
5
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
3, отоди в Копенхаген и виж как 80% от населението мже да се придвижва с велосипеди! Майки с две деца и ремарке возят децата си с велосипед, пазаруват в супермаркета и т.н.Богатите датчани или холандци могат да се придвижват без кола, но бедните българи са вързани за таратайката си все едно от нея има зависи живота!
4
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
А ден без *** ще има ли?
3
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
*** и пълните идиотщини и долна демагогия ***.. Без кола никой не може, ама тартюфски един ден в годината е "ден без кола".. И кого лъжем - лъжем себе си. Аре кой иска без коли - директно в Северна Корея, там коли нема.
2
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Градския транспорт е хубаво нещо, ама е крайно време общината да сложи кондуктори във всяка машина. Гратисчиите са ОБИДА за всеки пътник, който редовно си дупчи билета (като мен напр.). Всички са равни, но някои са по-равни, така ли? Затова е важно не толкова от финансова гледна точка, а от гледна точка на справедливостта да има кондуктори в градския транспорт.
1
1
 
8
 
! Отговори
Шаран -БГ преди 9 години
Много добре! Сега остава България да се включи в движението " ДЪРЖАВИ БЕЗ ДЪБОВИ ГОРИ4!