София - расте и се ремонтира. Къде ще са задръстванията?

140 млн. лева за дупки, ремонти и нова инфраструктура
Обновена: 10 апр 2015 10:20 | 10 апр 2015 10:16, Александър Попов
58
София - расте и се ремонтира. Къде ще са задръстванията?
Снимка: Булфото

Големи инфраструктурни обекти за почти 140 млн. лв. ще бъдат изпълнени през тази година в столицата, заяви в интервю за БТА Любомир Христов, заместник-кмет по транспорта на София.

По-голямата част от средствата се осигуряват от три основни източника - европейско финансиране, заемни средства по заема с Европейската инвестиционна банка и собствени средства на общината, които се осигуряват от бюджета на града.

Той посочи, че бюджетната рамка е насочена и към цялостните ремонти на тротоарите, които се изпълняват под формата на програми в различни части на града. Бюджетът е насочен и към мерки за безопасност на движение като подмяна и поставяне на еластични огради и мантинели.

Разработени са малки  проекти, свързани с поставяне на бетонови ограничители тип "джърси", каквито има в участък от бул. "Тодор Александров". Целта им е да възпрепятстват извършването на неправилни обратни завои, които увеличават опасността от пътни произшествия.

В бюджета е предвидена и програмата за подновяване на шахтите по основните улици и булеварди. Тя се изпълнява успешно вече четвърта година, допълни Христов.

23 милиона лева са предвидени за текущи ремонти на уличната мрежа като от тях 15 млн. лв. са за изкърпване на дупки. 2 млн.лв. са за обновяване на тротоарите.

Сред големите инфраструктурни обекти, които предстои да бъдат изпълнени през тази година е реконструкцията на последния етап от бул. "Витоша". Ремонтът на участъка от ул. "Алабин" до ул. "Солунска" вече започна и трябва да приключи през юни, което все пак зависи от метеорологичните условия. Проектът е на стойност 1,5 млн.лв., колкото струваше и ремонтът на обновената част от булеварда.

Ремонтът включва подмяна на цялостната настилка, изграждане на цветарници т. нар. клоцове, каквито са поставени в обновения участък. Стар ретро трамвай ще бъде разположен на ул. "Витоша" в близост до ул. "Алабин" и ще изпълнява функциите на информационен център, обяви Христов.

По думите му се предвижда подновяването на уличното осветление, засаждането на 18 нови дървета, както и поставянето на хидравлични колчета, които да ограничат навлизането на автомобили в пешеходната зона. Оказа се, че въпреки забраните, определени със знаци и присъствието на полицейски патрули, тези нарушения са често срещани, коментира Христов.

Резултатът е изпочупването на плочките по бул. "Витоша", които не могат да издържат тежестта на автомобилите. При тези случаи се повдига въпросът за качеството на поставяните плочки, но все пак те са направени за пешеходна зона, подчерта заместник-кметът. Той съобщи, че фирмата, която извърши ремонта във вече обновената част на "Витоша", продължава да подменя счупени плочи. Ще направим всичко възможно да запазим тази пешеходна зона максимално дълго време в хубав и приветлив вид, каза Христов.

По отношение на проектната идея за втори фонтан на пешеходната зона, той каза, че е хубаво да има такъв тип водни площи. Още един фонтан на този етап не се предвижда, но ще бъде предвидена технологична възможност за поставянето на такъв.

Работи се усилено по подготовката на началото на реконструкцията на бул. "Цариградско шосе". Ремонтът обхваща два отделни участъка - между бул. "Яворов" и Четвърти километър и между моста при разклона за Летището и ж.к. "Младост" до Околовръстния път. Работата ще бъде започната от втория участък около 20 април, а обновяването на първия участък - в началото на юни.

Проектът включва основно рехабилитацията на пътната настилка, подмяна на мантинелите, ремонт на бордюрите и тротоарите. Ремонтът трябва да приключи през септември, а стойността му е 19,5 млн.лв., каза Христов.

Той обяви, че в края на април или средата на май трябва да започне и ремонтът на бул. "Витоша" от бул. "Патриарх Евтимий" до входа на Южния парк. Освен ремонт на пътни платна, тротоари, осветление и обозначаване на велотрасе, е много важна подмяната на релсовия път, както и ремонтът на двата моста над бул. "България" и бул. "Пенчо Славейков". Очаква се основните строителни работи да бъдат завършени до началото на септември, уточни Христов.

Заместник-кметът каза, че се обсъжда възможността заедно с тези два големи обекта да започне и реконструкцията на бул. "Дондуков". Процедурата е приключила, изпълнителят е избран, посочи Христов. По думите ремонтът включва пренареждане на паважната настилка и цялостна подмяна на релсовия път.

Тротоарите също ще бъдат обновени, тъй като тяхното състояние в този район е изключително тежко, каза Христов. Той очаква да приключи проектирането на ул. "Козлодуй", където предстои подмяна на релсовия път, както и да бъде поставен нов релсов път по бул. "Джеймс Баучер".

Това са четири големи обекти, в които основната част на инвестицията е насочена към подмяна на трамвайния релсов път и контактно-кабелната мрежа. Всичко е част от голяма програма по отношение на инвестиции в електротранспорта на града, тъй като намеренията на общината са в новия програмен период усилията да бъдат насочени към модернизация на електротранспорта в София, каза Христов.

С новите автобуси, много от които вече се движат по улиците на града, и с втората поръчка за още 110 нови автобуси, които пък ще бъдат доставени през следващата година, ще постигнем значително обновяване на всички видове обществен транспорт, каза Христов. По думите му обаче трамвайният транспорт ще изостане по финансови причини, тъй като инвестициите в него са много големи.

Що се отнася до реализацията проекта на дългоочакваното кръстовище на две нива на бул. "Иван Гешов" и бул. "България" заместник-кметът Христов обяви, че проектът е готов, подробният устройствен план е влязъл в сила, предстои издаването на разрешение за строеж. При осъществяването на този проект всъщност се съвместяват три проекта, единият от тях е самото кръстовище на две нива, другият е реконструкцията на релсите на бул. "България" в този участък, а третият е метростанцията, която предстои да се изгради след две години отново на това кръстовище.

На практика има готовност работата да започне през това лято. Срокът за изпълнение на проекта е 11 месеца.

Водещо обаче при вземането на решение за началото на строителните работи ще бъде с какъв темп се реализират останалите обекти в столицата и как те се отразяват на трафика в София, обясни заместник-кметът. Няма да направим нищо, което да затрудни съществено движението, защото предстои и реконструкцията на района около площад "Руски паметник".

Бул. "България" и бул. "Цар Борис Трети" по естествени причини се явяват алтернатива един на друг. В значителна част от времето за реконструкцията на "Руски паметник" ще се преместват или изграждат наново подземни комуникации, каза Христов.

В района има водопровод от 1918 г. и канали от 30-те години на миналия век, които трябва да бъдат подменени. Ще има значително затруднение на движението и спиране на градския транспорт, прогнозира Христов. Очаква се трафикът от "Цар Борис" да се премести на бул. "България".

Ремонтът на Руски паметник ще започне в началото на юни, а срокът за изпълнение на проекта е 75 дни. Поради всички тези причини ремонтът на "Гешов" и "България" не може да започне преди началото на есента, уточни заместник-кметът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
sofia raste ,ostanalite gradove tanat v mizeria.
39
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
SOFIA SE REMONTIRA I FIRMITE OKOLO GERB SE OBLAGVAT SAS SLADKI PARICKI.
38
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
София не е майка кърмилница та да се грижи за България,поинтересувайте се ВЕЧЕ НАЙ-НАКРАЯ за регионалното развитие на България и престанете с това клише "всичко е за София"какво да му мисли София за югоизтока-черноморието,югозапада спа и ски курорти,централен южен е един от най-развитите,Пловдив доста дърпа напред,Стара Загора и енергетиката около нея-Северна България без Русе и Варна не знам ,там вече приказката е друга но не София е виновна за това
37
2
 
8
 
! Отговори
НАЙ-ВАЖНОТО преди 9 години
Изпуснат е най-важния проект, който ще реши веднъж за винаги задръстванията по София, паркоместата и местата в детските градини даже: ВЪВЕЖДАНЕ НА СОФИЙСКО ЖИТЕЛСТВО. Толкова е просто. Я излезте сега навън и вижте пустотата по улиците, никакви коли с чужди регистрации, никакви паркирани талиги по градинките. Тази сутрин си спрях на жълтите павета и изпих едно кафе за 80ст. в градинката пред Народния. Кеф! Колко била красива София .... Такава искам да я виждам всеки ден!
36
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Тотален хаос е в София, липсва някакъв план и власт и който надделее с пари и рушвети.
35
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Който пийне софийска вода тука си остава.
34
0
 
12
 
! Отговори
въсилкъ преди 9 години
тъман издоий кравътъ и си цъкнай приславъ да ми пей.та гудина жъ завършвъм и жъ двадъм при леля в софия дъ савъм студенкъ.могу било убуу там и имало могу кафетъ.най многу искъм дъ одъ пу дискутекити и дъ играм кичеци.напрау нимоа дъ траа га жъ дой тва времи.
33
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Мале колко омраза в почти всички коментари :) Хора, вие страдате от сериозни комплекси.Ако се строи, що се строи, ако не се строи, що не се строи.Хайде изяснете си какво искате.Хейтъри неадекватни :)
32
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Е вдигам го разбира се. Питай мамчето ти.
31
1
 
17
 
! Отговори
Leo преди 9 години
До колегите, коментиращи паркираните трошки по тротоарите. Вместо да се занимавате с пукане гуми, което няма да доведе до никакъв ефект, просто подайте сигнал на Столичен инспекторат. Те са длъжни да отговорят на сигнала ви и да проверят. Даже ги бяха описали подробно в писмото, с което ми отговориха. Така с писането на един мейл,успях да разкарам 5-6 трошки от квартала. Това лято ще бъде следващата кампания, за тези бракми, които са станали на 2 години от изтичане на техническия им преглед.
30
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ако можеш да го вдигнеш защото ще ти го отрежа и завра на ...ще разбереш.
29
6
 
3
 
! Отговори
BB преди 9 години
Karpejite ne sa remonti da ne govorim Kolko im vlesat v djobovite na drugarkata fandakova i kompaniata pokrai tia Karpeji posle Duplute pa schte gi ima no parite v djobovite nama da varnat Drugarite na vlast
28
3
 
6
 
! Отговори
анонимен преди 9 години
и всичко това се прави преди местните избори за да изберете фандъкова официално закмет а иначе знаете кой командва витошка за кой път се ремонтира за кой път сесменят цветарниците аз не ходя в този район и не се разхождам там защо не дойдат влюлин да подменят плочките и да свалят колите от тротоарите
27
4
 
10
 
! Отговори
до резача на гуми преди 9 години
Даваш ли си сметка ако те барна къде ще ти завра ножа? Като видиш кола, ако си жив, треска ще те тресе.
26
4
 
10
 
! Отговори
До 32 преди 9 години
До ШопПо отношение на дупките по улиците София отдавна не е била в такова трагично състояние като сега. Гарантирано от ГЕРБ. В квартала има дупка още от времето на кмета Борисов. Не я оправят герберите и това е. Писна ми да сигнализирам в общината. Ще взимам сопата вече.
25
1
 
5
 
! Отговори
Атлас преди 9 години
Паркира където му скимне или където може????
24
2
 
18
 
! Отговори
Испания преди 9 години
Видях начина по който слагаха плочките по Витоша когато си бях в България и нормално да се трошат. Само пясък отдолу... В Испания слагат поне 10 сантиметра бетон и после плочки. Така е и с асфалта. После може и танкове да минават
23
17
 
12
 
! Отговори
Шоп преди 9 години
Строи се постоянно, правят се нови удобства, софиянци забравиха дупките, браво на кметицата от ГЕРБ!Само при Борисов и Фандъкова столицата се променя и става красив и удобен град!А троловете нека си плюят, това показва, че ГЕРБ работят добре за този народ!Ако имаше повече кметове като в София и Бургас щяхме да сме градина!
22
10
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Виждаш ли паркирана трошка по тротоар директно се процедира към рязането на гуми. Българинът само разбира от правилата ако тези правила го удрят по джоба. Като трябва да дава 500 лв за нови гуми да видим дали следващия път няма да помисли два пъти преди да паркира където му скимне.
21
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
НЕ КЪРПЕТЕ ДУПКИ АМИ НАПРАВЕТЕ ЦЯЛОСТНО ПРЕАСФАЛТИРАНЕ. С КРЪПКИ ПЪТИЩА НЕ СЕ ПОДЪРЖАТ. КРЪПКИТЕ СА САМО ВРЕМЕННО РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА. ХАРЧАТ СЕ ГРЕШНИ ПАРИ А ПРОБЛЕМА СИ ОСТАВА. ТАКА АКО КЪРПЕХА ДУПКИ И В ГЕРМАНИЯ ПЪТИЩАТА ИМ ЩЯХА ДА СА СЕ РАЗПАДНАЛИ ДОСЕГА ПРИ ТОВА ГОЛЯМО ДВИЖЕНИЕ ТАМ. ЩЯХА ДА ЗАПРИЛИЧАТ НА ШВЕЙЦАРСКО СИРЕНЕ. КАКВИТО СА НАШИТЕ. СПРЕТЕ ДА КРАДЕТЕ И ПАРИТЕ ГИ ВЛАГАЙТЕ В ПРЕАСФАЛТИРАНЕ. А НЕ В КЪРПЕНЕ.