Държавата дава още 15 млн. за метрото до "Хладилника"

Новата отсечка ще бъде завършена до лятото на 2016 г.
38
Държавата дава още 15 млн. за метрото до "Хладилника"
Снимка: Булфото, архив

Правителството да отпусне допълнителни 15 млн. лева за дострояване на софийското метро, предвижда проект на постановление, публикуван на сайта на финансовото министерство.

Още по темата
Средствата се отпускат за прилежаща инфраструктура за изграждането на втората линия на столичното метро от метростанция "Джеймс Баучер" до "Хладилника", като ще бъдат осигурени от централния бюджет.

Новата отсечка на метрото до „Хладилника“ ще бъде завършена до лятото на 2016 г.
В района на новата отсечка има близо 100 жилищни блока, има търговски обекти и офис сгради.

Според кмета на София Йорданка Фандъкова след изграждането на продължението на метрото още около 25 000 души ще могат да използват този удобен и бърз транспорт.

Миналата година започна изграждането на тунелния участък с дължина 950 метра и линеен пункт с дължина 200 метра за смяна на посоката на движение на влаковете.

Общата стойност на строителството на метростанцията и тунелите, възстановяването на булеварда над станцията, както и на редица системи за безопасното функциониране на метрото, възлиза на 42,5 млн. лева.

Участъкът трябва да бъде завършен до средата на 2016 г.

С предоставянето на средствата ще бъде спазен строителният график за 2015 г. и ще се даде възможност за изпълнението на тази важна инвестиция в транспортната инфраструктура на София, допълват от Министерството на финансите.

Фандъкова преди време призна, че е много важно строителството да се движи по график, за да се възстанови движението по бул. „Черни връх“, което ще се случи постепенно от юли до края на август тази година.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До бизнесменИдиот примитивен детектед ))))
29
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Постоянно плачете, че в прованса няма работа, работим за 200-300 кинта и секви такива. Ми тогава вие и данъци не плащате, откъде тогава искате пари за метро? В София живеят милион и половина човека - 1/4 от населението.
28
7
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Аз бих спрял метрото в София. В Русе ще се открива зала Арена с концерт на Лили Иванова. Според днешен слух концерта е пред провал. В града не могат да се намерят много хора, които ще могат да платят сумата за билета. Във всички градове в страната обществения транспорт е частен и само в София метрото се строи с държавни и европейски пари. ЗАЩО? Нали уж всички сме равни, но софиянци са по-равни.
27
5
 
4
 
! Отговори
Koko преди 8 години
Айде бе боко пусни това метро до Щатите че ми писна с тия мръсни самолети......Вашта мама ***!!!! Хората *** в дупки ама за шопетата има натискайте се по панелките и се мислете за велики. По зле сте от макетата
26
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
до 29 Спомни си София до 2009 стари улици стари сгради метро колкото да има кому беше нужно да се инвестират парите на данъкоплатеца от цяла България в София.
25
5
 
10
 
! Отговори
до 27 преди 8 години
До Анонименкак бе-а кой даде пари за ремонт на булевардите във Варна. Държавата. Кой даде пари за ремонт на бул панония във Видин-държавата. Кой даде пари за нов пътен възел в Бургас-държавата. кой дадее пари за спортна зала Бургас-държавата. Кой потрои пътния възеел във В.Търново-държавата.
24
3
 
3
 
! Отговори
анонимен преди 8 години
Жоро,отчасти си прав.Но метрото се строи с пари от бюджета и след това след одобрение получава пари от ЕС.Мисля , че вече са по малко от 80%, а колко реално дават , зависи от нивото на корупцията в България.
23
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
То с държавни пари е лесно.А за нас от прованса нищо.София не е България господа политици тя си има бюджет ползваите него.
22
4
 
10
 
! Отговори
жоро с. преди 8 години
анонимен, ти вярно *** ли си или се заяждаш. метрополитен е бенефициент чрез столична община на оп транспорт, съфинансирана от кохезионния фонд и европейския фонд за регинално развитие на 80%. това доколко планирането на лъчите, спирките и честотата на мотрисите е удачно, е друга тема. това, че мутрата и кръговете крадат от строителство като количества и качество, е още по-друга. то бива тъпири-хейтъри, но вече е в повече
21
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Има влогове в банките за 50 милиарда лева и банките и софиянци спокойно може да кредитират София да построи още едно метро ако е печелившо. Но държавата или ЕС ей така да пръскат чужди пари за някой си град без печалба и риск, няма икономическа логика.
20
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Значи в крайна сметка, всички ние плащаме някой да си прави PR-че с ножица.Има една поговорка С ЧУЖДА ПИТА - ПОМЕН ПРАВИ - та и тоя така.
19
2
 
6
 
! Отговори
Анили преди 8 години
Метрото е хубаво нещо. Стига да не се нарушава транспортната схема и да се налага както в случая изменения на маршрутите на автобусите, защото това оскъпява пътуването на хората.
18
1
 
7
 
! Отговори
картограф преди 8 години
До бизнесменБизнесменче, продаването на части 2ра ръка от 20 годишни БМВ-3ки в Люлин не е повод, да се наричаш бизнесмен, да знаеш
17
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"Хайде правете метро до Княжево бе, че ми писна да се бутам сутрин в тая претъпкана 5-ца."Мога да ти гарантирам, че 5-тата в момента е много по-редовна от метрото, пък и далеч не е толкова претъпкана. Сутрин в метрото има толкова много хора, че в някои случаи не успявам да се кача в него.
16
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Хайде правете метро до Княжево бе, че ми писна да се бутам сутрин в тая претъпкана 5-ца.
15
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Значи в крайна сметка за метрото си цакаме пак ние данъкоплатците, защото Държавата - това сме ние.А пък Мутрата може да продължава да лъже, че било с пари от ЕС.
14
7
 
16
 
! Отговори
Ред арми преди 8 години
Съгласен съм с Анонимен 8- метрото и магистралите са най- голямата схема за източване на средства. Прави се МЕТРО без да се съобразяват спирките и по този начин се оскъпява пътуването на хората. Строят се магистрали, които след 18-20 месеца се нуждаят от ремонт, тъй като или са пропаднали, или са осеяни вече с дупки заради калпаво изпълнение. Не може България да се разпростира на 111000 кв.км, а по данни на АПИ да се запълват дупки за 113 000 кв. км
13
5
 
5
 
! Отговори
бизнесмен преди 8 години
До 13"Хаха, това ли са ти примерите за "успели хора" ХАХАХАХ :D"Е кажи ти някой успял, който да се е качил на метро. Бай Пешо от с. Волуяк не се брои.
12
3
 
13
 
! Отговори
Teo преди 8 години
Хубаво ама махнете после тъпите трамваи по Черни връх и го направете двулентов булевард до мола. Така се маха еднолентожата отсечка и тапата на Кошарите ще се пооправи. Пуснете и от Хладилника редовни автобусни линии до кварталите във Витоша да се осмисли и за тях метрото
11
3
 
20
 
! Отговори
dsds преди 8 години
До бизнесменВ страни, в които капацитети като теб са "бизнесмени", метрото е за бедняците.... в останалите държави, метрото е за по-умните