Слез от колата, качи се на колело! Пестиш 19 лв. на ден

До края на 2016-а столицата ще е опасана със 100 км трасета
1 юни 2015 07:00,
63
Слез от колата, качи се на колело! Пестиш 19 лв. на ден
Снимка: архив, Булфото

С колело за 30 минути ще се пресича София още следващата година. Това предвижда програмата за разширяване на велотрасетата на Столичната община. Според нея до края на 2016 г. градът ще бъде опасан с близо 100 км алеи за колоездачи. Целта е хората да имат стимул да слязат от колите си и да използват здравословни начини на предвиждане.

В момента велотрасетата са около 30 км и са разпръснати из различните райони на столицата. Живеещите в квартал „Надежда” могат да стигнат на две гуми по специално трасе до Лъвов мост.

Още по темата

Велоалеята по „Цар Борис III” се свързва с тази на бул. „Гоце Делчев” и по бул. „България” се стига до Южния парк. Трасето по „България” продължава по „Евлоги Георгиев”, пресича Орлов мост и стига до ул. „Оборище”. Алеи за колоездачи има и от „Младост 1” до „Младост 4”. Велосипедистите обаче се оплакват, че алеите свършват в нищото, че са принудени да пресичат кръстовища, бутайки колелетата си, защото няма отредени специални места за тях. Така столичани, които са избрали да се движат с колело, са принудени да карат по улиците заедно с автомобили и рейсове, рискувайки да бъдат пометени от невнимателни шофьори.

През тази година ще започне изграждането на около 60 км велоалеи, казва пред „Монитор” зам.-кметът по транспорт в столицата Любомир Христов. Сред предвидените трасета за колоездачи са тези по булевардите „Ботевградско шосе”, „Тодор Александров”, „Никола Мушанов”.

В центъра на града също ще се правят отделни отсечки, една от тях ще е по бул. „Дондуков”. След като приключи ремонтът на парка пред НДК, ще се обособи нова велоалея, която ще се свърже с друга по бул. „Патриарх Евтимий”, която ще стига до едноименния паметник. Алея за колелета ще има и по бул. „Скобелев” до Петте кьошета.

Новите близо 70 км трасета ще струват около 27 млн. лв. Изграждането на велоалеите ще се осъществява паралелно с реализирането на големите инфраструктурни проекти и ремонтните дейности по софийските пътища, обясни Христов.

Програмата за разширяване на веломрежата цели удобно и безопасно да се свържат отделните квартали с централната градска част и с другите видове транспорт. Според плана на общината ще изграждат три вида трасета за велосипедисти. Основните ще са  транзитни. Те осигуряват бърза и директна връзка на отдалечените райони в града с центъра или един с друг, обясниха от „Московска” 33.

В кварталите пък ще се изграждат трасета, които осигурят връзката до транзитните маршрути и спирките на градския транспорт и метрото. Третият вид маршрути, които трябва да бъдат изградени през следващите години, ще са за отдих. Те ще са в парковете и извън града - към Панчарево и Банкя.

С насърчаването на колоезденето общината се опитва да реши няколко проблема. Първо, да намали задръстванията и автомобилния трафик. Това пък ще доведе до намаляването замърсяването на въздуха в центъра. Освен това хората, които предпочетат колело вместо кола, ще спестяват по 19 лв. на ден, пресметнаха експерти. Сумата е формирана, като са взети предвид цената на среден клас автомобил, разсрочен за 10 години, гориво за пробег 30 км, годишна амортизация и данъци, както и цена на паркиране.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


63
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
0
 
0
 
! Отговори
потен колоездач преди 8 години
До Анонимен коментар 42,ми сменя си работата, в нашия офис има бани и никой до сега не ми е потърсил сметка защо хабя ток или вода, все пак за това са направени, идеята е не да се пестят пари (колко ли пари ще струва на фирмата една кирлива баня), а да се създаде уютна работна среда, със сигурност шефа ще загуби повече ако половината му служители смърдят на коч.
48
0
 
0
 
! Отговори
Вело Кретен преди 8 години
До Анонимен коментар 49,да съгласен съм с теб, но за съжаление на повечето градове инфраструктурата е изградена много преди някой да се сети за вело алеи, така че това вече е невъзможно, карал съм във Франция, Испания, Румъния и Германия (под каране имам в предвид вело обиколка на региони от тези страни), на всякъде си има обособени места за колела долу на самото платно, хората са си сложили отделен светофар за колела, и всичко си е екстра.
47
0
 
0
 
! Отговори
друг Софиянец преди 8 години
До Анонимен коментар 52,Ми може да са от София, София същестува още от средните векове, това че е сменяла името си неколкократно няма никакво значение, мойте дядовци и баби са родени тук, техните дядовци и баби също, целия ми род живее в София, така че не ми обяснявай има ли Софиянци или няма.
46
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ще спестиш евентуално ако си сам, без деца!
45
0
 
1
 
! Отговори
Цвете преди 8 години
София е един от най-замърсените с прахови частици градове.Колко е здравословно да караш сред колите си преценете сами.Не всичко, което сме преписали от Запада е автоматично приложимо при нас.В Холандия пейзажът е като тепсия, климатът е леко влажен, не се задържа прах,няма и много сняг-карат си хората и си пеят, при нас и хълмове, и прах и сняг-просто пари за крадене от европейските.
44
0
 
4
 
! Отговори
Лора преди 8 години
Карам колело в София... По тротоарите, по така наречените велоалеи. Където трябва да се конфронтирам с пешеходците, които нормално също си ходят по тротоара. Една част от алеята по Гоце Делчев към Южния парк е невъзможна за каране, защото е досами магазинчетата с отворени врати, стока, изкарана отпред, и хора, които си разглеждат... Разбира се момичетата на токчета предпочитат велоалеята, защото е по-удобна от тротоар, покрит с плочки. Майките с колички - също. Пенсионерите - дреме им къде ходят
43
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До набюдателАбсолютно съм съгласен с Наблюдателя. Много хубаво да се идва с колело, даже и въздуха ще стане по-чист над София, но мутрите си правят заведения както е казал човека... примерно по Витошка и няма къде да се мине дори и без велосипед.
42
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До софиянецЯ кажи дядо ти и баба ти от къде са? Щото софиянци няма.
41
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"Добре, отиваш на работа с колело. Качваш се в офиса целият в пот."И да... и не.Не е нужно да си ходил на състезание и да си целия в пот. Работата ми беше на 40 минути път пеша. Това е разстояние, което е нормално дори за ходене пеш. И работата беше на място, супер гадно за паркиране на кола. И много по-лесно и удобно ми беше да се кача на колелото, отколкото да ходя пеш.Колелото е за това - да се взимат едни разстояния по мързелив начин, вместо ходене. Ако ходя пеша няма ли да съм в пот?
40
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тоя с ахтополската регистрация е супер нагъл!
39
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Велоалеи трябва да има САМО ОГРАДЕНИ С БОРДЮРИ, за да пречи на наглите шофьори да карат и спират там. В момента, всеки си кара върху велоалеята, с мацната боя. Също така, трябва и велосипедистите да бъдат санкционирани като превозни средства, което също не се прави. Не един или два пъти велосипедисти правят редица нарушения. Най-добре би било да се правят велоалеите далеко от главните булеварди и пътища, защото хем ще е по-безопасно, хем въздуха ще е по-чист.
38
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Като гледам как карат и спазват правилата колоездачите разбирам, донори ще има. Нека им благодарим предварително.
37
1
 
6
 
! Отговори
кирил преди 8 години
В София благодарение на фамозното управление от Фандъчката всичко стана една точно селска баня. Имитира се някаква дейност постоянно, строят се някакви неща които са напълно абсурдни и няма никакъв смисъл и има едно бягство от проблемите. За тия велоалеи се говори от 10 години и освен малко мацната боя няма нищо свършено. Да ми говорят че за 1 година ще направят 60 км е повече от смешно.
36
3
 
7
 
! Отговори
коло преди 8 години
Не се кахарете бе хора просто това е наи новата схема за кражби на ГЕРБ просто сметнато МИЛЛИОН на два декара асвалт или казано по просто 400-500 лева на квадрат а реалната е около 100лв другите 400 лева апетитни комисиони.еЕ нема по крадливо племе от боче и сие.
35
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Вчера един велосипедист го подгониха бездомните кучета и момчето падна на шосето. Имаше голям късмет, че светофара светна червено, иначе щяхме да го премажем.
34
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не мога да разбера безумците с тази идея. Добре, отиваш на работа с колело. Качваш се в офиса целият в пот. Смърдиш, няма как. Какво правиш? Ако има случайно баня, става но шефа получава сметката за ток или топла вода. Идва и ти казва, плащай ги и няма проблем. И какво прави колоездача-велосипедист. Вие ми кажете?
33
0
 
2
 
! Отговори
БАЛОНА преди 8 години
Ясно е ,че и това лято мацките ще носят къси джинсови *** ,но смартфона в задния джоб !
32
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Големия град София, който е по-малък от малките квартали на големите европейски столици, а там имат велоалеи.
31
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Човек като се къпе веднъж седмично, дори и с кола да идва, пак ще смърди. Да не говорим за пътуващите с градския транспорт и каква смрад е там.
30
0
 
13
 
! Отговори
набюдател преди 8 години
Къде да го карам това колело по масите с столовете но бул Витоша ли ?Улиците ги обръщаме на търговска площ с претекста че била пешеходна зона хахахахахха