А някой кара колело...

Все повече са велосипедистите в София
31
А някой кара колело...
Снимка: архив, БулФото

Велосипедистите в София през последните три години са се увеличили, сочат данните от преброявания в столицата през 2012 г. и 2015 г. на сдружение "Велоеволюция", предоставени на БТА.

През тази година са осъществени вече две наблюдения на велосипедните потоци в делнични и празнични дни - през май и юли. Предстои преброяване и през октомври, след което данните ще бъдат окончателно анализирани.

Преброяванията се извършват по проект "Вело данни за София", който се изпълнява от сдружение "Велоеволюция", с финансовата подкрепа на Програма "Европа 2015" на Столична община.

Данните от преброяванията през юли 2012 и юли 2015 г. сочат увеличение на велосипедистите от близо един път и половина. Средното увеличение през юли 2015 г. спрямо юли 2012 г. в делничен ден е 139 на сто, а в празничен - 143 на сто в пиковите часове.

Най-активни в придвижването с велосипед са хората между 18 и 50 години - около 85 на сто. От неправителствената организация регистрират увеличаване на пътуванията с колело до работа и за училище.

Жените-велосипедисти са се увеличили за трите години с почти два процента - от 13,8 на сто през 2012 г. до 15,2 на сто през тази година, сочат данните от преброяването.

Повече стават и хората, използващи каска при придвижването с колело - от 8,2 на сто през 2012 г. на 10 процента през 2015 г. Според данните повечето хора продължават да се придвижват сами с велосипедите си, като детско столче имат едва 1,2 на сто.

Все още е нищожен процентът на ползващите електрически велосипеди - под 0,5 на сто. Кошница или дисаги за багаж имат не повече от 5 процента от хората, сочат резултатите от преброяването.

Почти двойно са се увеличили велосипедистите на "Лъвов мост" след реконструкцията му. В делничните дни регистрираното увеличение е 171 на сто в сравнение са 2012 г., а празничните - 194 на сто.
На "Лъвов мост" в пиковите часове на делничните дни могат да се видят до 89 велосипедисти, сочат резултатите от преброяването.

Над два пъти е увеличението на колоездачите в празничните дни в Борисова градина (212 на сто), както и в участъка бул. "Патриарх Евтимий" - бул. "Витоша" (237 на сто). В делничен ден през Борисова градина велосипедистите са близо два пъти повече (170 на сто).

Повече от два пъти е скочила и използваемостта на велоалеята от Надежда до центъра, която беше завършена през 2012 г. по време на осъщественото там преброяване по данни от преброяването.

Най-много велосипедисти минават през кръстовището на бул. "Цар Борис Трети" и бул. "Акад. Иван Гешов". Там в пиковите часове на делничните дни те достигат 278.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още по темата: велосипедисти
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
1
 
2
 
! Отговори
МИМИ преди 8 години
До номер 7, анонимния.Ми като се чувстваш застрашен от тояа "племе", ходи и ти с каска и наколенки :D
21
1
 
2
 
! Отговори
КАКА преди 8 години
*спортува, извинете!
20
1
 
3
 
! Отговори
KAKA преди 8 години
Въпреки че в София няма добри условия за каране на колело, който има желание да сшортува, не може да се извинява с това. Има ли желание има и начин. :)
19
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
За съжаление и велоалеите ни са побългарени. Велоалеята по същество представлява пътно платно, по което се движи превозно средство - в случая велосипед. Не й е мястото на тротоара! Ама е по-лесно да вапцаме тротоара и да кажем предизборно "Ето, грижим се и за велосипедистите!"
18
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ех де да можеше да се кара колело в София спокойно. Уви няма да е в тоз живот
17
3
 
2
 
! Отговори
Идиоти всякакви.. преди 8 години
И като допълнение - това, че има велоалеи от 2 години, а вие сте си свикнали цял живот на някакви места с устройството, което е било преди велоалеята, то това си е ваш проблем. Почвайте да се адаптирате. Инфраструктурата се променя. Хората, които не искат да се затварят в метални сандъци и да задръстват вече задръстената с провинциалисти София, чакаха прекалено дълго. Тротоари има достатъчно, велосипедистите не са ви проблем. Но манталитетът ви е.
16
3
 
5
 
! Отговори
Идиоти всякакви.. преди 8 години
Значи първо, гледам мнения на кръгли *** и такива, които са се запътили към кръгла идиотщина. Второ, по пътищата има правила, така има и правила на местата, където има велоалеи. Ако стъпите на велоалея като пешеходец, не се огледате и вземе че ви бутне велосипедист, цялата вина си е на пешеходеца. Общо взето ако излезете на цариградско в BUS лентата и ви отнесе 604, надали ще е виновен шофьора на автобуса, а по-скоро грешката ще е в нефункциониращия ви мозък. Колизия извън велоалеята е друго.
15
4
 
12
 
! Отговори
Бай Кър преди 8 години
Имам среден клас велосипед. Не е евтин. Не е и скъп. Карам ежедневно.Моля индивиди с автомобили по-евтини от велосипеда ми да не дават мнение кое как трябва да е.
14
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ако след 50 години има велоалеи, ще бъде супер. Друг е въпросът, че повечето велоалеи изобщо не предоставят сигурността, която би трябвало да предоставят. Само ако се блокират с бордюри може да се получи такава сигурност, а не с някакви смешни пластмасови плоскости. Шахтите и капаците също са голям проблем - навсякъде във велоалеите ги има, изронени, ръбати и направо невъзможно да се мине през някои от тях. Тротоарите също не са скосени, за да има безпроблемно преминаване.
13
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
В София е доста неприятно да стигне с велосипед до определени места. Необходимо да се кара и пресича големи булеварди, а автомобилите са доста агресивни към велосипедистите. От СО да чакам да направят веломрежа ... от умрял писмо. Няма далавера в велоалеята, едни избори не може да спонсорира.
12
2
 
5
 
! Отговори
селянин преди 8 години
До Анонимен 10шхоа да купа леб и млеко. как са ви учили другарките по български език да пишете, направо не знам и нямам идея.Настроение: шопско - Нагло.
11
5
 
6
 
! Отговори
коци преди 8 години
Хубав ***.
10
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ще стават все по-голяма напаст. Не спазват никакви правила.
9
0
 
5
 
! Отговори
като по конец преди 8 години
До ЖоИ не само безобразие. Дори и не трябва да се вглеждаш - от горе до долу, от ляво на дясно, само погледни как са си оставили ръцете "майсторите": парапетите, мантинелите, плочките, асфалта... Навсякъде е така. Никаква идея за контрол
8
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Рисковете да караш колело в София са повече от предимствата.Ако не се пребиеш в няокя дупка или от някой 40см бордюр, може да те бутне някой ***, седнал сред ламарини или ти да бутнеш някой заспал пешеходец на боядисания тротоар, който според Фандъкова е велоалеия.
7
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Абе как ги карате тези колелета в тази мръсотия !!! Аз прозорец на колата не отварям, те с колелета тръгнали.
6
16
 
8
 
! Отговори
Прашен и потен преди 8 години
Пристигаш на работа прашен и потен, няма що. За да си нечешеш егото че живееш като западняците. Западняляци. Псевдомодерняци. НПО-таджии, със самочувствие че зависи нещо от тях. Колелота е за градинката съботно време.
5
15
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Много нахално племе са тези колоездачи и се множат като ***! Като се разхождам се чувствам застрашен от някое профучаващо край мен ***. То е с каска, наколенки и т.н., а аз съм необезопасен.
4
4
 
17
 
! Отговори
Жо преди 8 години
ТОВА, НА СНИМКАТА е безобразие. Почти целия тротоар е зает от велоалеята. В оставената част за пешеходци няма място за двама души, които да вървят един до друг, родители с дечица "за ръчичка" са застрашени от движещи се с 40 км/ч безотговорни велосипедисти.Да, аз съм "ЗА" да има велоалеи и велосипедисти по тях, но моля, не отнемайте правото на по-голямата част от хората- пешеходците.
3
6
 
4
 
! Отговори
a преди 8 години
Инфо от мястото на събитието. Тук където се карат колелета масово цената на обикновения велосипед е 500 евро. Има модели, които достигат космически за българина цени. Хората, които карат не се притесняват, че някой *** шофер ще ги утрепе. В държава дето масовите автомобили струват колкото най-обикновения велосипед скоро няма да се премине към този транспорт.