2 секунди повече жълт светофар на "Драган Цанков"

До решението се стигна след като трамвай се вряза в автобус
22 юни 2016 08:30,
14
2 секунди повече жълт светофар на "Драган Цанков"
Снимка: Булфото

От Столичната община ще удължат жълтия сигнал на светофара на кръстовището при бул. "Драган Цанков" и "Евлоги Георгиев" от общо 5 секунди на 7.

До решението се стигна, след като в понеделник вечерта трамвай №12 се вряза в автобус 204 на градския транспорт. В резултат на инцидента трима души пострадаха леко. Все още не се знае кой е отговорен за катастрофата, но и двете страни се оправдаха с краткото жълто на светофара.

Още по темата

"Жълтият сигнал е 2 секунди. Пътят в кръстовището е 30 м, а двучленният автобус е 15м. В същото време 30-тонният трамвай тръгва, докато рейсът е в кръстовището и не може да спре достатъчно бързо", обясни пред "Труд" техническият директор на фирмата автобусен превозвач Тодор Павлов като уточни, че техният шофьор е преминал на зелен сигнал.

От Столичния електротранспорт бяха категорични, че ватманът е потеглил при сигнал за разрешение и не е успял да предотврати удара.

"Няма как трамваят да тръгне без разрешение", обясни зам.-директорът на столичното дружество инж. Иво Василев.

Междувременно стана ясно, че шофьорът на рейса има 12 акта за пътни нарушения, 8 от които са съставени, докато е бил на служба.

В социалната мрежа Facebook пък се появи версията, че ватманът нарочно е блъснал автобуса, защото отдавна е имал конфликт с шофьора по линия 204.

"Това са глупости", коментира зам.-директорът на Столичния електротранспорт. От КАТ обясниха, че случаят се разследва.

"Очевидци твърдят, че автобусът е влязъл в кръстовището при червен сигнал", обясни Тенчо Тенев - началник отдел "Пътна полиция".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
1
 
1
 
! Отговори
Дядо Иван. преди 7 години
ЯВНО НАШАТА НАЦИЯ СЪВСЕМ ОТКАЧИ!!!!ДОРИ ЗА ЧОВЕК БЕЗ СПЕЦИАЛНО, А ДОРИ БЕЗ ВСЯКАКВО ОБРАЗОВАНИЕ ОТ СНИМКАТА Е ЯСНО, ЧЕ. В А Т М А Н А. Е. В. И. Н. О. В. Е. Н!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!НЯМА ЗНАЧЕНИЕ КАКЪВ СИГНАЛ ИМАШ ДОРИ ТРИ ПЪТИ Е ЗЕЛЕНО, ТИ НЯМАШ ПРАВО ДА ЗАСИЛИШ ТРАМВАЯ И ДА ГО БЛЪСНЕШ В АВТОБУС, В СРЕДНАТА МУ ЧАС!?!?!?!?ТОВА МОЖЕ ДА НАПРАВИ САМО ЕДИН. П Ъ Л Е Н. ***. КОЙТО ТВЪРДИ, ЧЕ ШОФЬОРЪТ НА АВТОБУСА Е ПРЕМИНАЛ НЕПРАВИЛНО.НЕ ЗАЩИТАВАМ ШОФЬОРА! НЕКА СИ ПОЕМЕ ОТГОВОРНОСТТА, АКО ИМА
11
0
 
1
 
! Отговори
Leo преди 7 години
Не знам на какво основание вдигнаха цената на билетите, но е факт, че градския транспорт в София е:- опасен поради бруталните нарушения на правилата за движение от страна водачите- неудобен поради разпокъсаната транспортна мрежа, изискваща много прекачвания- нередовен - извън пиковите часове се чакат основни линии по 15-20 мин.- некомфортен - претъпкан и неклиматизиран, като в пиковите часове хората трябва да изчакват по 2-3 превозни средства от линия преди да успеят да се качат (линия 204)
10
1
 
3
 
! Отговори
Физик PhD преди 7 години
Автобусът се е движел с MACH 4, а трамвая вече е бил ускорил до 9,7 G и от напрежението ватманът не е забелязал фюзелажа на автобуса.
9
1
 
5
 
! Отговори
До 9 и 10 преди 7 години
Спорът ви няма смисъл. Там цялото кръстовище е регулирано със светофари, вкл. има специални светофари за трамваите. Предимство там дават само светофарите. Другаде са там проблемите - най-вече липсва контрол за спазването на правилата.
8
1
 
2
 
! Отговори
123 преди 7 години
До Анонимен 9Те дори МПС-тата със специален режим не са с абсолютно предимство, ти за трамваите ми говориш. Дори линейките и пожарните, когато със включени сигнализации трябва да се съобразяват с това да не отнесат някой глуп***ак, който им отнема предимството. Прочети правилника за движение по пътищата.
7
0
 
8
 
! Отговори
Факт преди 7 години
В крайна сметка пак нещата опират до липсата на контрол за спазването на закона за движение по пътищата. Шофьорът на автобуса вероятно е минал на жълто-червено. Трамваите редовно са блокирани от коли и не могат да преминат и затова светне ли им разрешаващ сигнал, веднага потеглят, щото иначе не е ясно кога ще успеят да минат. къде е КАТ да махне колите от релсите? Къде е КАТ да санкционира минаващите не на зелено? Няма го - спи и затова е така.
6
0
 
3
 
! Отговори
Хейтър Тролев преди 7 години
Автобусът 15м не го видял и НЯМАЛ време да спре - той какво ускорение има този трамвай??
5
0
 
6
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Съвсем друго нещо трябва да има на това кръстовище - яка сеч за всички, които спират на трамвайните линии, за да изчакат зелен сигнал на светофара. Второто, което трябва да се направи - яка сеч и на тези, които минават там на жълто-червено и най-вече на автобусите на градския транспорт, както явно е станало и в този случай.
4
0
 
2
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Хайде да правим още по-големи задръствания, за да станело уж по-безопасно!Очевадно е какво ще последва - поне два пъти по-често ще има подобни катастрофи на това кръстовище, ако се удължи жълтия сигнал на светофара. Защо е така, всеки човек с поне малко ум в главата и сам може да се досети, но тези, които решават за светофара и малко ум нямат.
3
0
 
7
 
! Отговори
Пипи преди 7 години
Времената на светофарите в София се проектират от небезизвестния П.Табаков, бивш шеф в общината. Той направи фирма на името на жена си и всички светофари минават през ръцете му. Много е опитен, но на някои кръстовища направо се излага. Наскоро смениха режимите на няколко светофара в Красна поляна и Разсадника та направиха мазало - колите карат с 80 да стигнат следващото зелено, а опашките по Гешов станаха километрични. Използва се метода на пробите и грешките.
2
2
 
13
 
! Отговори
??? преди 7 години
А ватманът на трамвая кьорав ли е бил, че не е видял автобусът, който все още е в кръстовището? Това, че му е светнал разрешаващ сигнал не му дава правото да не се съобразява с пътната обстановка!
1
3
 
7
 
! Отговори
Grom преди 7 години
На това кръстовище да му направят зелена вълна! През 20 метра има светофар и всеки си свети на различен режим. И освен това автобусите, които се движат там са къде-къде по-препълнени и натоварени от трамваите. Хайде да приоритизираме малко ГТ по гъвкавост и трамваите да чакат!