Градският транспорт вади на протест Княжево и Владая

Хората се недоволни, че превозът е нередовен, а автобусите стари
21 окт 2016 10:22,
24
Градският транспорт вади на протест Княжево и Владая
Снимка: Bulgaria ON AIR

Граждани на Княжево, Владая и Мърчаево ще излязат на мирен протест срещу градския транспорт в неделя от 16:30 часа. Хората са недоволни от това, че превозът е нередовен, не може да обслужва всички нужди на жителите, а автобусите са стари.

"Аз нямам кола, единственото нещо, на което мога да разчитам е транспортът, който се осигурява от общината. Единственият превоз, който можем да ползваме, за да стигнем до работните си места, това е автобус №59", разказва жител на Владая. Той посочи, че хората от Княжево, Владая и Мърчаево имат два избора за придвижване - или с автобуса, или пеша.

Председателят на инициативния комитет Васил Николов коментира пред Bulgaria ON AIR, че до протеста се е стигнало поради две причини.

"Едната е грубото потъпкване на закона от Столичния общински съвет (СОС). Говорим за Закона за участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление. Ние представихме пет предложения, след обществено обсъждане и събрана подписка от над 2300 човека. От СОС не спазиха срока, който е описан в чл. 52 на Закона. И това нещо накара хората да изразят своето недоволство", коментира той.

По думите на Николов следващата стъпка, която е вдигнала напрежението съвсем, е некоректното замерване на пътникопотока от Центъра за градска мобилност.

Жасмина Христова също е жител на Владая. Тя очерта конкретните искания на жителите на селото - чисти, отоплени и навременни автобуси, линията да се удължи, автобусите да са пригодени за възрастни хора и за майки с деца.

Друг жител настоя да бъде възстановена линия №58, както и на маршрутна линия №22.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Хаха, ми те управляващите на колко села из страната спряха тотално автобусите, унищожиха болниците, затвориха училищата и въобще върнаха страната 100 години назад. Когато гласуваш за некадърници си обречен. Нека всеки си помисли и да каже едно нещо което е нормално в тази страна. Аз не се сещам. Само депутатите имат много отпуск, само на тях се вдига заплатата, само те могат да не ходят на работа и никой да не ги уволнява, само за тях не се иска ценз, а и всички висшестоящи. За хората все няма.
17
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
той и в кварталите на София е същия примерно тролейбус на 20 минути това редовен градски транспорт ли е,така ще бъде докато има кой да плаща без да изисква браво на,че са се вдигнали но защо мирен протест
16
1
 
2
 
! Отговори
1.60 1.60 1.60 1.60 преди 7 години
За ИДИН И ШИЙСИЕ - ТОЛКО! Като не ви харесва - купете си карта за 365 лева за цяла година.
15
0
 
3
 
! Отговори
NIQ преди 7 години
До КняжевецТо все едно Княжево не е било село :D
14
16
 
4
 
! Отговори
Княжевец преди 7 години
Не трябва никакъв транспорт , гражданите от Владая ,Мърчаево и Рударци да си стоят по селата.
13
3
 
7
 
! Отговори
Факт преди 7 години
За Княжево, Мърчаево и Владая. На тях май им е дошло до гуша от оптимизациите на градският транспорт, които се правят през последните 26 години и особено много са те през последните години. Същността на оптимизациите на Фандъкова, а и на предишните е в следното: прави се по-лош градския транспорт, пътниците намаляват и това е довод да се закриват линии или да се увеличи интервала между две превозни средства на градския транспорт по една линия, т.е. пак влошаване и пак по-малко пътници.
12
0
 
2
 
! Отговори
до 13 преди 7 години
Свилене потърси помощ-СПЕШНО Е
11
1
 
1
 
! Отговори
До 12 преди 7 години
Всъщност сега около блока ми в Младост паркират по-малко коли, в сравнение с примерно 1986 година. Така е и около другите блокове в квартала. Разбира се благодарение на супервеликия ум на управниците, сега застроиха разни пространства между блоковете, които имаха тогава друго предназначение. Специално за трафика в Младост - колите не са повече, по-малко са по основния булевард, но пропускателната му способност падна няколко пъти, особено сега когато реално остана само по една лента за колите.
10
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
То градските автобуси не са редовни, а какво остава за извънградските! 72 трябва да минава на 10-15 минути, а го няма по половин час и повече, и то по обяд, когато няма никакви задръствания! И тия нови китайски автобуси, с тъмни стъкла, особено вечер не можеш да видиш до къде си стигнал, и на коя спирка си, дебнеш да се отворят вратите, за да погледнеш през тях!
9
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До ФактМного просто.Преди 89-а София беше под 1 млн. жители, коли имаха 1/4 от семействата най-много.Ако приемем, че тогава нормалното семейство беше съставено от 4 човека следва, че в София е имало около 60 000 автомобила. Сега в София живеят около 2 млн човека, в семейство има по 2 автомобила, да не говорим за всички прииждащи от Перник, Благоевград, Враца...Лошото е, че пътната инфранстуктура е същата като преди 1989-а. Трафика е с 10 пъти по-натоварен, а няма разширени или нови улици.
8
4
 
5
 
! Отговори
Факт преди 7 години
За метрото интересното е, че от там, където беше Деница в Младост до Орлов мост с метро се стига сега по-бавно, отколкото с автобус преди 1989-та година, а уж метрото е по-бързо. За който не живее непосредствено до станция на метрото, разликата е в пъти по-бавно сега, в сравнение с преди. Същата работа и с Владая, Мърчаево и Княжево.
7
6
 
2
 
! Отговори
До 9 преди 7 години
Метрото минаваше на същия интервал, през който минаваше през "великия" капитализъм преди 1944-та година.
6
1
 
16
 
! Отговори
Циклоп преди 7 години
Амии пак гласувайте за Дана. Пък не питайте за далаверите .Хвърлиха се 20млн. за нови светофари без обществена поръчка и което още по-лошо без резултат. Какво остава за некакви рейсове. Да ви пуснат от новите китайци, които пак са доставени с далавера
5
4
 
12
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Влошил се градският транспорт - нищо учудващо, така е при демокрацията и пазарната икономика, за която подрипваха и ревяха по площадите. Същата работа е и в останалата част на София - премахнаха линии, промениха маршрути, увеличиха десетина пъти интервала между два автобуса(трамвая,тролея) по една линия и т.н. Преди 1989-та от Младост 3 с автобус до Орлов мост ми беше 20-22 минути, като съм стигал и за 15 минути, а за 276 да не говорим - 10-12 минути. Сега за по-малко от час е голям успех.
4
0
 
14
 
! Отговори
Цецо преди 7 години
До възмутен 4Напълно те подкрепям, подкрепям и протеста на хората от този район!!!
3
5
 
4
 
! Отговори
гостенка преди 7 години
само така селяните с колите ще стоят цял ден в дефилето, дакато не се реше проблема
2
3
 
10
 
! Отговори
ЦК на Либерастите преди 7 години
Ей го де е София! Не сте икономически изгодни! Купувайте си велосипеди , туристически обувки или си правете споделено пътуване!Гласувайте за Баце и той ще ви направи метро до Мърчаево!
1
11
 
13
 
! Отговори
Фандък... преди 7 години
За 1,60 лв. толкова, като ви направя по 5 лв. билета тогава ще има комфорт.