Чист въздух в София? Работата през годините не спирала!

Йорданка Фандъкова обаче призна: Предстои още много работа!
18 май 2017 17:15, Боряна Павлова
28
Чист въздух в София? Работата през годините не спирала!
Снимка: архив Reuters

Не сме спирали в последните години да работим за подобряване на качеството на въздуха, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова след приемането на актуализираната Програма за управление на качеството на атмосферния въздух в София до 2020 г.

"За мен това е най-важният документ на Столичната община. Той отчита важните проблеми, които стоят пред града ни и дава посоката на продължение на работа", заяви Фандъкова.

Още по темата

"Това изисква последователност, усилия, координация на институциите и сериозно включване на цялото общество и на гражданите", посочи Фандъкова.

Според нея в последните години включването на гражданското общество по темата е било активно.

"Ние включихме в тази програма всички възможни познати реални мерки, които и в момента се предприемат в останалите европейски градове. Възложили сме системата за ранно предизвестяване за очаквано замърсяване. Предстои още много работа", коментира тя.

По думите ѝ практика в много големи градове е да се ограничава движението на автомобилите, които най-много замърсяват.

"Тази зима беше тежка, особено отоплението и атмосферните условия допринесоха за това да имаме повече дни с превишаване. В същото време обаче всяка зима имаме проблеми, защото голяма част от тях се дължат на отоплението и на атмосферните условия в града. Мерките, които са насочени към промяна на отоплението са важни", каза още кметът на София.

Според нея механизмът за безплатен градски транспорт звучи чудесно, но трябва да се направят разчети, не толкова за парите, защото по-скъпо от здравето няма, но да се види и какъв ще бъде ефектът.

"Аз не бих заложила само на тази мярка. Всички знаем, че едва ли всички хора с автомобили ги ползват защото им е платен транспорта. Аз лично не очаквам голям ефект от тази мярка, но сме я заложили, за да можем да я проучим и обсъдим", каза още Фандъкова.


28
Още от
Напиши коментар Коментари
28
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
"....Дизеловите автомобили действително са доста икономични, но отделят токсични сажди и азотни оксиди, за които се смята, че са ключов фактор за смъртта на над 3 млн. европейци всяка година. ..............."
economic.bg/bg/news/8/es-dizelovite-avtomobili-shte-izcheznat-po-barzo-ot-ochakvanoto.html

Германия,
Закон за данъка върху МПС:
................2,00 евро на 100 куб. см. или 9,50 евро на 100 куб. см. за дизелови двигатели, плюс 2 евро за всеки грам емисия на въглероден диоксид на километър, който надхвърля позволената емисия..............
27
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Асфалтирайте „Цар Борис”!!!!
Дайте на всички любители на павета по два квадрата безплатно,да красят някой ден гробовете им-да мирясат и спрат да дрънкат глупости!!!!!!
26
4
 
2
 
! Отговори
Истината преди 2 месеца
Докато вярвате на лъжата на Фандъкова, че автомобилите са големият замърсител в София, въздуха в София ще става все по-мръсен.
През най-студените дни на зимата, когато замърсяването е повече от 5-6 пъти над нормите, над 95% от замърсяването с ФПЧ е заради отоплението с твърдо гориво, а дела на колите е около 1-2%. Като обем замърсяването от колите е между 10% и 30% от максимално допустимите норми. Замърсяването от неизмитите улици е 2-3 пъти по-голямо и е 40-70% от максимално допустимите норми.
25
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
'' Чист въздух в София? Работата през годините не спирала! ''

Изобщо не е започвала.
24
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Основно замърсяването е от автомобилите.
23
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Герберската, каза (след като
вече бяха съобщили, че се практикува
в Скопие - колко са лоши и колко са назад)
че ще направят пътуването с градския
транспорт безплатно. Въпросът е КОГА?
Колко още да чакаме.Всеки чувства с белите
си дробове колко са вредни герб.
22
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Аз съм на доста години, така че помня времето, когато София беше най-зелената столица в Европа! И улиците се миеха почти всяка нощ с маркучи, а не с водовозки!
Добре, колите станаха много повече. Но и градинките и зелените площи намаляха значително! И продължават да намаляват!
НО!!! Кметицата (и поне двамата нейни предшественика!) си нямат хабер от това...
Май пак ще е виновен я Путин, я Тръмп, я международното положение...(или както казваха едно време - сушата, кишата и Гришата!).
21
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Дали има 2% автомобили над 10ход, които имат катализатори? Или то това няма значение, не е фактор. Един катализатор има годност средно 100хил. Км, а кола на 10год е към 300хил в най-добрия вариант. Айде тия на газ почти не влияят, ама тия чадилници, колкото и да са поддържани не са като нова кола. Тука една 20год кола дето трови 100пъти повече от една на 5год има данък 5лв, а новата 800??? Логика???
20
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Няма стар и млад автомобил, както няма млада и стара риба. Има поддържан автомобил и таралясник. Основно замърсяването е от мръсните улици, отопление на твърдо гориво и горенето на гуми, кабели, и пластмаса от индийците.
19
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Да се вдигнат цените на въглища и дърва с различни данъци и т.н., за да не са изгодни вече. Вдигане на данъци, застраховки на автомобили на дизел, които са над 5годишни на по 1000лв. и ако те не се плащат след 1год запори и всякакви такива мерки. Писна ми от *** на твърдо гориво тънкачи дето смърди цяла София на чад. А тия чипосани и без катализатори 20год таралясници са просто върха на селянията.
18
4
 
4
 
! Отговори
Хахахах преди 2 месеца
Като не щеш, Данче, коли, защо правиш кръстовища и безсмислени естакадки като тая за Летището, а не налееш в алтернативни средства. Защо не говориш с Тиквони да развие ЖП транспорта и да могат хората да излезнат и да живеят спокойно на 20-30 км от София, както в нормалните държави, а не всичко живо да се ръга в блоковете като откачено? Защо бе, Данче, защо? Защо не положихте поне тръби за газ където правите нови улици, че някой ден ако ви дойде акъла и газифицирате да не се копае наново? А?
17
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Вятърът вдигайки прахоляк от неизмитите улици в София, замърсява повече от колите. Фандъкова да забрани вятъра!
16
4
 
10
 
! Отговори
77777 преди 2 месеца
На Фандъкова със закон трябва да й се забрани когато говори за замърсяването на въздуха на София, да говори за коли и транспорт. Казано по друг начин - трябва да й се забрани да ни лъже, манипулира и промива мозъците, че колите били причината за замърсяването, а не истинските замърсители - отоплението и неизмитите улици в София. За съжаление много хора лесно се лъжат и сега си мислят, че ако намалеят колите по улиците и се увеличи използването на градския транспорт, въздуха щял да стане по-чист.
15
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Много е възможно, ако хората слязат от колите и се качат на градски транспорт, замърсяването да не се намали. Причините са ясни - основния замърсител е друг - отоплението с твърдо гориво, а през лятото няма наднормено замърсяване. Втората причина е, че ще трябва да има повече автобуси, трамваи и тролеи, а те като се движат вдигат доста повече ФПЧ от неизмитите улици от една кола.
14
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Прашно е, така е! Със сигурност може да се направят много неща, но аз да ви кажа за начало нещо съвсем елементарно: Мийте улиците! Не 1 път в годината, а поне веднъж на седмица! Елементарното начало! За какво се плащат данъци по 200 лева?
13
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Докато ни лъжат, че колите били причината за наднорменото замърсяване в София и крият, че виновниците са отоплението през зимата и неизмитите улици през цялата година, няма да дишаме чист въздух в София. Даже цигара изпушена на открито замърсява въздуха повече отколкото работещ на празен ход дизелов двигател по Евро 5 и 6.
12
1
 
8
 
! Отговори
ПРИЧИНАТА преди 2 месеца
Смях,излиза кметицата но не да сапунисва.....,а да обяснява защо се получило нещо което нейните действия предизвика,а именно цената на билета,от 1 на 1.6лв качи на колите десетки да не кажа стотици хиляди работещи в софия,пример ако ми се наложи да свърша два пъти седмично да свърша някаква работа в центъра на софия и да отида и да се върна ми хвръкнат 6.4лв транспорт предпочита да заредя 6 литра газ в малолитражния си автомобил,и да мина 40-50 км градско.
11
3
 
9
 
! Отговори
тттттт преди 2 месеца
не знам тая фандъчка кой я уреди кмет да бъде и кой с какъв акъл гласува за нея - като говори звучи все едно и е запушен носа. през комунизъма щеше да бъде една селска даскалица
10
2
 
9
 
! Отговори
Истината преди 2 месеца
Тази Картофка защо не даде истинските данни кой, кога и с колко замърсява въздуха на София? Четох едно изследване по въпроса поръчано от Столичната община и според него излиза, че когато замърсяването е 5-6 и повече пъти над нормите, дела на отоплението с твърдо гориво е над 95%, а на двигателите на колите е около половин процент. Замърсяването от неизмитите улици е около 2 пъти по-голямо от замърсяването от колите, а в най-студените дни е и по-голямо. В изследването не са включени цигарите,а те
9
6
 
6
 
! Отговори
Искам преди 2 месеца
в градинката зад блока да бъде построен мол, в който да мога да ходя пеша, вместо с кола. Така въздухът ще стане по-чист.