Нови еко автобуси сменят 30-годишните дизели в София

Имат си екстри: климатик, нисък под, камери...
Обновена: 25 юли 2017 09:04 | 25 юли 2017 08:34,
40

Нови еко автобуси тръгват по линиите на градския транспорт в София. Тяхното официално представяне ще бъде днес (25.07) на прощада пред храм-паметника "Св. Александър Невски".

Новите газови автобуси притежават най-мощния двигател от този клас, оборудвани са с климатици, с нископодови инвалидни отвори, а във всеки един от тях ще бъдат монтирани по шест камери, сподели пред Bulgaria ON АIR Росен Илиев, представител на фирмата собственик.

Към момента са доставени 20 от тях, а до края на седмицата ще бъдат налице и останалите 40 броя.

Превозните средства ще тръгнат по линиите най-късно до 2 август и ще обхванат северните райони на столицата.

Целта е да бъдат заменени част от 30-годишните дизелови автобуси, които са много сериозен замърсител на въздуха в София.

Те са допълнение на програмата на Столичната община за обновяване на градския транспорт. Заради остарелия си автопарк столицата ни се нарежда сред един от най-замърсените градове в Европа.

"От новите 60 автобуса годишно ще бъдат спестени близо 1 млн. и 300 хил. въглеродни емисии", посочи Росен Илиев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
1
 
6
 
! Отговори
Go[о преди 6 години
Да попитам само г-жа Фъндъкова, кога ще задължи мизерниците от Карат С да си наслагат климатици в ши.ба.ните таратайки, и да спрат да ми слагат горди табелки "АвтобусА няма климатик" ...21-ви век сме, мамка ви пещерна в тоя смрадлив Карат С ... ненаядохте се *** тлъсти!!!!
35
0
 
2
 
! Отговори
До 33 преди 6 години
Трябва да се забрани на такива като теб да дават мнения по форумите, защото доказано не могат да мислят.Опитът в други държави отдавна е доказал, че такива радикални "идеи" като твоята, винаги влошават положението. В случая подобна забрана ще доведе до огромно остаряване на и без това доста остарелия автопарк и още по-голямо замърсяване от колите, макар че е малък делът на колите в замърсяването на София. Не е трудно човек да се сети защо ще стане така.
34
2
 
3
 
! Отговори
Хайтун преди 6 години
Автобустие не са "пазят чисти". Автобусите се чистят, след всеки курс и през година-две им се сменяат седалките, освен ако не е наложащо. Камерите са много добро нещо, защото идиотит, малко или много, се държат на ниво. Преди време, някакъв *** наби пенсионер, който му каза, да си свали краката от седалките. Надявам се, да почнат да ги глобват през камерите. Избягвам градския транспорт, защото съм отвратен от него, а на моменти съм и уплашен, от пътуващите. Зверове ...
33
0
 
0
 
! Отговори
Да преди 6 години
Аз карам на газ!
32
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да се забрани регистрация на леки коли в София които не покриват стандарта евро 6 !
31
1
 
11
 
! Отговори
Помнещ преди 6 години
Цитат: "Заради остарелия си автопарк столицата ни се нарежда сред един от най-замърсените градове в Европа" Това разбира се не е вярно. Проблемът е главно в отоплението с твърдо гориво през зимата. В Англия след Големият смог в Лондон, забраняват отоплението с твърдо гориво и нещата се нормализират. В България отопляващите се с стари гуми, въглища, крадени дърва и т.н. са основни избиратели на ГЕРБ и ще продължат да замърсяват.
30
0
 
10
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
В София колите, автобусите, камионите и останалите МПС-та, замърсяват около 25% от максимално допустимите норми. През най-студените дни на зимата, отоплението с твърдо гориво замърсява около 700% над максимално допустимите норми. Неизмитите от Фандъкова улици замърсяват около 55% от максимално допустимите норми, но това замърсяване Фандъкова и шайката й го причислява към замърсяването от МПС. Всичко което се движи и вдига замърсяването във въздуха го слагат към замърсяване от МПС, вкл. вятъра и
29
9
 
2
 
! Отговори
Dies Irae преди 6 години
В София са само администрация (централи на фирми, защото всички министерства са там) Ако направим министерствата да са където трябва, София много бързо ще стане пак с кални улици и павета! Всичко там е книжен труженик. Производство няма - с други думи пари там не се генерират! В Русе се генерират 10 пъти повече пари (само ДДС, мито на стоки който влизат през Русе на ден е повече от данъците на София за 2 месеца, като се сложат и винетки на Тир-ове и автобуси е честито) Хайде така да го направим?
28
7
 
4
 
! Отговори
Dies Irae преди 6 години
До СмяхАз за Гробаджия не съм гласувал и няма да гласувам. Питаме, но отговор няма. И понеже журналята са твърде заети да пишат за София, останалата част от страната е в 9-та глуха. Трябва да изригне вулкан, за да дават кадри от други населени места! В София живее 2/6 от населението от който 80% не са данъкоплатци, а държавни ***. Това е проблема. Че останалите 4/6 плащат данъци за да хранят Шопия! Я всички данъци да си остават по местата където са платени (ДДС,мито,винетки и тн.)!
27
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Пълни глупости са това за дизеловите двигатели.Това че димът им е черен е само видимата част от нещата. Защо никой не пита за циановодородите при изгаряне на природен газ. Може би защото те са почти невидими и правят дима да изглежда бял.
26
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До АнонименНе ги точат, но частните фирми явно предпочитат да си спестят разходите за гориво и не пускат климатика. А от столична община явно не ги задължават, но им подновяват договорите по същия начин. Справка - автобус 204.
25
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"30-годишните дизелови автобуси, които са много сериозен замърсител на въздуха в София."10 дизелови автобуса били "много сериозен замърсител", а какво ще кажете тогава за 100000 дизелови автомобила покрай тях? Те не са ли замърсител?
24
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
тези автобуси са на CNG, няма какво да им се точи.
23
1
 
2
 
! Отговори
Партиен член преди 6 години
До-Добро утро.Само не разбрах как от газов автобус точат нафта.Точеше се едно време но това време отдавна мина.Сега сигурно точът газ и го продават .на такситата нали и те са на газ.
22
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не са само ромите, при нас масово си спряха парното и си наслагаха камини с водни ризи че било по-изгодно, а някои дори си купуват въглища. Мазето в едната си страна заприлича на дъскорезница, а в другата на въглищна мина. 21 век да се отопляваш на твърдо гориво в жилищен блок в столицата, ама то държавата е виновна, че го допуска.
21
3
 
3
 
! Отговори
До 19 преди 6 години
Писна ми от такива като теб, дето не виждат по-далеч от носа си. София само Орлов мост ли е? Какво е замърсяването през зимата, да кажем в кварталите, където все още има много къщи с дворове, а това са обширни райони на София. Какво е замърсяването през зимата в кварталите близо до маалите, както и в самите тях. Иначе ако мериш замърсяването на отвора на ауспуха на някоя кола, то сигурно ще е много голямо. При лоша организация на движението, както е в София, има задръствания и замърсяване.
20
1
 
5
 
! Отговори
Смях преди 6 години
До Dies Irae Ми вие си ги избирате тия кметове бе, вие си плащате данъците, питайте ги, защо няма общински пари и не се купуват в градовете ви нови автобуси?
19
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
до 19В София живея няколко квартала роми.Може би 100-150 хил парчета са.Почти 90% от тях палят гуми,пластмаса и други отпадъци.През зимата или когато има безветрие в някои квартали има сериозна димна завеса.Вие не сте от София нали?Ако бяхте нямаше начин да не ви прави впечатление това?
18
6
 
15
 
! Отговори
до Истината преди 6 години
Да, около Орлов мост сигурно все на въглища се отопляват, затова замърсяването е няколко пъти над нормите!Пълни глупости - проблемът е в трошките, които наводниха София и България!Да се забранят за регистрация трошки, които не покриват ЕВРО 3, както и такива без катализатори или филтри за твърди частици!
17
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кво като имат климатици нали не ги пускат?И прозорците не се отварят.Единственото хубаво нещо на тези автобуси е как са боядисани.Белички с листенца.На бас,че ще ги мият един път годишно.