Фандъкова обеща: Без дизелови автобуси в София

90% от автобусния парк е нов, купуваме рециклирани трамваи
12 окт 2017 14:58, Анисия Иванова
42
Фандъкова обеща: Без дизелови автобуси в София
Архив: Булфото

Столичната община окончателно е решила да приключи със закупуването на дизелови автобуси. Решението е взето миналата година и подновяването на автобусния парк ще е с автобуси на газ. Подготвя се процедура за закупуването и на 20 електробуса.

Решението е гласувано и от Столичния общински съвет като част от усилията за подобряване чистотата на въздуха в столицата. Това каза столичният кмет Йорданка Фандъкова при откриване на конференция за чистотата на въздуха "Sofair". Форумът е организиран от "Зелена София" и Столична община и ще продължи и утре. В него участват експерти от Париж, Виена и Наймейхен.

90% от автобусния парк е подменен, закупуват се нови рециклирани трамваи. Подготвя се процедура за модернизация на трамвайните линии и закупуване на 13 нови трамвая, каза още Фандъкова.

Мярка в посока подобряване качеството на въздуха кметът на София посочи новите автобуси и метрото.

"75 000 тона вредни емисии са спестени годишно след построяването на втората линия метро. А с изграждането на третата линия се очаква да бъдат спестени годишно 50 000 тона вредни емисии", обясни кметът.

Тенденцията е за продължаващо намаляване на вредните вещества във въздуха от 2011 година насам.

Друга мярка за подобряването качеството на въздуха е разширяването на мрежата за зелената система. Голямото предизвикателство е намаляването на финните прахови частици - през лятото те са били минимални, но през зимата се очаква показателите на тези частици да се повишат, каза още тя.

Фандъкова отбеляза, че увеличаването на синята и зелената зона за паркиране се прави много внимателно, а целта не е да се печели, а да се намали ползването на лични автомобили и да се насочат хората към градския транспор.

Кметът каза още, че има заявки за разширение на "Топлофикация” – София.

"Генералната дирекция "Околна среда” на ЕК ни стимулира да побързаме с реализацията на проекта за инсталация за оползотворяване горивото от завода за отпадъци в "Топлофикация” – София. Това е инсталация, която ще донесе ползи за около 40 000 домакинства да бъдат топлоснабдени, около 30 000 домакинства да получат електроенергия от отпадъците”, обясни тя.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
1
 
! Отговори
до 14 преди 6 години
И аз не съм Химик ,ама като подуша Газ и организма ми започва да се бори и Дизела е същата работа.Разликата е ,че едното е клинично тествано,а другото е прохождаща отрова.И пак да ти кажа ,екологичността е замервана само за въглеродни емисии.Онова дето го издишваме и изп...ваме.Азбест ще има за всички.., даже трябва да се радваш ,че има съпротива за "нововъведението"
20
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
и оксижена има ацетилен и кислород, нали се сещаш от кое му изпадат зъбите има и такива с пробан-бутан. Да си чувал, че големите майстор готвачи предпочитат в кухнята си да имат газ за готвене?
19
0
 
5
 
! Отговори
NICK преди 6 години
След като решението е било взето миналата година, някой може ли да ми отговори, как стана така, че се сдобихме тази година с дизеловите китайци? Ако поръчката е била направена, би могло да се променят някои параметри, напр. метан вместо дизел. На китаеца му е все едно какво ще направи, стига да му платиш. Не знам дали на някои му е направило впечателение, че някои от тези машини вече "изпушват" от уж ЕВРО 6 монтираните им агрегати.
18
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До до 14а ти какво работиш? Щото аз не съм химик, но от обща култура се сещам.
17
3
 
3
 
! Отговори
до 14 преди 6 години
При изгаряне точно говорим ,смяташ ли ,че газът е по-доброто?Газът може да има по добри въглеродни емисии и сажди ,но канцерогенните са му в повече.А това, онези от ЕС не отчитат ,на тях им даваи да спасяват земята от Глобалното затопляне, и аз като дишам произвеждам въглеродни емисии.
16
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонименгледам че упростваш, че газта е по вредна от дизела, у вас палил ли си си газов котлон - без да е включен в комина, нормално нали ? Айде пробвай да зпалиш нафотва печка без комин, за да разбереш.
15
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
То пък щото газта е безвредна имам познат който работи с оксижен дали години каза изпадаха ми зъбите от газта
14
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Помните ли, Германия щяла да забрани дизелите до 2025? После се отказаха и замълчаха. Печалбите от продажбата на горивата е огромна! Кой ще забрани това? Далаверата горива храни много политици. И те ще останат без кинти?Как да стане това?
13
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен"Дизела кога стана по-вреден от природния газ,метана,оловните батерии или бензина?"Никой не го консумира за пиене и дишане природния газ и бензина, трябва да се знае какво се отделя при изгарянето му. Но пък си твърдо убеден в тезата си, чак се дразниш на минусите.
12
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ще се ограничи или забрани дизела. ОК, а Баце от къде ще си пълни сметките? На кого ще киха Вальо Златев кинтите, ако дизела не се придава? Баце стана премиер с парите от дизела на Вальо, и продължава да получава. А Лукоил работел на загуба??? И като двамата не си получават процента, кво правим? Проблема в в бедността и мижавия стандарт. Ако се плащат нормални заплати от баровците, които искат 300-300% печалба, кой ще кара дизел? Защо не се кара дизел в САЩ? Защото цените на бензина са нормални.
11
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Стига си ми драскал минуси!Дишаи чист газ и се чувстваи щастлив ,че е екологично.
10
1
 
8
 
! Отговори
Симбиоза на МАХ преди 6 години
Лельо Данче има ли корупцийка вървят далаверките как е чадъра държи ли!?
9
2
 
11
 
! Отговори
До 7 преди 6 години
Прав си че искат да вдигнат данъците на колите затова е цялата да дъндания данък печки на твърдо гориво не могат да сложат въпреки че те са реалните замърсетели
8
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Дизела кога стана по-вреден от природния газ,метана,оловните батерии или бензина?Има ли химик дето да ми докажа ,че е по-вреден ?Няма ама Екосъюза е пропит от екомафия и нещата стнаха груби.Да замениш дизела с отровния газ някак звучи апокалиптично.
7
0
 
9
 
! Отговори
""'&# преди 6 години
Разкарайте тези "бисквитки"-нахални сте.
6
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Картофка да каже, как ще запази въздуха на София чист през зимата, когато шведите започнат да горят гуми, пластмаси, всякакви ***? Кой ще ще ги контролира? Мълчание. Дизелите не са причината. Причината са Топлофикациите, горенето на въглища и дърва. Цяло Симеоново, Драгалевци, Бистрица,Железница се отопляват така. Защо не се газифицира София, както е по света?Някий иска да удари дизелите.А кой държи цената на бензина толкова високи и се предпочете дизела?Явно върви подготовка за нови данъци.
5
3
 
3
 
! Отговори
МaйМyнaтa преди 6 години
Копувам евтино Ауди-А3 дизел!Софиянци да предлагат, до кат е време!!
4
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Зелена зона - от Перник до Своге
3
14
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
После да не ревете ,че билета ви е 3 лв.Защо го анатемосахте този дизел?Може ли кола дето харчи 3-4 литра дизел да е по вредна от танк горящ 15 бензин.Аман Европа пр...на ,ние се нас...ме.Нямаше и два месеца и ви казах ,че ще го забранят ,а вие се смеехте ,утре Екосъюза ще наложи само магарешките каруци.
2
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"нови" рециклирани трамваи, рейсове на газ - бг идилия