Паяците в "Младост" запълзяха: Да се вдигат ли коли без преглед?

В квартала очевидно има коли, които не са в движение от години
20 окт 2017 09:17, Петя Славова
103
Решението за "Младост" не е в рестрикции на гражданите, а в инфраструктура. Това заяви в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR общинският съветник Венци Мицов, след като акция в столичния квартал, подета от кмета на района Десислава Иванчева, разбуни духовете. Паяци вдигат автомобили без технически преглед, независимо дали са паркирани в частна собственост.

"Имало е поне 7-8 кампании, доста се е писало по темата, нищо не се е правило. Имало го е като намерение в общинските власти. В "Младост" очевидно има коли, които не са в движение от години. Ако колата се е намирала в частен имот, разбира се, че това е нарушение, но ако не се е намирала...", коментира Мицов в "България сутрин".

Още по темата

Центърът на София: "Успокоена зона" или нова зона на напрежение?

Той обаче е категоричен, че има изключително сбъркана логика и когато се строи не се спазват елементарни норми. По думите му в "Младост" проблемите са вечерно време след 18 часа, а зоните за паркиране не работят вечер.

"Трябва да си планираме града така, че да е добър за живеене", завърши общинският съветник.

Бившият директор на КАТ Алекси Стратиев уточни, че колата, която се вдига, се води изоставена и не е минала технически преглед, а няма и платена Гражданска отговорност.

"Общината е взела мерките своевременно, действала е съвместно с районното управление и инспектората на Столичната община", поясни още Стратиев пред Bulgaria ON AIR.

Той посочи, че общината има право да вдига автомобили, които не са паркирани спрямо закона. Според Стратиев общинарите трябва да предлагат услуги, които улесняват паркирането.

"70% от автомобилите са над 15-годишни. Новият автомобил плаща 3 пъти по-висок данък. Старият плаща 100 лева, новият - 300 лева", възмущава се бившият шеф на КАТ.

Прочети още на: https://www.bgonair.bg/sutreshen-blok/2017-10-20/reshenieto-v-mladost-infrastruktura-vmesto-restriktsiii
 

Решението за "Младост" не е в рестрикции на гражданите, а в инфраструктура. Това заяви в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR общинският съветник Венци Мицов, след като акция в столичния квартал, подета от кмета на района Десислава Иванчева, разбуни духовете. Паяци вдигат автомобили без технически преглед, независимо дали са паркирани в частна собственост.

"Имало е поне 7-8 кампании, доста се е писало по темата, нищо не се е правило. Имало го е като намерение в общинските власти. В "Младост" очевидно има коли, които не са в движение от години. Ако колата се е намирала в частен имот, разбира се, че това е нарушение", коментира Мицов в "България сутрин".

Той обаче е категоричен, че има изключително сбъркана логика и когато се строи не се спазват елементарни норми. По думите му в "Младост" проблемите са вечерно време след 18 часа, а зоните за паркиране не работят вечер.

"Трябва да си планираме града така, че да е добър за живеене", завърши общинският съветник.

Бившият директор на КАТ Алекси Стратиев уточни, че колата, която се вдига, се води изоставена и не е минала технически преглед, а няма и платена Гражданска отговорност.

"Общината е взела мерките своевременно, действала е съвместно с районното управление и инспектората на Столичната община", поясни още Стратиев.

Той посочи, че общината има право да вдига автомобили, които не са паркирани спрямо закона. Според Стратиев общинарите трябва да предлагат услуги, които улесняват паркирането.

"70% от автомобилите са над 15-годишни. Новият автомобил плаща 3 пъти по-висок данък. Старият плаща 100 лева, новият - 300 лева", възмущава се бившият шеф на КАТ.

Спорните казуси по въпроса с провеждането на референдум за общия устройствен план в жилищния комплекс, както и вчерашното репатриране на автомобили, които нямат годишен технически преглед коментираха и кметът и зам.-кметът на столичния квартал "Младост" Десислава Иванчева и Биляна Петрова в студиото на "България сутрин".

"Ако в рамките на 2 години колата няма направен технически преглед, комисия от 3-ма представители на 3 различни институции създават протокол, установяват и стикират", обясни Десислава Иванчева.

По твърденията на потърпевши, че автомобилите им са вдигнати от паяк от частната им собственост, кметът на квартала отговори: "Гаражът, който имам в даден блок, не ме прави собственик и на парцела пред него".

След час стартира делото за забранения референдум за застрояването в "Младост", като гостите на Bulgaria ON AIR заявиха, че ще обжалват отказа на Столична община допитването да се проведе.

"Искаме протоколът да се обяви за нищожен, тъй като няма методика, която да определи със стара дата преброяването и актуализирането на хората", обясни Иванчева.

Биляна Петрова подчерта, че преформулирането на въпросите за референдума, както бе поискано от Столична община, зависи от това дали 5-10% са се подписали в подписката за осъществяване на допитването и колко от тях ще бъдат признати.

"Искаме да стартира процесът за обсъждане на подробен устройствен и общ устройствен планове, Затова и се прави референдумът - за да има гласност и всички да участваме в процеса", категорична бе Петрова.

Тя твърди, че е спорно колко е общият брой избиратели в "Младост", тъй като протокол на ЦИК твърди, че жителите са 87 829 хил. души, а според протокола на МРРБ - общият брой на гласоподавателите при избора за кмет на Десислава Иванчева през 2016 г. е 94 186 хил., което води до заключението, че за 20 работни дни хората са се увеличили с 6347 души.

"В 12 от тези дни трябваше да има огромни опашки. Аз и госпожа Иванчева бяхме в кметството тогава и такива не видяхме", обясни Петрова, като подложи верността на данните под съмнение.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


103
Още по темата: младостКАТBulgaria ON AIR
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
100
1
 
37
 
! Отговори
Розовата пантера преди 6 години
До До 68Няма къде да паркирате защото, там където отивате хората нямат паркинги или гаражи, а си оставят колите на улицата. Не знам кое не е ясно? Примерът с Япония може да не е релевантен с оглед разликата в гъстотата на населението, но е факт, че София е застроена с такава гъстота, сякаш това е единствоеното годно за обитаване място на полуострова... Затова си мисля, че японският опит е напълно приложим.
99
2
 
38
 
! Отговори
Ицо Контрабандата преди 6 години
До Анонимен 98Къф собствен блок те гони пък тебе бе?Земята под панелните и ЕПК е общинска и тва че общината или държавата или некое ведомство навремето е построило блок, не те прави собственик на терена. Аре да питам като имам 3 дка празен парцел в Младост 4, ако го направя платен паркинг, колко от вас, отворковци, ще дойдат да платят 60 кинта месечен абонамет, а? Ама трябвало общината да строи паркинги. Ами добре. После да не мислите, че ще са безплатни...... и пак вой......
98
5
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не е законно да ти вдигнат колата пред собствения блок.
97
0
 
40
 
! Отговори
до 95 преди 6 години
Кота най-накрая ще разберете че селянията се определя от манталитета на даден човек а не от адресната му регистрация?
96
2
 
33
 
! Отговори
КГБ преди 6 години
До АнонименТО ПО ПИСАНЕТО ТИ СИ ЛИЧИ КАКЪВ Б,,,К СИ ЗАЩО ОБИЖДАШ ХОРА БЕ Б..К
95
8
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо се правят на улави селянжърските управници? Трето поколение съм Софиянец преди да нахлуе напаста селянжърска си паркирах автомобила най спокойно защото нямаше прекалено много автомобили. Сега като се прибера от втора смяна се чудя къде да си паркирам автомобила. Обикалям като улав улиците и няма едно кътче свободно. Гражданин до гражданин от селски произход каквито са над 90 % от напаста нахлула в последните 25 години. София от 400 000 презди 89 г. вече е 1 500 000 селянжъра!
94
7
 
37
 
! Отговори
скоро преди 6 години
Нахално е да ходиш на работа с кола, при положение, че не излизаш от града!
93
6
 
37
 
! Отговори
хахаха преди 6 години
Абсолютно ,да го духат-започнаха да имат по две ,три коли !
92
0
 
40
 
! Отговори
До 90 преди 6 години
Не се излагай. Няма как да се паркира правилно, след като на 100 коли в квартала се падат 60-70 паркоместа. Е, ако обикаляш няколко часа, докато някъде видиш освободило се място, става, но я го направи това късно вечер! Ще има до сутринта да си обикаляш и да търсиш място, където да паркираш правилно. Който се прибира по-рано, успява да се паркира, но другите не успяват.
91
10
 
44
 
! Отговори
Коркома преди 6 години
Имала колата сантиментална стойност ... айде бегай от тука! Тарикати. Всеки си мисли, че улицата пред блока е негова.
90
4
 
41
 
! Отговори
До 89 преди 6 години
Винаги има къде да се паркила правилно (живея в едни от най-проблемните квартали в София), да, няма да е пред входа на блока, но от тук идва част от проблема - всеки иска да е на едни х** разстояние от вратат. Друг проблем са тези които стоят с години, и тези които се мислят, че са сами и спират на по две, три места, майстори.
89
1
 
43
 
! Отговори
До 87 преди 6 години
Я посъветвай и къде да паркират правилно! Най-често, когато са си купували колите е имало паркинги, където да паркират, но после някой като теб или Фандъкова е разрешил паркингите да се застроят, за да може ти да пращаш невинните хора на съд, защото си им взел паркингите срещи мижав подкуп.
88
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
НЕ БЪРКАЙТЕ данък МПС и еко-такса, данъка се плаща за ползване на пътната мрежа и един 40-год автомобил обикновенно навърта в пъти по-малко от един нов
87
7
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всички неправилно паркирани с фиш. След 3-4 фиша вдигане и съд по бързата процедура.
86
7
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Направете годишна винетка 1000лв. за София.Места за още коли в София няма.
85
2
 
45
 
! Отговори
До 83 замърсителя преди 6 години
Би трябвало да знаеш, че с електрическите коли природата се замърсява повече, отколкото от колите с ДВГ, а съвременните коли с ДВГ замърсяват много малко. Това, че замърсяването при ел.колите обикновено е изнесено от градовете, не ги прави чисти коли.
84
6
 
41
 
! Отговори
До 81 преди 6 години
Ти да не живееш във феодализма?! Колата много отдавна не е лукс, а необходимост. В Западна Европа това стана през 50-те и 60-те години на миналия век, а в България десетина години по-късно. И да Конституционно право е, както и всяка друга частна собственост и хората си плащат данъците. Това, че на теб ти е гадно в градския транспорт, не значи, че на всички трябва да им е гадно като на теб. Разбира се, че колите ще стават все повече - България изостава от ЕС по брой коли на 1000 човека население
83
9
 
34
 
! Отговори
Грийнпис преди 6 години
Да се забранят всички коли с двигатели с вътрешно горене и да минем на електрички ! - тогава и места за паркиране ще има и въздуха ще е супер чист.Ако зависи от мен бих го направил веднага нищо че нямам пари за електрическа.
82
5
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всеки, който си е платил данъка за колата в общината има право да си паркира колата на обществено място. Всичко останало са разтягане на локуми. Проблемът е в общината, че не прави нищо за строежа на паркинги - общински и частни, а трябва да прави, както е навсякъде в нормалните държави.
81
11
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Браво за акцията! Квартала е пълен с разни гробници, които само заемат място и никога няма да потеглят. Трябва да разберем едно нещо - колата е лукс, а не конституционно право! Ако искаш кола - плащаш - данъци, винетки, паркинг. Ако не можеш да плащаш - хващаш градския. Друг вече е въпросът, че не е градкси, а АДски транспорт. В него трябва да се инвестира, а не в правене на улици. По-широки улици - повече евтини бараки. На хората с коли трябва да им е гадно за да се откажат от излишния лукс.