София запази традицията: Пак е най-мръсната евростолица

Качеството, обаче се подобрявал, обясни експерт
21 яну 2018 10:15, Петя Славова
145
София запази традицията: Пак е най-мръсната евростолица
Снимка: кадър Bulgaria ON AIR

По данни на европейската агенция по околна среда България е най-замърсената столица в ЕС, така беше през 2016, ситуацията не се промени и през 2017. След като от началото на годината много граждански организации скочиха срещу невземането на мерки срещу мръсния въздух, следващата седмица на 25 предстои гласуване в общината.

Четни и нечетни номера на колите, забрана за влизане на автомобили в определени зони, евтин градски транспорт в дните на замърсяване – са част от предложените мерки, ще проработят ли –" коментираха пред Нова тв експертът по устойчиво развитие Боян Рашев и Стефан Димитров, който е  един от създателите и ръководител на Гражданска мрежа за измерване на чистотата на въздуха.

"Очевидно няма как да не повярваме на осъдителната присъда от Европейския съд”, каза Стефан Димитров.
България се намира в състояние на "екологична катастрофа", според него. Традиционните мерки срещу това, не са налични. "В момента трябва да се взимат мерки за управляването на една катастрофа", каза той.

"Проблемът с качеството на въздуха, не се решава с мерки", заяви експертът по устойчиво развитие Боян Рашев. Той подчерта, че това не става "от днес за утре".

Още по темата

Въпреки, че София е най-мръсната столица в Европа, качеството на въздуха се подобрява, каза той, цитирайки данни на европейските агенции.

Стефан Димитров подчерта, че проблемът не е само политически, а и на обществото. Той каза, че гражданите са длъжни да съблюдават тези въпроси и да се отнасят отговорно към тях.

Предложението за четни и нечетни номера на автомобилите е неефективно, смята Боян Рашев. Той каза, че във всеки град, в който е била предприета тази мярка, резултатът е бил повече от незадоволителен.

Главните мерки са насочени към транспорта и отоплението, каза той. Определени дългосрочни ефекти на предприетите политики, повлияват все още негативно върху въпроса с чистия въздух в цяла Европа каза тай, като даде пример за по-ниските дизелови акцизи на континента.

Стефан Димитров от своя страна подчерта, че данъчната политика трябва да бъде променена, за да се направи решителна крачка в решаването на този проблем.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


145
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
133
0
 
1
 
! Отговори
Няма средства...няма преди 6 години
Куче влачи самолет насред София Бюджетът на София през 2010 година ще бъде 1.2 милиарда леваза 2011 г. 1,3 млрд. лева.за 2012-г. 1,272 млрд. лвза 2013 г. 1.190 млрдза 2014 г. 1,465 млрд. лева.за 2015г 1.49 млрд. лвза 2016г. 1.26 млрд. леваза 2017г с 63 млн. лв. повече от м.г. и възлиза на общо 1325 млрд. лвза 2018г над 1,43 млрд. лв. Това е със 104,9 млн. лв. повече от заложеното за 2017 г.Вноската за Евросъюза е от ВСИЧКИ ДАНЪКОПЛАТЦИМетрото е на 80-85% БЕЗВЪЗМЕЗДНО от Еврофондове!
132
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Честито...еми да си я чистят бе все на готово няма да стане
131
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Излизам сутринта за работа, а съседите си чистят колите от снега, двигателите си работят, а още с излизането от блока започва да смърди на всякакви газове! Смърдят си и не им пука, все едно сме им длъжни да ги дишаме!
130
0
 
6
 
! Отговори
Митко преди 6 години
Таксите свързани с притежанието на автомобил трябва да се вдигнат многократно-особено за автомобили над 90 кс. и високи вредни емисии. С автомобил в центъра - само след закупуване на стикер на висока цена или с електромобил. Да се забрани твърдото гориво като въглища в София ! Не е много трудно да се спазва ако има кой да контролира !
129
0
 
4
 
! Отговори
"депутатите&quo преди 6 години
Много депутатски автомобили станаха и само замърсяват въздуха и правят задръстване. Трябва да се съкратят наполовина депутатите и да се задължат да пътуват с транспорт или велосипед. Стига с тия привилегии за тях.
128
0
 
2
 
! Отговори
Ричарт преди 6 години
Само харчат държавна пара и не се научиха как се правят велоалеи. На ул. Раковска махнаха от средата велоалеите, като ги сложиха от страни с тези стърчащи колове става задръстване и като се чисти снегъ ще ги бутнат. Велоалеите трябва само да бъдат маркирани с боя за да може да се почиства от сняг и да са по малко задръстванията за да не се замърсява.
127
0
 
3
 
! Отговори
гост преди 6 години
Много важно за чистия въздух е непрекъснато да се увеличава лъчовете на метрото, и да се внасят само електобуси. На кръстовищата да се построят транспортни надлези и подлези. Трябва изграждане на много етажни паркинги.
126
0
 
2
 
! Отговори
възмутен преди 6 години
Първата стъпка да бъде чист въздуха е: на кръстовищата да се изграждат надлези и да няма светофари. Защото на светофарите стават задръствания и колите работят на място. Така се натрупват много изгорели газове. Властите да не се оправдават че пари не стигат, ами по малко да крадат и да внасят само електроавтомобили.
125
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ДО 108НИЕ НЕ СЕ ЯДОСВАМЕ, НИЕ СЕ РАДВАМЕ, ЧЕ СОФИЯ ИМА МРЪСЕН ВЪЗДУХ.КОЕТО Е ЛОШО ЗА СОФИЯ Е ДОБРО ЗА БЪЛГАРИЯ.
124
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най-мръсни,най-бедни,най-болни,най-корумпирани,най.....най.....!!!Абе, кой управлява България десет години вече? как кои г.рберастката изм.т
123
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В България за старите бракми се плащат в пъти по-ниски данъци от новите автомобили, които замърсяват много по-малко. Докато това не се промени, така ще е. Сиромахомилство и долен популизъм.
122
1
 
18
 
! Отговори
Др.Михайлов преди 6 години
Най-мръсни,най-бедни,най-болни,най-корумпирани,най.....най.....!!!Абе, кой управлява България десет години вече?
121
0
 
0
 
! Отговори
ИМПЕРИАЛИСТ-прод. преди 6 години
Става дума за Чехия, Германия, Испания, Франция, Италия, Унгария, Румъния, Словакия и Великобритания. Комисарят по околната среда Кармену Вела е поканил министрите на околната среда на тези държави, за да им даде възможност да изложат мерките, които ще предприемат за решаването на проблема.
120
2
 
6
 
! Отговори
До 117 Песимист преди 6 години
Отопление с твърдо гориво би могло да има в София, а и в другите големи градове в България само ако горивото и отоплителните инсталации отговарят на норми, които да гарантират по-малко замърсяване. Като първа стъпка трябва непременно да се спре горенето на гуми, най-вече в гетата. Това е, заради което се тровим в София.
119
0
 
4
 
! Отговори
ИМПЕРИАЛИСТ преди 6 години
Дневник, 15:28, 19 яну 18, 8882 Девет държави - членки на Европейския съюз, имат последно предупреждение заради нарушения на нормите за чистота на въздуха. Това съобщи говорителят на Европейската комисия Мина Андреева, цитирана от БНР.
118
0
 
5
 
! Отговори
До 117 Песимист преди 6 години
Казваш, че в Лондон са за изолиране от обществото със закон, щом искат чист въсдух и забраниха огромният замърсител - отоплението с твърдо гориво. Казваш също, че цената на парното била над 50% от средната заплата в страната, което означава, че за двустаен апартамент от 64 квадрата, аз трябва да плащам 500 лева на месец, а не сегашните 100-120 лева за отопление с парно, които плащам, както и съседите ми.
117
0
 
5
 
! Отговори
традиция преди 6 години
важното е да се спазват традициите иначе ке се изгубиме...
116
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо всички от СО искат центърът на София да е с най-чист въздух?Защо всички искат да спират колите,а не обръщат внимание на основният замърсител а именно електортът на Бойко Борисов от Факултета , Красна поляна и Филиповци,които горят гуми чанти дрехи стара дограма и всичко,което намерят на улицата.
115
2
 
5
 
! Отговори
Писимист преди 6 години
До РеалистНарода ще изпука от бяла смърт,с тоя ток и парно един месец е над 50% от средната заплата за страната.Тока със закон да се намали с 60%!И подобни като тебе да се изолират от обшеството пак със ЗАКОН!
114
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Пак имитират дейност, като ни лъжат, че колите много замърсявали с фини прахови частици. В София колите с Евро 5 и Евро 6 са около 25% от регистрираните коли, а след 10 години ще са около 95% от колите. При тях нормата за замърсяване с фини прахови частици за дизеловите коли и за бензиновите коли с директно впръскване е една и съща и е толкова строга, че те практически не замърсяват, а замърсяване има и то е от отоплението и от неизмитите улици.