Правят пешеходна зона част от бул. "Цар Освободител"?

Как ще ограничават колите в центъра на София
14 ное 2018 08:05, Елка Василева
42
Правят пешеходна зона част от бул. "Цар Освободител"?
Снимка: архив, Булфото

Ограничаване на колите в центъра на София е основна цел на градската управа. С проекта на план за устойчива градска мобилност с хоризонт до 2035 г. експертите от “Инфрамобилплан” предлагат на общината да се направи пешеходна зона част от бул. “Цар Освободител”, обясни пред “Труд” общинският съветник Зафир Зарков.

Целта на мярката е да се ограничи транзитният трафик през центъра на града, като се прекъсне пътят на колите и те да минават по ринговете на града.

Експертите предлагат бул. „Цар Освободител” да се затвори след ул. “Раковска” – от “Орлов мост” към Народното събрание, но още не са конкретизирали идеите си.

Друго предложение е да се затвори пресечната точка на бул. “Дондуков” и бул. “Цар Освободител”. Важно е всички тези идеи да бъдат широко комуникирани с гражданите, допълни Зарков.

Планът обхваща политики по всички видове транспорт и ще бъде гласуван от СОС. Предлага се и ограничаване на доставките за магазините от камиони само с Евро 5 и 6.

Експертите предлагат и паркирането да поскъпне в платените зони, запълнени на над 85%, което не е сигурно, че съветниците ще приемат. Логиката е, че ако зоната е толкова пълна, значи цената е ниска и не води до това по-малко коли да влизат в центъра.

В останалите райони на града се предвижда въвеждане на жълта зона, където паркирането ще е безплатно. Идеята е да бъдат обособени и разчертани паркоместата и пътна полиция да осъществява контрол дали се паркира правилно.

Ще се строят буферни паркинги на бул. „Монтевидео”, бул. “Ботевградско шосе”, кв. „Надежда”, кв. “Люлин” под метростанция “Сливница”. Ще бъде довършен и този на бул. „В. Левски”.

Отделно във вече приетия доклад с описани в него мерки за чист въздух е предвидена рестрикция за старите коли и по-специално за тези, които са с по-ниски екологични стандарти от Евро 5 или Евро 6. При продължаващо с дни замърсяване на въздуха и прогноза за такова, те няма да бъдат допускани в центъра. Предстоят законодателни промени за да се осъществи контролът по мярката.

Има и предложение да се въведе зелена зона между бул. “Шипченски проход”, ул. “Л. Стоянов”, бул. “Цариградско шосе” и бул. “М. Еминеску”. Според Зарков това не е удачно, защото въвеждането й силно ще редуцира паркоместата на живущите в района и е необходимо да бъде комуникирано отново с тях.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
0
 
7
 
! Отговори
Цървули преди 5 години
Едно единствено хубаво имаше в социализма, ГРАЖДАНСТВОТО! Фандъкова обратно в Бели искър
34
1
 
7
 
! Отговори
Център преди 5 години
Селяните да се върнат по родните си места, начело с Фандъкова
33
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 34Няма и да те питаме защо са ти тия пет и защо точно пет, а не четири или шест
32
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нашето домакинство имаме 5 превозни средства с 5 Граждански застраховки като шофьорът е само 1. Този шофьор, тоест АЗ плащам над 1200 лв ГО на година.
31
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Билетче от 2,60 лв и всички ще слезем от колите си.
30
0
 
13
 
! Отговори
Софиянец преди 5 години
Селяните, узурпирали властта в София са решили да превърнат София в село. Ще превърнат скоро целия град в "пешеходна зона", само и само да не направят това, което трябва - да построят подземни и надземни многоетажни паркинги в центъра и кварталите, на достъпни, насърчаващи паркирането цени! По лесно им е да дерат кожите на гражданите, без да влагат и стотинка в изграждането на нещо като паркинг. Затова, на следващите избори - Фъндъкова и приятели - вън от София!
29
1
 
11
 
! Отговори
??? преди 5 години
Колко паркинга и с колко паркоместа направи общината в Центъра на София в последните 29 години? Нула или 0? В това е проблема при паркирането в София.
28
1
 
10
 
! Отговори
До Рере преди 5 години
По цял свят други неща правят и чак когато вече няма накъде въвеждат платени зони за паркиране, но това човек като теб от село Долно Нанагорнище, никога няма да го разбере.
27
0
 
6
 
! Отговори
До Край преди 5 години
Нещо задраво си се объркал. Оня ден излезе съобщение за новорегистрираните коли в София и се оакза, че почти всички са с Евро 5 и Евро 6. Според теб се регистрират само таралясници за по 800 лева. Я слез на земята!
26
0
 
6
 
! Отговори
До 26 Край преди 5 години
Спори със НСИ и хората извършили преброяването, не с мен!Според преборяването в София има 183 коли на 1000 човека население."Нормално" виждащите като теб виждат по 2-3 коли на семейство, както и само таралясници. "Ненормалниците" като мен, виждат средна възраст на колите в София около 10-11 години, както и че под половината семейства имат кола, а аз съм живял на няколко разлчини места в София през последните години.
25
1
 
8
 
! Отговори
??? преди 5 години
Ненормално е град като София с толкова малка плътност на населението и с толкова малко коли, които се използват 20-30 пъти по-малко в сравнение с големите градове на ЕС, движението да е така задръстено и да има проблем с паркирането. Няма град с такава малка плътност на населението, в което паркирането да е платено в такива мащаби, както е в София. Може да имат няколко къси отсечки от централни булеварди, където да е платено и толкоз.
24
8
 
3
 
! Отговори
Край преди 5 години
Според нерезбирко - 1 от 8 човека в София имат кола. А според нормално виждащите и броящите в София се отива на варианта всеки човек с кола /без децата до 18г. *** те и без това са малко./В ромските махали вече си накупиха "коли". Това е положението драги ми смехурко.Тук се допусна с 800 лв. в джоба да имаш "кола" Това го няма в нито една страна на Балканите освен в Косово. За запада да не говирим.
23
7
 
7
 
! Отговори
Pepe преди 5 години
До Стар софиянецМи защото пpoстотията на шoпите е описана от не един възрожденец и се вижда и в днешния ден. Не знам какъв трябва да е човек стъпващ по изпр. на собственото си куче, да ходиш обут вкъщи и да казваш на останалите, които не го правят, че са сeляни.В целия нормален свят, драги ми Шoпe, паркирането в централната част на градовете е ограничено и платено. Това, че преди 60-70 години дядо ти си е паркирал безплатно воловете пред къщата ви в центъра няма как да е валиден фактор в 2018
22
2
 
5
 
! Отговори
Неразбирко преди 5 години
До 21Съвсем друго съм написал, но явно не можеш да четеш.Кажи ми къде съм написал, че в Запада Европа паркирането е безплатно навсякъде?!Разбира се лъжеш, че навсякъде по света е платено. Бил съм на много места по света, вкл. и в Западна Европа и по улиците рядко паркирането е платено.
21
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да се забрани твърдото гориво в топлофицирани или газифицирани квартали на София. Не може да има избор да ни трови някой си щото му било по- евтино от парното или газа и да гори въглища и гуми- избира между ток и парно и точка! Сега в Иван Вазов не може да си отвориш прозореца щото в една къща един *** гори въглища...
20
1
 
7
 
! Отговори
Неразбирко преди 5 години
Според последното преборяване 45,8% от домакинствата в София имат кола. Това означава 183 коли на 1000 човека население в София. В големите градове на Западна Европа, този брой надхвърля 500 на 1000. Защо тогава в София има проблем с паркирането?! Нормалното е проблем да няма, както и да няма изобщо платени зони за паркиране, което означава по-малко приходи за мафията. Нито лев от това, което плащаме за паркирането в платените зони, не отива към общината. Всичко се присвоява от мафията.
19
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До НеразбиркоКъде в западна европа паркираш безплатно по улицата? Я ми кажи, че като гледам наоколо не виждам такива места. Всичко е платено. На всякъде има автомати дори да паркираш в подземен паркинг е платено. Я ми кажи от къде си вадиш информацията или просто ей така на изуст?
18
4
 
8
 
! Отговори
Стар софиянец преди 5 години
Наблюдавам много интересн феномен. Хоарат като мен родени и израснали в Центъра на София, са против платените зони за паркиране, а хората успели да се преселят от някой град или село също в Центъра на София, искат тези платени зони за паркиране. Разбира се има и изключения, но това е правилото.
17
0
 
7
 
! Отговори
Zombay преди 5 години
Фандъка нещо не е карала по "ринговете" в час пик май да види колко е облекчено. Ми какво да прави там де..
16
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Задръстванията в София са в резултат на некадърността на Фандъкова и бандата й в общината да се справят с организацията на движението и паркирането в София. По закон Фандъкова е длъжна да осигури ред в паркирането на цялата територия на Столичната община, а тя не го прави. Вместо това манипулира хората, че ред имало само където има платена зона за паркиране, за да осигури нови приходи на мафията.