3 г. след откриването: От Северната тангента падат панели

Скоростната отсечка струваше 180 млн. лева
Обновена: 18 юни 2019 09:50 | 18 юни 2019 09:50,
105
3 г. след откриването: От Северната тангента падат панели
Снимка: bTV

Част от скоростната тангента започна да пропада едва 3 години след официалното откриване на трасето.

Борис Бонев от "Спаси София" заяви, че при преминаване под моста на река Искър хората са забелязали, че голяма част от панелите, които са под мостовата конструкция са напукани и част от тях са паднали.

"Вече имаше гаранционен ремонт на Северната скоростна тангента, едва три години след откриването й, въпреки че струваше 180 млн. лева. Дори и да е малка вероятността, ако един такъв панел падне върху преминаващ човек под моста, може да се случи неприятен инцидент. Нов обект за 180 млн. лева не би трябвало да изглежда по този начин", категоричен беше Бонев, който забелязва дефектните панели.

Още по темата

Инж. Иван Досев от АПИ обясни, че кофражните панели не са носещи конструктивни елементи. Според него те вероятно са паднали още при наливането на бетона, това не се е случило след пускането на строителството.

"Тези панелки имат конструктивна армировка, която е изчислена така, че да може да издържи теглото на бетона преди да е стегнала пътната плоча. Вероятността да падне е малка, тъй като има армировка, която не се е скъсала, това нещо не носи никаква тежест и върху него няма натоварване”, заяви инж. Иван Досев пред bTV.

През април 2016 г. Северната тангента беше открита от премиера Бойко Борисов и министърът на регионалното устройство и благоразвитие. Отсечката свързва северозападните и югоизточните квартали на столицата.

За да бъде изградената Северната тангента старите пътища бяха премахнати,  но на тяхно място не бяха построени нови.

Така жителите на квартал „Бенковски", които де факто живеят на 50 м от отсечката, трябва да се качат на скоростния път по два маршрута: единият е дълъг 10 километра, а другият - 8. Детелините са готови, но подходи до тях няма.

Картите показват няколко несъществуващи улици, които би трябвало да осъществят връзка с магистралата.

След протестите на жителите от "Бенковски", "Нови Искър", "Илиянци" и "Требич" от Министерския съвет отпуснаха пари за улици.

Ангажимент на столичната община е да изгради уличната мрежа и локалните трасета, които обслужват малките населени места и селата, които са в рамките на София, твърдят от МРРБ.

3 години по-късно изградени отсечки няма, а кога скоростната тангента ще се свърже с пътната мрежа на София - не е ясно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


105
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
96
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тежжжки камиони минавали ,каза ,,професора,,!!
95
0
 
4
 
! Отговори
112... преди 4 години
Сега след моста на тополница в посока Кулата асфалтират 5 метра,преди бойколината!! Ще трябва Боко да дойде и пререже лента! Цели 5 метра са!! Инак ще му ръждяса ножицата!! А самата бойколина- опасен десен вираж преди включване на лилистралата...кой ли я прие.! Целият 20 км път лилистрала излезе 220 милиона!! Герб така вдигнаха процентите-- ам ам,че..вече няма как да станат мечтаните традиционни 10 %
94
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мда няма проблем преминавайки да ви падне платно от остатъчен кофраж тежащо 200-300 кг.Важното е, че с конструкцията няма проблем.
93
1
 
7
 
! Отговори
Waffen SS преди 4 години
Когато от 180 милиона,персонално усвоени/краднати 150мил,то съвсем нормално е да има проблем..Скъпите лимузини,които се виждат из София,както и къщите за гости са само една прашинка от откраднатото.Големите пари са в големи сметки от стотици милиони в офшорни зони по разни екзотични места,където в един прекрасен момент ще отидат и самите притежатели на тези сметки,за да се отдадат на заслужена почивка под палмите на брега на кристално чистото море.А за народа,кофите с ***,само дано е по-тлъст
92
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Много интересен факт: немска фирма с български работници за по-малко пари строи по качествено.
91
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"За да бъде изградената Северната тангента старите пътища бяха премахнати, но на тяхно място не бяха построени нови"
90
1
 
13
 
! Отговори
Фандъкова преди 4 години
Пак ще ме изберете и пак ще я построим за нови 250 милиона!
89
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Населението на България никога няма да бъде повече от сегашните малко под 7 млн. души, сочи най-новата прогноза на ООН. В най-добрия сценарий в края на века в страната ще има 5.5 млн. души. Но данните за ускорено спрямо прогнозите на Евростат намаляване на населението изглежда увеличават вероятността да се сбъдне най-лошият сценарий. Според него през 2100 г. в цяла България ще има 2.18 млн. души, т.е. приблизително толкова, колкото са жителите в момента на София и Пловдив, взети заедно
88
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това което пада са недекофрирани кофражни платна. Лошото е ако тези платна падат на място където минават автомобили и хора. Платната са тежки и са способни да убият човек и да строшат стъкло на автомобил. Кой е приемал обекта кой е подписал АКТ 16 и не е проверил изцяло съоръжението. Има ли такъв отговорен. Щото по бай Тошово време на този щеше да му се случи много неприятна случка. Нямаше да излезне от затвора поне за една десетилетка.
87
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това вече никой не го учудва. Цяло чудо е че няма загинал човек. Кражби, нeкадъpно строителство, икономии на материали, но иначе цената сме си я платили като за три тангенти.
86
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
85-ти, да не се опитваш да ми кажеш, че има разлика между БСП и ГЕРБ ? Не си ли разбрал още, че БКП в "сянка" създаде ГЕРБ, ДПС, Патриоти разни, БСП и за които и да се сетиш още участващи в изборите ? Всички имат една обща червена черта - КРАДАТ и МАМЯТ без да се замислят, това е достатъчно да им се определи принадлежността без да се сбърка ! Вече е трагично да се мисли дори, че Бойко и ГЕРБ са демократи и некомунисти...но за овцете е допустимо !
85
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Единствените верни неща които могат да се кажат за България са: - "да имаме магистрали, но с изключително лошо качество", "да имаме управляващи, но крадци и измамници", "да имаме народ, но от овце" ! Живея в Испания 19 г., за това време не видях да се прави ремонт на магистрала, само се вижда как "никнат" нови и нови, и безплатни ! Как в България не се изкопира нещо хубаво, а все се преоткрива "топлата вода", но "реформирана" по български ? Вървите към неизбежен крах на България !
84
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Я па тия сакали да ги вържат. Тия добре ли са. То номеро беше да се приберат 180 000 000 по 18 000 000 на километър в тоа километар сигурно има злато и платина. За тия 180 милиона щях да им направя златни пътища до пред всяка къща по селата. Работил съм инженер по бай Тошово време направил съм магистрала Тракия и Хемус. Тези с тези 180 000 000 какво са направили че са оправдали разноските. Такава очевадна кражба и никой не направи проверка от депутатите на БСП. Май и те са намазали.
83
2
 
19
 
! Отговори
Ха-ха преди 4 години
На есен пак изберете бойкопослушната самоковска овца и гербавия общински съвет!
82
1
 
14
 
! Отговори
Waffen SS преди 4 години
Няма нищо изненадващо,защо е всеизвестен факта,че само за каквото не са се захванали само там не са се провалили.Лошото е,че тези провали са много скъпи.Но какво може да се иска от хора ,които не правят разлика между тангента и хорда.Тангентата|/допирателната/ е права линия,която има само една допирна точка към дадена крива,а хордата е отсечка свързваща две точки на окръжността.Най-голямата хорда е диаметъра
81
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Разходете се по северната тангента и минете под моста м/у караулката на изхода на София и с.Челопечене.На абсолютно равно поле,където можеше да има един светофар са изградили чудовищен мост на който са излели тонове бетон,абсолютно безмислено съоръжение на това място,явно парите са им били в повече и са се чудили къде да ги похарчат.
80
2
 
16
 
! Отговори
мссм преди 4 години
мдааа Боко верно не може да боядиса направеното от бай Тодор.!! не става само с една книга - па макар и Винету да се управлява държава !.реже нашият , най важният инструмент са му ножиците.Вдига врява до Бога, и папата разбра за мостовете! То не лепене със стиропор/от герб му казват саниране/-то училища от картон във Варна, там и криво кръгово..всичко струва десетки милиони.Що не дойде западна фирма да строи? ей така честно без комисиони от 50 %..
79
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А комисионната стига до 40%.Затова няма да има виновни,или ако от кумова срама ги оповестят,то глобата ще е символична.
78
1
 
9
 
! Отговори
Pin преди 4 години
Турско качество!
77
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Българска работа за нищо не ставате ей,че и срама нямате! Само кражби-продажби са ви в главите.