Зелена, Синя... Общината готви удар срещу колите и с Червена зона в София

Предвижда се и скок на данъка на дизеловите автомобили
Обновена: 27 юни 2019 08:00 | 27 юни 2019 07:00, Александър Попов
191
Зелена, Синя... Общината готви удар срещу колите и с Червена зона в София
Снимка: Булфото, архив

Столичната община може да въведе Червена зона за паркиране в центъра на София. Това е заложено в план за устойчива градска мобилност на кметството с хоризонт до 2035 г., който ще бъде гласуван от общинския съвет днес.

С тази мярка ще се цели да бъде стимулирано ходенето пеша и придвижването с велосипеди и градски транспорт за сметка на автомобилите.

Червената зона ще бъде най-скъпата за престой от 1 час и ще обхване най-представителната част от центъра на града с най-голяма концентрация на административни, културни и обществени обекти. Отделно пък Синята зона да бъде разширена извън сегашните си предели.

Зелената зона също може да нарасне по места, в които се наблюдава засилен натиск от паркирали автомобили по уличното платно.

Цената за паркиране пък е възможно да скочи при запълняемост на местата в зоните над 85%. Според общината това е индикатор за необходимостта от увеличаване на цената.

Обмисля се и създаване на "жълти места" за платено краткотрайно паркиране в близост до здравни, обществени, културни и други сгради и обекти, където е необходимо да бъдат осигурени допълнителни места за колите.

Предвидено е още и поскъпване на данъка за дизелови коли след 2025 г., както и въвеждане на ограничения за автомобили с по-замърсяващи двигатели, които се ползват за доставки и логистика, съобщава "Монитор". Влизането на товарните автомобили в центъра също ще става под контрол. Идеята е да се забрани движението на товарни коли над 4 тона в централната част от 7 до 21 часа, същото се отнася и за автобусите с над 22 пътнически места.

Общината ще се опита да стимулира и използване на велосипеди, чрез изграждането на велоалеи. Удобството на пешеходците също намира място в плана, чрез по достъпно преминаване - повече тротоари, повдигане на пешеходните пътеки, както и подобряване на уличното осветление в пешеходните зони и публични пространства.

За осъществяването на плана са необходими 3.869 млрд. лв. Близо 1.6 млрд. лв. ще са нужни за доизграждането на третата линия на метрото и разширение на първите две линии. В наземния транспорт се предвижда да бъдат вложени 1.646 млрд. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


191
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
173
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да се забрани напълно движението на коли над 1500 куб.см и над 75 к.с. Това е единственото решение. И глоба 340 евро за движение на частни коли само с шофьор.
172
0
 
1
 
! Отговори
Жител на центъра преди 4 години
Тогава и данък смет да е равен за всички и данък сгради, и изобщо всички да плащаме еднакво. Аз също не намирам за справедливо да плащам 950 лева данъци плюс 150 паркиране - 1100 лева при 1 чувал *** на седмица, я други да плащат 200 лева данък при 7 чувала смет на седмица и да си паркират безплатно пред вкъщи, а аз да давам 150 лева за паркиране пред вкъщи, а като спра за малко в Младост или Люлин да ми казват, че мястото е на еди кой си съсед.
171
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Улицата е на всички, а не частна собсвеност на живеещите на тази улица. Паркирането, ако се плаща, трябва да се плаща еднакво от всички. Затова, може да се въведат пак винетни стикери, но да няма ограничения кой да ги купува и да са на цена донякъде съизмерима с цената на почасовото паркиране, примерно 200-300 лева на месец за Зелена зона и 400-500 лева на месец за Синя зона. Другият вариант е да няма платена зона за паркиране.
170
4
 
6
 
! Отговори
Жител на центъра преди 4 години
До селянинТе улиците пак ще са на всички. Просто живущите ще имат отделни улици за спиране от неживущите. Така, както аз като дойда при вас на село не спирам пред портите, гаражите и селскостопанските постройки, а на площада, защото уважавам хората, които живеят там, така и вие в София ще спирате, там където има място за вас. Разберете най-накрая - на нас центъра на София ни е дом, както на вас вашата улица на село. Ние от никъде не идваме, че да се местим някъде. Ние сме от тук.
169
3
 
2
 
! Отговори
а преди 4 години
Преди около 8 години, когато живеех там, София ми се стори КРАЙНО омразно настроена спрямо пешеходците, буквално съм имал случаи, където са се опитвали да ме прегазят на пешеходна пътека. Не знам защо е така, някакъв комплекс за малоценност? Някаква гордост, че имаш панелка в София? Така или иначе, чат пат успяват да прегазят някой пешеходец, почти всеки месец. Дали е правилно това? (риторичен въпрос)
168
3
 
2
 
! Отговори
Упс! преди 4 години
Пич, ние пак ще идваме с колите си в Софето, щото нямаме друг избор, пък и можем да си го позволим по няколко пъти годишно, докато вие няма да можете да си го позволявате всеки ден и ще се потите в претъпканите автобуси.
167
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Браво ! Нямам търпение ! Махайте тия трошки от София.. По-добре да сме зелен град с алеи и пътеки , а не кола до кола по тротоарите. Карайте си ги на село и без това нямате култура за спазване на правилата и се натегате да взимате предимстовото на пешеходците по предвидените зони за пресичане! :)
166
1
 
6
 
! Отговори
Селянин преди 4 години
До Жител на центъраОбщината е нужна да ти осигури достъп до мястото, където живееш, а не паркомясто! Улицата е обща за всички и не може да се дават привилегии за някои, освен за инвалиди. Плащаш за стикера, а не за паркинг :) Ако не ти харесва търси си друго място за живеене с гараж и двор, т.е. извън града. Парите от синя и зелена зона къде отидоха? По план трябваше да се построят паркинги с тях, а парите потънаха...
165
0
 
3
 
! Отговори
Модерното преди 4 години
Разбира се, че трябва да се вземат мерки със застрояването. То и сега има. Но когато някой е застроил 100%от имота си иска комшията му да е паркинг или зелена площ. Когато някои си е купил изгодно жилище иска около него да няма други, но закона казва застрояване до 40,% от площад на притежавания имот и максимална височина на билото. Зелена площ 45% (тук трябва да се признава трева цветя храсти и дърввта). И 5% допълнителни постройки макс 3 метра било.И готово няма малък ми е имота.
164
2
 
6
 
! Отговори
Жител на центъра преди 4 години
Това с двете различни зони - платена и зона за живущи наистина работи на много места, следователно би работило и тук. Относно улиците, които не попадат в синя или зелена зона - проблемът не е само в паркиращите, a и в онези, които си избутаха старите таратайки нататък на принципа колата не е в движение, ама пари съм давал и няма да я бракувам. Ако общината мине и събере колите, за които не са плащани данъци и гражданска отговорност и нямат ГТП за последните 5 години, доста места ще се отворят
163
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Жител на центъра В немско има паркинги за живущи и зони, напълно са разделени. На много места по Европа е по същия начин. Много е объркващо, но явно работиИскам и моя квартал да стане поне синя зона, направиха съседните и всички автомобили минаха у нашия. Отвратително, спират всякакви, навсякъде, имам чувството че гасят в движение и където спре или просто толкова си могат...
162
2
 
16
 
! Отговори
ПроСоТо преди 4 години
даскалката по руски език,пришпорвана от некомпетентността и послушанието си,отдавна превърна София в.."ЧЕРНА зона"!!!!Докато това ЗАДЪХВАЩО се селище-"София", не се разтовари от напиращите "КЕЛЕПИРДЖИИ" от цяла България,тя ще си остане "Черна зона"!!!!!!!..А останалата част от Великата НЯКОГА България-Мъртва зона..
161
6
 
6
 
! Отговори
Край преди 4 години
Въртят сучат само да не хванат бика за рогата.В София колите трябва да станат наполовина - само екологични и изправни с подсигурено паркомясто /платено/.Другите на СИЛЕН градски транспорт.Това дето пенсионери/роми/ студенти и кифли за мола ще се мъкнат с "коли" по улиците и ще паркират по тротоари, площадки и градинки е български патент и издава гигантско отколонение от нормалността.
160
4
 
3
 
! Отговори
rm преди 4 години
163 - ами не точно.Казвам, че подзона 5 примерно, след 19.30 в нея могат да паркират само живущи в подзоната, които са си платили за парко място. И то струва примерно 1000/2000 лв на година.Но всяка друга кола след 19.30 не може да паркира на местата от зоната - само и единствено платил си живущ в съответната подзона.Всички останали са в платен паркинг - идваш на гости - в платения паркинг, 4 евро за 2 часа, 12 евро на нощ. Така е на много места в Италия. Там ги скубят също явно.
159
4
 
6
 
! Отговори
Жител на центъра преди 4 години
Точно така е. Живеещите плащаме, a няма къде да спрем. Общината нека помисли не за поскъпване, а най-вече за удължаване работното време на зоната. В Мюнхен, Берлин, Франкфурт зоната е до 22:00 часа, включително събота и неделя. Други градове осигуряват паркоместа само за живущите. Две места на нотариален акт (без изключения). Като спре кола, която не е на живущи, паякът я отнася без коментар.
158
4
 
4
 
! Отговори
До Анонимен 164 преди 4 години
целта на зоните е да не се влачите всички с колите всеки ден а да си ги държите паркирани пред вас където плащате малко за паркиране - годишна винетка за зона. Е за тва. Хвани си рейса и не си влачи таратайката в центъра където аз живея, плащам данъци и винетка и пак няма къде да паркирам в редките случаи когато се налага да отида някъде с колата, защото винетката е за 2 преки дето е чудо да има място и въпреки че плащам винетка не мога да паркирам и пускам смс и местя след час-два. ходи на село
157
2
 
17
 
! Отговори
До 163 rm преди 4 години
Казваш, че ако живея в единия край на зелената зона и се наложи да паркирам в другият край на зелената зона - паяка и т.н. Казваш, че ако ти ми дойдеш на гости на бул. Дондуков, паяка и т.н. Хайде по-сериозно! Платените зони в София са създадени заради две неща. Първото е пълната неспособност на кмет и общинари да орагнизират паркирането в София. Второто е, да ни оскубят колкото могат. За съжаление такива като теб са съгласни да ни скубят и заради вас страдаме всички.
156
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако работя в район с платена зона за паркиране и ми се налага да ходя с кола на работа, колко ще ми струва? 200-300 лева на месец. Поне толкова трябва да плащат и живеещите там, иначе няма справедливост. Какво е това 100 лева на година?! 40 ст. на ден ли е? Те искаха платена зона, защо аз да плащам заради тях?
155
5
 
7
 
! Отговори
rm преди 4 години
Добре, нека плащаме повече.Но какво ще кажеш да стане както в Италия примерно - преди 9:00 и след 19:30, а също и в някои следобедни часове - само живущи в зоната могат да паркират.След 19.30 видя ли ти колата в зоната - паяка и си чал? Няма 5, няма 10 минутки само.За целия център.Искаш ли zona-trafico-limitado - само аз който живея там и си плащам за колата, само аз да влизам там? Ти който не живееш там - остави си колата в Сухата Река и заповядай в центъра пеша.Така устройва ли те?
154
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
кви глупости говорите, годишната винетка за паркиране в синя зона и 1000 да я направят за живущи ще е ок, но тази винетка не гарантира място. Живея в центъра и винетката важи за 2-3 пресечки в които може да няма места (особено ако се прибираш от работа или вечер). Да направят зони само за живущи с гарантирани места с номер на мпс-то и паяк за нарушителите и ако искат да ги направят по 1000 на година - ще плащам с удоволствие.