За 21 години в столичното метро - три фатални случая

Заради зачестилите инциденти слагат огради, първо на "Опълченска" и "Васил Левски"
16 авг 2019 06:50, Александър Попов
21
За 21 години в столичното метро - три фатални случая
Снимка: Булфото, архив

За 21 г. в столичното метро са станали три инцидента, които са завършили със смърт - един нещастен случай и две самоубийства. Инциденти обаче не липсват, а само в рамките на 24 часа през тази седмица станаха два такива на една съща станция - "Сердика". При единия мъж изпусна газовия си пистолет на перона, който гръмна, а при другия дете слезе на релсите и се върна обратно, след като изпуснало зарчетата си.

Заради зачестилите случаи ще бъдат поставени прегради на 12 станции от линии 1 и 2, както и на всички спирки по строящата се в момента трета линия.

Още по темата
Преградите са с врати, които ще се отварят едновременно с тези на влака. Така чакащите на станцията хора ще бъдат предпазени от падане или навлизане на релсите.

"Обществената поръчка за доставка, монтаж и проектиране на автоматични перонни прегради за първа и втора линия на метрото вече е към края си, като се очаква тя да приключи през септември, момента се уточняват последните документи, след което ще бъде подписан договор. Първите врати ще бъдат поставени на две от най-натоварените станции "Опълченска" и Стадион "Васил Левски", съобщи пред "Труд" директорът на "Метрополитен" проф. д-р инж. Стоян Братоев.

Първоначално ще бъдат купени прегради за тези две спирки и те ще бъдат поставени през лятото на 2020 г. След анализ и тестове се очаква да бъдат поръчани прегради за още десет станции, като в тях ще влизат и двете спирки "Сердика" към линии 1 и 2.

"Това ще се случи за още 24 месеца", каза още инж. Братоев. Прогнозната цена за първите две прегради е 3.2 млн. лв. без ДДС, цената за останалите десет ще бъде на стойност около 15 млн. лв. без ДДС.

Изпълнителят на поръчката ще трябва да затвори с прегради пероните в зоната на спиране на влака общо 85 м. след което ще се проведат тестове и ще бъдат пуснати в експлоатация. Вратите трябва да са високи 170 см. На първия и втория лъч на метрото няма автоматично спиране на влака, за разлика от третия. Това налага разработване на специално табло, снабдено със сензори, които да отчитат точността на спиране на мотрисата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.