Фандъкова: В София ще има четири индустриални зони

Кремиковци ще е голямата, ще направим и връзка с метрото, обеща тя
Обновена: 18 сеп 2019 19:13 | 18 сеп 2019 19:06, Анисия Иванова
36
Фандъкова: В София ще има четири индустриални зони
Архив: Булфото

В София ще бъдат създадени четири индустриални зони, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова, която участва във форум на тема "Германските инвестиции в България 1990-2017. Германо-българските търговски отношения 2001-2018“.

Индустриални зони ще бъдат изградени в "Младост“, "Надежда“ и "Овча купел“, но те ще бъдат по-малки по размери.

"Голямата индустриална зона ще се намира в северните територии – "Кремиковци", "Нови Искър“, "Връбница“. Това е нашата надежда за привличане на стратегически инвеститор в нашия град", обяви кметът.

По думите й територията, особено тази в „Кремиковци“, е изключително привлекателна със своята транспортна свързаност – жп транспорт, близост до летище, пътища.

"В нашите планове сме поели ангажимент да осигурим връзка с метро до тази зона – наземно, леко метро. Това е един процес, който започваме“, обяви кметът и добави, че успоредно с това ще бъдат създадени условия за здравно обслужване в района, както и ще създадат учебни центрове.

Фандъкова подчерта, че страната ни е предпочитана от чуждестранните инвеститори заради инфраструктурата, хората и данъчната политика. Тя добави, че се работи и по промяна на методиката за определяне на такса смет, за да може бизнесът и гражданите да плащат справедливо за тази услуга.

Наред с това градоначалникът заяви, че Германия е стратегически партньор за България и столицата и изрази надежда възможностите за партньорство да продължат да се разрастват.

"Поканихме 12 хотелски вериги, като сред тях има и германски. Бихме искали да продължим да развиваме града си като туристическа дестинация и по-точно като конгресен център“, заяви тя и добави, че през последните години София привлича все повече чуждестранни инвеститори, съобщава "Труд".

"По данни на института за пазарна икономика София е привлякла 54% от инвестициите в България и произвежда 40% от БВП на страната. В икономиката на града през последните години най-голям ръст имат IT сектора и аутсорсинга на бизнес услуги, ръстът там е близо с 200% за последните 10 години. В града ни са базирани над 92% от българските технологични компании и 72% от служителите са тук“, описа настоящата ситуация Фандъкова.

От своя страна ръководителят на бюрото на фондация „Конрад Аденауер“ в България Торстен Гайслер каза, че немските инвестиции у нас са на второ място и те съставляват 8.49% от всички, които се правят у нас. По негови думи София е пример за успех, с който управляващите могат да се гордеят.

Стана ясно още, че откакто е създадена Столичната общинска агенция за приватизация и инвестиции общината води проактивна политика за привличане на инвестиции и не чакат инвеститорите да дойдат сами в града, а се опитва да ги привличат по различни линии.

Кметът обяви още, че предвижда въвеждането на специален ресор, който ще бъде ангажиран с дигитализирането и въвеждането и използването на технологиите на общината и добави, че плащането на данъци и такси вече се извършва по електронен път.

"Все още административното ни обслужване има нужда от повече удобства за бизнеса и повече прозрачност. Това е един от водещите приоритети за следващите години, върху който вече работим“, заяви тя и добави, че предстои да бъде въведена електронната система за таксуване в градския транспорт.

По време на форума, в който се включиха различни представители на немския бизнес, главният архитект на София Здравко Здравков, зам.-председателят на Столичния общински съвет Николай Стойнев стана ясно, че от 1 ноември провеждането на обществени поръчки ще се извършва изцяло по електронен път.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
1
 
! Отговори
възмутените преди 4 години
След като метрото от Слатинска река ще бъде открито, то ако го правят върху моста над бившата околовръстна ж.п. линия ще е много тясно на моста. Затова по добре ще бъде да се построи успоредно до моста над складовете и авто къщата. След моста може пак да бъде в средата между двете платна за движение. Защото след това може да се разширяват платната за движение. Между кварталите Левски и Враждебна до Ботев градско шосе е най подходящото място за нов Национален стадион. Но да не е до летището.
36
0
 
1
 
! Отговори
Марин Огнянов преди 4 години
Автобус 79 не е правилно да се движи в насрещното движение по ул. Витиня защото след ремонта и ще е двупосочна. След като автобуса завива по ул. Бесарабия към Кв. Христо Ботев, трябва да се връща по същия път и на Ботев градско шосе да завива надясно и след 100 метра да завива на светофара в обратна посока към центъра. След като завие има спирка на автобус 90 и ще спира на нея. Освен това има и спирка на трамвай 22. Тези крайни квартали трябва да се забелязват че са в София.
35
0
 
1
 
! Отговори
Иван Мавродиев преди 4 години
Още преди преврата имаше план ул. Летоструй да бъде разширена до Ботев градско шосе. Заради кризата не я разширяваха. Но тя е дубльор на бул. Владимир Вазов и на Ботев градско шосе. Освен това където се съединява с ул. Тодорини кукли е два пъти по тясна и стават често катастрофи. Тази улица е много важна за този район и трябва да се разшири до Ботев градското шосе.
34
0
 
1
 
! Отговори
Изабела Мутафова преди 4 години
За да се превърне Кремиковци в икономически гигант и да идват инвеститори като фолцваген е необходимо: Нови квартали и широки улици училища детски градини истинско метро а не леко метро. За целта трябва от летището да се продължи метрото към ж.к.Левски и от там по бъдещия широк булевард Малашевско шосе.След разширяването му и свързването му със центъра до сточна гара, ще бъде най важния булевард в София.Освен това ще свързва Божурище с Магистрала Хемус, а по околовръстното и с магистрала Тракия.
33
0
 
1
 
! Отговори
Наур Хакисян преди 4 години
Скоростна линия може да се прокара от съществуващата покрай Кремиковци след пет спирки до Банкя и след това до Перник.Така Перник ще се превърне в район на София. Но след 50 години когато се застрой североизточната част на столицата градът ще бъде над пет милиона жители. Това означава че градът двойно ще се увеличи. Затова трябва постоянно да се строят широки улици и високи сгради. Защото вече е време да се събарят некачествените панелни блокове с изтекъл срок на годност. "Расте но не старее".
32
0
 
1
 
! Отговори
Иван Софиянски преди 4 години
След ремонта на ул. Витиня е необходимо да я продължат още 300 метра и да я свържат със Слатина с . Това ще бъде много пряк път от южните квартали към стадион Георги Аспарухов, към бит пазара и към икономическата зона. На още много места трябва между кварталите да се направят свързващи ги пътища. За да идват инвеститори трябва този не застроен район да се построят модерни квартали с много етажни паркинги, широки булеварди, надлези, паркове, широки вело алеи и скоростна железница с гара.
31
0
 
1
 
! Отговори
Мариела Якимова преди 4 години
Североизточната част на София освен голяма индустриална зона, трябва да се изградят супер модерни квартали. Но ще трябва от Малашевско шосе на мястото на бившата околовръстна ж. п. линия да се изгради широк път до борсата в Слатина. Така ще има пряка връзка между северните и южните квартали и със зала Армеец. Този път ако се направи ще се минава на пряко а не през центъра. Така ще се намали замърсяването. На новите пътища и възловите кръстовища трябва да има надлези и София ще е много по чиста.
30
0
 
1
 
! Отговори
Патриция Панкова преди 4 години
Ако североизточната част на София се ползва за индустриална зона;то трябва около северната тангента и малашевско шосе да се построят много небостъргачи и широки булеварди. Малашевско шосе трябва да бъде поне с четири ленти в една посока. Защото ще бъде най важният булевард в София. От Люлин до сточна гара и продължението по малашевско шосе всички кръстовища трябва да се направят с надлези. Тогава от Люлин до магистрала Хемус ще се стига за 25 минути.
29
0
 
1
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
В столицата ни от Кремиковци и цялата североизточна част на София могат да станат най голямата индустриална зона в Европа. Само трябва правителството и кметството да се застъпят и да положат усилия за да идват инвеститорите. За целта трябва метрото от летището да се продължи към кв. Враждебна и кв. Левски посока малашевско шосе и Кремиковци. Малашевско шосе трябва да се свърже между Кремиковци и Бутонец с магистрала Хемус. Освен това и от двете страни на Владайската река с бул Сливница.
28
0
 
4
 
! Отговори
Бродещия вълк преди 4 години
Ако баха сложили мъж за кмет , София щеше да е много по-добре и по- уважавана.Тая феминистка измамница няма място в София.
27
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тая стана по-досадна от Цвък!Спрете да ни я пробутвате!
26
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кой ще работи в тези индустриални зони. Ще внасят роби от чужбина.
25
1
 
1
 
! Отговори
Истина преди 4 години
Индустриална зона във Връбница?Че тук тока е променлив(или го няма,или е слаб), канализация липсва,ако не е метрото (нарядко)обществен транспорт няма,а основния булевард свършва с кръгово водещо до Централния...гробищен парк.Населението е с динамично заселване-чугунчета от северозападнала.По-добре,да си запазите традициите,и всички пари от данъци да ги вложите на изток от Мария-Луиза.Да не ви е уроки.
24
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мая Манолова пък щяла да прави 8 индустриални зони освен 4-те на Фандъкова още 4 руски индустриални зони около руското посолство в София за да може да се поберат големите индустлиални количества руски шпиони в тях.
23
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А тротоари КОГА? За да стигна до метрото трябва да съм с маратонки, а обувките - в торбичка! Мизерия в София!
22
2
 
7
 
! Отговори
До 25 брадвата преди 4 години
ББ го държат Турция, ЦРУ и Германия
21
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Данче, просто разбери, оценяме нещата, които си свършила и които не си. Разбираме напъните, понеже загуба на София означава крах за ББ. Всичко ни е ясно, но на теб защо не ти става ясно, че няма да спечелиш изборите. Друг нов герберски кандидат ни могъл, но ти вече не! Просто ни писна от далветите ви. Съсипахте всичко, което сте постигнали.
20
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аха още халета ще правите и ще ги наричате заводи.Инвестиция щеще да докарате Фолксваген и тогава наистина може да го наречете завод, но какво зная аз, аз съм просто матриял, тоест на никого не му пука.
19
3
 
12
 
! Отговори
Брадвата преди 4 години
Истината е, че утре Нетаняху губи властта, след него пада Боце, щото му е протеже, а останалите калинки около него ще се разлетят, даже ще казват, че нямат нищо общо с герп.. това е. Гербаджиите сте жалки
18
1
 
10
 
! Отговори
Питам преди 4 години
А нещо за завода на Фолксваген да са обсъждали ? Или само общи приказки и бла-бла.