Парадокс: Уж в града, а се иска винетка – столичани плащат, за да отидат на работа

В момента преминаването през Околовръстното се плаща
Обновена: 19 фев 2020 08:59 | 19 фев 2020 07:00,
149
Парадокс: Уж в града, а се иска винетка – столичани плащат, за да отидат на работа
Снимка: БГНЕС

Винетка трябва да купят близо 20 хил. софиянци, за да отидат на работа. Причината за това е, че в момента е платено преминаването по целия околовръстен път на София, който разделя столицата от крайните квартали, както и по третокласните шосета към Банкя, Бистрица, Панчарево и Железница. След включването на камерите на Националното тол управление само през последните дни над 800 души в цялата страна бяха глобени заради липса на валидна електронна винетка, като част от санкциите са за преминаване по пътищата край София.

Платените за леките коли пътища са определени с решение на Министерски съвет от 31 декември 2018 г. Според него близо 20 хил. км автомагистрали и пътища първи, втори и трети клас са платени.

Знаци няма, глоби има

Санкциите предизвикаха недоволство в социалните мрежи, тъй като на пътя между столицата и Банкя, който е един от 24-те административни района на Столична община, няма поставени знаци, които да указват нуждата от винетки, пише "Труд". Въпреки че задължението е още от януари миналата година, досега проверяващите органи масово си затваряха очите за нарушения. Водеха се и разговори между Столична община и пътната агенция за премахване на трасетата до софийските квартали от обхвата на пътната мрежа. От пътната агенция заявиха, че няма проблем това да се случи, стига общината да поеме отговорността за поддържане на тези шосета. Дори беше създадена работна група, но така и не се стигна до решение за промяна. От Столична община са категорични, че скоро промяната ще бъде факт и шосетата край столицата ще станат безплатни.

В момента обаче, след засилените проверки през последните дни, мнозина софиянци изпищяха от солени глоби. На тези отсечки, които са от третокласната пътна мрежа и не влизат в обхвата на тол системата, контролът се извършва само от мобилни екипи и няма инсталирани камери, обясни доц. Георги Балабанов от Националното тол управление.

Според жителите от столичните квартали е абсолютно недопустимо да си купуват винетка, за да ходят на работа, като в същото време по тези шосета безплатно след 1-ви март ще се движат камиони и автобуси. Тогава влиза в сила новата тол система, а след преговори между превозвачи и кабинета обхватът на платената за тежкотоварни автомобили и автобуси пътна мрежа беше намалена на малко над 3000 км. В същото време шофьорите на леките коли, които рушат по-малко пътищата, ще плащат за всичките 20 хил. км републиканска пътна мрежа, включително и за третокласни шосета и за транспортни връзки между градовете и крайните им квартали.

Паркирането в Банкя става платено?

През следващите дни жителите и гостите на Банкя ги очаква и още една неприятна изненада освен факта, че трябва да си купят винетка, за да отидат на работа в София. В Банкя обмислят да въведат платено паркиране заради туристическия поток. То ще бъде валидно само за почивните дни, с гратисен период от 30 минути, заради местните жители, които слизат от кварталите в центъра, за да пазаруват.

Жителите на София обаче ще трябва да плащат, ако искат да се разходят до Банкя. Решението дали ще има платено паркиране в Банкя ще стане ясно на 26 февруари, когато ще бъде общественото обсъждане на предложението в Информационния център в града.

Проект на столична община

Предстои подписване на споразумение между Столична община и Агенция “Пътна инфраструктура”, с което Околовръстният път на София и шосетата към кварталите ще станат безплатни и ще могат да бъдат ползвани без винетка. Това обяви зам.-председателят на постоянната комисия по транспорта в Столична Община Зафир Зарков. В момента се изготвя карта с маршрутите, които ще са безплатни, заяви той пред БНТ. Споразумението включва всички пътища около София към Нови Искър, Симеоновско шосе, Банкя, Владая. Тези пътища, които осигуряват ежедневно придвижването на хората от тези населени места от урбанизирания град, обясни Зарков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


149
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
124
0
 
2
 
! Отговори
Q преди 4 години
Това е капитализма-ВСИЧКО СЕ ПЛАЩА,а не само в главите ВИ ДА СЕ ВЪРТЯТ ХОЛИВУДСКИТЕ ФИЛМИ!
123
0
 
0
 
! Отговори
Нищо ново преди 4 години
До LL: Всеки жител на квартал Искър например трябва да си купи пътя, така ли? Не е ли работа на общината и държавата. Хората там се водят софийски жители и не им е работа те да си купуват пътя.
122
0
 
0
 
! Отговори
LL преди 4 години
Парадокс, Републикански път в София ами купете си го и си карайте по него както искате.
121
0
 
2
 
! Отговори
Нищо ново преди 4 години
А показаха и села, в които камерите са на главната улица. Излиза, че за да се движи някой из селото с кола трябва да има винетка.Предвиждам, че ще изгърми поредният гербаджийски бушон - този път шефът на АПИ.Нищо ново, но когато в една инсталация постоянно горят бушоните, проблемът не е в бушоните а в (гербаджийската) инсталация.
120
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Е, като се разбра, статията ви е лъжа, защо не я махате?
119
1
 
3
 
! Отговори
Масвидал преди 4 години
Нека няма винетки, но да започнат да плащат данъци като софийски жители. Така, всеки ден до София, ползване на инфраструктура, замърсяване и т.н., а данъци и такса смет, като за село...
118
1
 
6
 
! Отговори
банкябой преди 4 години
няма парадокс,с мутра начело така ще е за напред и данък съществувание ще въведе щом си жив и здрав дължиш пари
117
2
 
8
 
! Отговори
Бай Данчо преди 4 години
Крайно време беше да го сипят на шопите, защото те избират властта в страната!
116
1
 
13
 
! Отговори
? преди 4 години
Много ми е интересно как се отменя от министър-председателя с устна заповед Постановление на МС от 2018 г. Толкова ме е срам, че този човек е начело на държавата ни!
115
4
 
16
 
! Отговори
Shark преди 4 години
Откога Банкя е квартал на София? И като ще се прави за Сафийските села, да се направи за цялата страна. И до Пловдив има близки села откъдето хората всеки ден пътуват на работа, но си плащат винетки. Защо Софийските села са привилигировани? А!? И до другите градове също. Това ако стане трябва и другите градове да го поискат, не може такава дискриминация
114
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 103Отделни населени места с градски транспорт до тях? Я пак? Ако билетчето е 1,6 лв, то следва да не са свинетка. Просто и ясно!А какви , как, къде няма значение...
113
2
 
11
 
! Отговори
учуден преди 4 години
Е тва е, бедните хорица около София, с лъскави джипове и тем подобни ще спестят едни 97лв. , а в провинцията, където все още си карат Жигулките до близкото село-няма къде да мърдат!
112
3
 
5
 
! Отговори
we преди 4 години
Трябва да съм много ***. Не разбирам, как има хора, които цяла година няма да излезат от града с колата и се борят да спестят някакви дребни пари.
111
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За камионите,доганов е натиснал.Отделно на Ердо и мергел,също ги боде.Да има бизнес,аласамо за назе, вие несте хора.С това запада ни унищожи и пак сме му криви.
110
2
 
3
 
! Отговори
23171 преди 4 години
Защо това споразумение за безплатни пътища към крайните квартали предстои да бъде подписано? Кой не можа да съобрази докъвде разпериха София в угода на новобоганташите? Редовите бистричани ползват градкия пътнически превоз срещу 1.60 билетчето.
109
0
 
5
 
! Отговори
123 преди 4 години
"Столичани"
108
10
 
17
 
! Отговори
Стар Бургазлия преди 4 години
Абе тези хора не пътуват ли с колите си до Пловдив, Бургас, Варна, Солун или Истанбул, че протестират толкова. Или са толкова бедни, че си купуват само седмични или месечни винетки за отпуската. Аз в началото на всяка година си купувам годишна винетка и ми излиза най-евтино, както и нямам проблеми с видео камери и пътна полиция.
107
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Щеше ли Баце да писка толкова, ако беше от София, а не от село Банкя???
106
0
 
3
 
! Отговори
Hsbsv преди 4 години
Нема се плаши те боко ще оправи нещата той ги създание тия палачовци незаконни 1000% сега уж им се кара аре стига бе докога с тоя цирк или викате народа докъде е по голям цирк от нас ние що да не сме и ние
105
1
 
14
 
! Отговори
Тъп преди 4 години
На всички парите не им стигат. Всички искат да плащат по-малко. Да видим колко износва пътя една кола, която тежи около 1 000 килограма и един камион с тегло 40-50 тона. Правителството се огъна пред "бизнеса", който ще плаща много по-малко от необходимите средства за поддържане на пътната мрежа в страната.