Платените зони на "Оборище" не решават проблема на живущите

Броят на продадени стикери в общината не са колкото паркоместата
21 фев 2020 09:32, Петя Славова
48
Платените зони на "Оборище" не решават проблема на живущите
Снимка: БГНЕС

Има предложение от живущите платената зона за паркиране в район "Оборище“ да бъде направена 24-часова, включително събота и неделя, тъй като те страдат от липсата на места за паркиране след 19:30 ч. заради посетители на търговски обекти и заведения, които след този час идват и паркират в района. Това обяви пред БГНЕС кметът на "Оборище" Николай Александров.

"В същото време живущите са платили годишен стикер, но не им е осигурено място, за да си го ползват. Има участъци, където са продадени определен обем стикери, но в същото време няма теоретично толкова места за паркиране", посочва Александров мотивите на жителите за искането им.

Той каза, че друга идея на живущите е да се разшири обхватът на синята зона за сметка на зелената.

“Синята зона е с ограничен времеви диапазон – няма да е 4 ч., а 2 часа, ще е валидна и в събота. Целта на администрацията е да чуе гражданите и да предаде това, което те искат към компетентните институции, за да се реши в тяхна полза проблемът“, коментира районният кмет.

Александров е категоричен по отношение на това, че синята и зелена зони решават проблема на живущите с паркирането.

"Така се урегулират всички, които посещават района и не са живущи. Те имат дисциплиниращ ефект – къде да остави автомобила, колко време да го използва. Подхожда се разумно, а не нехайно", заявява той.

Попитан дали районът обмисля построяването на паркинг, кметът разкрива, че до 10 дни районната администрация ще внесе предложение в Столичната община за изграждане на многоетажен паркинг.

"Една малка част от него е подземен, а другата е наземна. Той ще е многоетажен паркинг. В момента всичко е на ниво проект“, пояснява той и добавя, че паркингът ще бъде платен.

Бъдещият паркинг ще се намира около пазара за животни, намиращ се зад театър "София", който се обсъжда дали да бъде премахнат или преместен на ново място, защото жителите на района не го искат.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До КрайМи в големите градове по белия свят не че колите намаляват напротив много повече са, но има много паркинги /подземни, надземни/ и по улиците се спазват ясни и точни правила за движение. А тука една мафия "Паркинги и гаражи" само пребират пари и това е. Да са направили някой паркинг?
45
2
 
3
 
! Отговори
Край преди 4 години
Ми в големите градове по белия свят колите се ползват все по малко обаче в Бангалор София и Найроби се увеличаватПървичните и глуповати общества ги имат за велика ценност и символ на успех
44
0
 
9
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
Ясно е, че все повече хора ще използват автомобил, за да си свършат работата, която има да вършат - да заведат деца в различни детски градини и училища и после да отидат на работа, а вечерта в обратен ред. Други вместо да губят часове с отвратителния градски транспорт на София отиват на работа за 10-20 минути с кола. На трети работата им е такава, че без кола не може - обикновено свързана с тежък или обемист багаж.В последно време има и нов фактор - градският транспорт стана по-скъп, освен че е
43
0
 
8
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
Очевидно е, че броя на колите в България, вкл. и в София, ще се увеличава, защото доста сме изостанали от средното ниво на ЕС. Очевидно е и че паркоместата трябва да се увеличават, но през последните 30 години паркоместата намаляват - застрояват се паркинги, въвеждат се платени зони за паркиране, небето строят закрити паркинги, както е в нормалните държави. Решението е ясно - нови паркоместа, както е по света.
42
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В Западна Европа отдавна разбраха, че автомобилът е необходимост и направиха така, че всяко семейство да има възможност да притежава поне една кола, а вече и всеки пълнолетен да може да има кола. В България някакви мaлoyмници грачат против колите и твърдят, че кола трябвало да притежават само богатите, с бедните да са без кола.
41
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
София е доста по-назад от Виена по брой лични автомобили на човек от населението - почти наполовина от нивото на Виена. Въпреки това някакви *** продължават да баят, че колите в София били много. Във Виена огромен брой коли са скрити в закрити паркинги, а в София тези закрити паркинги са много малко и колите изглеждат много, без да е така наистина.
40
0
 
6
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 4 години
Във Виена повече от половината семейства имат поне една кола, а често имат и повече от една кола, а в София по-малко от половината семейства имат кола. Това при условие, че общественият транспорт във Виена е много добър, а в София е много зле.
39
0
 
6
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 4 години
До около 1963 година в София имаше много малко коли. Примерно на ул. Неофит Рилски между Раковски и Ангел Кънчев понякога имаше една кола, понякога нито една. После колите започнаха да се увеличават и към 1983 година вече се паркираше и от двете страни на улиците и там направиха проект за огромен подземен паркинг, но дойде 1989 година и паркинг няма. С въвеждането на платената зона там, паркоместата намаляха наполовина
38
4
 
4
 
! Отговори
Край преди 4 години
Градовете като София разчитат на силен градски транспорт - точен до минута, бърз и комфортен. Във Виена правостоящ не можеш да видиш в метрото. Паркинга в центъра - 40 лв. на ден - ако ти отърва заповядай.Колата там е излишно бреме а не символ на благосъстояние ОБАЧЕ *** още им се не е нарадвал. В белия свят ги изхвърлят и даже ще ги забраняват - *** още ги мечтае.
37
3
 
1
 
! Отговори
Край преди 4 години
колете в София отдавана са повече от законните места за паркиране. И продължават да ги карат с автовозите. Няма как в 1.4 млн. град всеки човек да е с кола - даже и всички градинки и детски площадки да ги направим на паркинги. Софянци ще го научат по трудния начин - след като си похарчат паричките за "нов внос" ще усановят че няма къде да го дяват а по улиците пълзят с 15 км. в час средна скорост.Опита да се сбъдне мечтата на всеки беден ром и българин да е с кола - "баровец" е *** и скъп.
36
1
 
9
 
! Отговори
Картофчо преди 4 години
Мушмороци! Ето щом искате да си плащате - няма проблем! Готово - плащайте абонамент за зоната. Ама то няма толкова места колкото абонамента са продадени. Това си е ваш проблем - вие просто сте искали да си плащате а не места за паркиране!Сега като се светнахте не е лошо да попитате къде са парите събрани от зоните! Бяха обещани за изграждане на подземни и многоетажни паркинги. Някой да е виждал наскоро изграден подземен и пногоетажен паркинг в центъра???
35
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
През 1999 година в квартала построиха два блока с по 60 апартамента и нито едно паркомясто, вкл. и на улиците до блоковете. А познайте къде паркират тези около 50-60 коли от двата блока. Какво ли ще стане когато всяко семейство се сдобие с кола и колите станат 120?
34
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В София личните коли са между 180 хиляди и 220 хиляди, което е малко. Фирмените автомобили са повече. Очевидно е, че личните автомобили ще се увеличават поне докато почти всяко семейство стане притежател на кола, както е в Западна Европа.
33
3
 
5
 
! Отговори
Обективен преди 4 години
Като за начало трябва да се премахнат платените зони за паркиране, за да се облекчи паркирането в София. След това трябва да се направи това, което направиха всички големи градове по света преди 30-50 години - ефективно използване на улици и части от зелени площи за паркиране, както примерно е във Виена. Успоредно с това, строеж на хиляди общински паркинги в цяла София. Чак тогава може пак да се въвеждат платени зони за паркиране, но не цели квартали, а само части от някои улици.
32
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като сте ***, продължавайте да искате да плащате за нещо, което не получавате. Платените зони в София са просто един допълнителен данък за колата и НЕ РЕШАВАТ проблема с паркирането. И 10 хил лв да плащаате, като няма достатъчно паркоместа - все тая. Вместо да искате спиране на това тотално застрояване и изграждане на паркинги - вие ревете за още платени зони. Малко ви е сегашната такса. Да се вдига.
31
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Във София 45,6% от домакинствата имат кола, като средния пробег е 10 хиляди километра на година. В големите градове на Западна Европа обикновено 80% от домакинствата имат кола и средният пробег е 50-60 хиляди км/година. В София гъстотата на населението е от два до 16 пъти по-малка от гъстотата на населението в тези градове. Защо в София има по-голями задръствания и е по-трудно паркирането?
30
5
 
4
 
! Отговори
До 18 преди 4 години
Прав си. По времето на бай Тошо в цяла България имаше 2 москвича, 3 лади, 4 трабанта и 1 шкода и нямаше проблем с паркирането. Сега всяко семейство има по 20-30 коли и ще става още по-зле. До 10 години всяко семейство ще има поне по 100 коли.
29
6
 
6
 
! Отговори
Софийска баница преди 4 години
Синята зона трябва да работи всеки ден минимум до 21:00 ч. И цената да бъде поне 5 лв. на час защото тези 2 лв. на час, вече не могат да накарат никой да НЕ се домъкне с колата си баш в центъра.
28
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Никъде в Европа не е решен въпроса с паркирането, защото има много коли. Единствено в Япония въпроса е решен така, не можеш да си купиш кола ако на докажеш, че имаш парко място.
27
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сигурно ще прозвуча неприемливо за някои, но може би трябва да се проучи опита на Стокхолм. Там паркирането е платено навсякъде в града, като сумите са според района. Има почасови, дневни и месечни. А влизането в широкия център се засича от камери и се начислява такса. Ако влизаш няколко пъти има някакъв таван/ден. Това драстично намалява притокът на коли в центъра, както и изоставените трошки по улиците и паргингите.