Едва 11% от замърсяването на въздуха в София е от транспорта

60% идват от продуктите на битовото горене
30 ное 2020 09:30, Нели Христова
45
Едва 11% от замърсяването на въздуха в София е от транспорта
Снимка: БГНЕС

Комплексни са причините за замърсяването на въздуха в София, затова са комплексни и мерките, които се взимат. Но Столична община може да вземе всички мерки само в сътрудничество с гражданите.

Още по темата

Това обясни пред БНТ Лорита Радева, председател на Комисията по околна среда към Столичния общински съвет.

"Според последното изследване на Националния институт по метрология и хидрология, най-голямото замърсяване - около 60% се дължи на продуктите на битовото горене. Затова и там са насочени усилията по двата проекта на Столична община за подмяна на печките на твърдо гориво на 55 000 домакинства, които се отопляват с дърва и въглища в зимния сезон", каза Радева.

Към момента около 6000 домакинства са заявили желание да се присъединят към програмите на общината. Основното изискване за това е хората да са собственици на жилищата, в които живеят, и да заявят своето желание в която и да е районна администрация.

Над 500 филтри са поставени на комините - те касаят онези домакинства, които няма да имат техническата възможност или не съответстват на програмата за смяна на техните печки.

"Около 80% от продуктите, които са замърсяващи околната среда, се прочистват с тези коминни филтри, като Столична община осигурява поддръжката и монтажа на филтрите през отоплителния сезон", коментира Радева.

В Столичния общински съвет предстои да се обсъди и мярката "Зелен билет" - тъй като в момента изискванията са две от станциите за измерване на качеството на въздуха да показват 200 микрограма за денонощие. Целта е да се намали на 150 микрограма.

11% е замърсяването от транспорта, според данните на Националния институт по метрология и хидрология.

С 24% се увеличава обхватът на улиците в столицата, които ще се мият. 96 000 декара от града ще се мие с увеличаване на обхвата, допълни Лорита Радева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


45
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Който е живял по-дълго, може да оцени запрашеността в София през годините по прахът по балконите. До около 1990 година прахът беше малко, но след това започна всяка година да се увеличава и то бързо, а през зимата миризмата на изгоряла гума стана ужасна.
39
0
 
3
 
! Отговори
Истината преди 3 години
Тук има поне две манипулации.Първата е, че процентите са за цялата година, а замърсяването от печките е концентрирано в студените дни на зимата и тогава не е 60%, а примерно 90% или 95%.Втората манипулация е, че км замърсяването от автомобилите, прибавят и замърсяването от неизмитите улици при движението на автомобила, а то е 96% от замърсяването приписвано на автомобилите. Реално само 4% от тези 11% са замърсяване от автомобила, т.е. по-малко от половин процент.
38
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До коментар 38 не знам Ти в коя София се намираш но в София въздуха винаги е бил мръсен карам ски от 78-*** година оранжевата инфекция винаги е била до Бай Кръстьо просто мърсотията от промишлеността се смени с мърсотията от селяните и колите им мърсотията от колите не само тяхните аспуси А и прахолякът който вдигат от земята отново във въздуха Единственото което не се е променило е прахоляка който ветровете донасят от Сахара през Средиземно море
37
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До коментар 37 мисля да започнем намаляването на трафика от тебе като те върна наобратно на село
36
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Едно време с какво се отоплявахме в София? Градът беше чист,както и въздуха! А Кремиковци работеше,както и няколко огромни завода! Защо се крие причината и откога имаме в София мръсен въздух! Откакто приехме земеделците на България!
35
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Абсолютни неистини се разпространяват не знам от кого и защо!? Най големия замърсител е частния транспорт! Стига сте лъгали хората! Печки и кюмбета няма по кварталите,ако не е парно ще е климатик! Изключвам тия с камините по Драгалевци и Бояна,както и Факултета! Намалете трафика и вкарайте закон за дизели и стари таратайки!
34
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 33 MaxНа какъв се правиш бе Ти да не би да сереш злато я Слез на земята
33
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А какъв е процента на прахоляка който се вдига от целия този транспорт в София?
32
0
 
3
 
! Отговори
ааа преди 3 години
Много ясно, че не е само от горенето на дърва, въглища, гуми, парцали и други ***. Трафика допринася доста. Обаче ако излезе човек малко от София и отидете в някое по малко населено място, където няма почти никакъв трафик - въздуха си е замърсен, мирише доста, има смог. Така че да обясняват тука разни хора, че щото лятото имало смог значи не било проблем горенето на ***...
31
1
 
5
 
! Отговори
Max преди 3 години
Кой град е на тази снимка?Мумбай или Карачи?
30
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 29Индустрията икарусите ги заменихме със селяните няма измъкване от тоя смок между другото когато ги нямаше Люлин и Дружба го нямаше и Кремиковци А ти имаш ли живи съученици
29
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
От хан Аспарух София ще бъдат чисто когато изгоним цървулите обратно на селоКазах
28
2
 
13
 
! Отговори
мидас преди 3 години
Значи само 11 процента е от транспорта,а останалите 89 от какво?Много вероятно е от изгарянето на болука от Европа,който достъчно трови и разболява!
27
2
 
3
 
! Отговори
До Калоян 25 преди 3 години
Калояне ти на колко си бре юнак ? Още като ги нямаше Люлин,Дружба,Обеля,Манастирски ливади, и другите панелни мастодонти,като се качахме на Витоша и София беше,,под капак.А от Кремиковци идваше беумна смрад и дим,независимо от сезона това беше,,подаръкът" на индустрията.А сега димящите Икаруси бяха заменени с метро ! Какво ново индустриално се построи ,последните 10 години?.
26
0
 
6
 
! Отговори
сто процента преди 3 години
решение тока 2стотинки киловат и всичко на ток. Чиста и екологична България.
25
0
 
10
 
! Отговори
Дзивко преди 3 години
На София местоположението няма да се сменим, ама до колкото знам едно време са проектирали южните квартали с идеята да се запазят въздушните течения от Витоша, вероятно и северните за Стара Планина, но после почна кой къде свари да дига сгради..., и друго идеята на топлофикация е да е масова и достъпна, а не партийна каса, ако парното на двустаен беше 120 - 150 лв, както се твърди, а не 400 както е реално, малко от малко щеше да е по добре
24
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Кюнците, кюнците и пак кюнците.
23
6
 
15
 
! Отговори
Калоян преди 3 години
Г-жо Фандъкова, през лятото не виждам нито Витоша, нито Лозенската планина. През лятото колите в града са пъти по-малко и, повярвайте ми, никой не пали печки. Гледката от Кремиковския манастир към София е брутална - смог. От Копитото не е по-различно. Повтарям - през лятото! Хайде сега да поговорим за индустрия, какво ще кажете?
22
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хората в нормалните държави са на газ от има няма 30-40 години, като последно им е останал проблема с автомобилите. Тук минете примерно където има повече къщи и ще намерите насипани въглища на доста места.
21
1
 
19
 
! Отговори
Дзъ преди 3 години
А нещо за Топлофикация няма ли да се намекне... или те са свръх еко и ползват само газ и въобще не горят италиански отпадъци