При пандемията - всеки десети магазин в столицата е свободен

В около половината от новооткритите обекти продават дрехи
18 окт 2021 10:48, Петя Славова
12
При пандемията - всеки десети магазин в столицата е свободен
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

По време на пандемията се оказа, че всеки десети магазин в столицата е празен, показват  данните за свободните площи по основните търговски улици в центъра на столицата на една от консултантските компании на пазара на имоти.

В същото време делът на новоотворените обекти запазва сравнително стабилно равнище от 6 на сто. За сравнение, през 2020 г. освободените обекти са около 11 на сто, а новоотворените - около 5%, предава "Монитор".

Данните от графиките показват, че през първата половина на тази година отварянето на нови обекти се връща на предпандемични нива. В същото време обаче затварянето на обекти продължава да расте още от 2018 г. насам, силно повлияно и от пандемията.

Близо половината новооткрити обекти по основните търговски улици в столицата са заведения или магазини за дрехи. Обектите за мода са с дял от над една пета по тези улици, докато кафенетата и ресторантите, в т.ч. заведенията за бързо хранене, държат 20% от всички обекти по главните улици в София. Само по "Витошка" 53% от новооткритите обекти са заведения, а по "Цар Калоян" и "Съборна" 47% от магазините са за мода.

Докладът представя ситуацията на основните търговски улици в столицата към първата половина на 2021 г., като са разгледани зони с общо предлагане от 68 000 кв. м. и близо 900 магазина. От документа става ясно още, че на второ място са обектите за различни услуги с дял от 10%, а на четвърто място са магазините за хранителни стоки с малко над 5%. Всъщност за периода 2016-2021 г. се наблюдава изменение в посока изравняване на двете основни категории. До 2019 г. със значителна разлика доминират магазините за дрехи, а заведенията са на второ място. През периода 2019-2020 г. обаче тази разлика между двата сектора значително намалява, а през 2021 г. те са на сравнително еднакво ниво с едва няколко процентни пункта разминаваме.

"Очакваме тази тенденция да продължи и разнообразието от категории на основните улици да продължи да се увеличава“, пишат експертите от Colliers International в доклада. Макар вследствие противо-епидемичните мерки ресторантьорите да минаха през редица предизвикателства, то те все пак намериха нови решения на проблемите в подкрепа на бизнеса си - като придобиване на по-големи градини за ресторанта засилено онлайн присъствие, взимане на поръчка „за вкъщи“ на място, доставка, ваучери и допълнителни оферти за хранене. Хранителните магазини пък са били облагодетелствани през последната година, тъй като по време на локдауна те бяха включени към обектите с продукти от типа „първа необходимост". Затова и делът на тези магазини в основните търговски улици в столицата скача от едва 3% през 2016 г. на 7 на сто през първата половина на 2021 г.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още по темата: магазиниСофияимоти
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Антиваксърите фалираха десетки бизнеси с хлапашкото си упорство и ниското си IQ
6
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Има онлайн магазини. Спестяват много време, много нерви, например като място за паркиране в центъра, срещите с намусени продавачки и допир с разни клиенти. А и мол-вете са фактор. По-удобно е да си напазаруваш от едно място всичко, от обувки до спално бельо, удобен паркинг, топло и чисто.
5
1
 
9
 
! Отговори
мак преди 2 години
Магазините фалират, кръчмите процъфтяват. После, вой на оня некъпан, умираме, държавата ни е длъжна. Ама като сте през 2 метра, отде толкоз клиенти за всекиго?
4
0
 
3
 
! Отговори
гост преди 2 години
За ядене и за дрехи ще са, няма да са за компютри или книжарници я. *** го интересува как да напълни тумбака и как после да го увие в някой ***, че да не се подава.
3
4
 
8
 
! Отговори
Samo minavam преди 2 години
Всичко живо е обезумяло и единствената думе е, пари. Вдигайте още цените, вдигайте, ще се кефя, как фалирате и полле, скачате от терасите. До там ще Ви докара, алчността.
2
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Въведете зелените сертификати и всички магазини ще са така.
1
3
 
17
 
! Отговори
Мчи ко преди 2 години
*** съм ви магазините, банани нали има