За по-чист въздух: 1000 лева глоба за стара кола в центъра на София?

Това е едно от предложенията за нискоемисионните зони
24 окт 2021 22:40, Нели Христова
120
За по-чист въздух: 1000 лева глоба за стара кола в центъра на София?
Снимка: БГНЕС

Солени глоби до 1000 лева за шофьорите, които влизат в центъра на София с по-стар автомобил. Идеята е санкцията да важи в дните със замърсяване на въздуха над нормата.

Ангел кара автомобил, произведен през 1997 година. Ако бъде засечен от камера в нискоемисионна зона в София, глобата за собственика се планира да бъде между 50 и 500 лева. Защото колата е частна.

Собственикът на 24-годишната кола е в центъра почти всеки ден.

„Чакам дъщеря ми и жена ми от училище. Иначе ми излиза много по-скъпо. Така ми излиза 20 лева на седмица”, обяснява Ангел пред NOVA.

Ако превозното средство е на фирма, санкцията може да стигне до 1000 лева. В тази група попада и Ивайло, който е търговски представител зад волана на служебен автомобил.

„Ме е моя колата, служебна е. Даже не знам дали има катализатор, дали замърсява въздуха”, признава Ивайло.

Освен какви ще са санкциите, в проектонаредбата е разписано и кои ще са нискоемисионните зони. Едната е идеалният център на София, а другата – в периферията до Южния парк. Първоначално в тях няма да се допускат само автомобилите със стикер от първа еко категория.

„Като първи сезон, като първа мярка, като стартирането на работата на тези групи, може би разумът говори, че трябва да се започне с, естествено, с най–ниската и най-замърсяващите автомобили”, обясни Зафир Зарков, общински съветник в Столичния общински съвет.

Над 180 камери ще следят кой влиза и излиза от зоните за чист въздух. Информацията ще постъпва в Центъра за управление на трафика. Служителите ще проверяват всеки автомобил, засечен в центъра, от коя еко категория е. Ако не отговаря на изискванията, ще следват и санкциите.

Фактически налагането на глоби ще е възможно от юли 2022-ва година. А до тогава Ангел и семейството му се надяват да намерят изход от ситуацията със старата си кола.

„До една година най-много съм я сменил. Нямам пари за глоби. Предпочитам да ги дам за по-нова кола”, заявява Ангел.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


120
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
92
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Живущите ще ви го турим, опитайте се да спрете някой да си стигне имота. Не забравяйте, че караме стари коли, не защото ни харесва.
91
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Имам парно котле, газ нямам и се чудя да паля ли котлето или да стодувам цялата зима???
90
0
 
13
 
! Отговори
Ккк преди 2 години
Има директива от световните господари раята да остане без коли. Навсякъде по света готвят брадвата на личния автомобил. Нашите подлизурковци обаче искат първи да се наведат, и най-ниско при това. Тука проблема не са колите, а тези които са гласували подобно нещо? Защо няма масови протести и чупене на общински прозорци и глави? Явно си ни е добре.
89
0
 
5
 
! Отговори
Асан преди 2 години
Коя кола може да влиза у центъра на София? :)))
88
1
 
8
 
! Отговори
Центъра преди 2 години
В центъра e пълно с мизерници потомци на разни дърти комунисти, които са с голямо самочувствие и се топлят на твърдо гориво. Горят всякакви ***.
87
4
 
8
 
! Отговори
аз преди 2 години
А колите на газ или метан? Защото те със сигурност цапат по-малко от колкото нов дизел
86
10
 
6
 
! Отговори
Мен преди 2 години
До АнонименПритежаването на кола не е задължително. Като не можеш да си позволиш такава, която да отговаря на нормите(и не това не са чисто нови коли!) ползват общественият транспорт, който специално в софия е доста удобен. Като цяло идеята с глобите няма смисъл обаче. Строги технически прегледи + високи данъци за старите коли са това което ще свърщи работа. Забраната за регистрации също.
85
1
 
11
 
! Отговори
аз преди 2 години
Честито! Най-ниската минимална работха заплата в Европа (не само в ЕС), и..... глоба в размер на една МРЗ ако не можеш да си купиш нова кола. Да живееш в България - безценно!
84
0
 
4
 
! Отговори
до пенсионера преди 2 години
В Испания на прегледа според модела ти казват колко оборота трябва да вдигнеш на служебната бяха малко над 4 000об/мин , говоря ти за дизел.
83
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Поредната простотия! А някой пита ли ги тия хора защо карат 20 или 30 годишни кошници? Ако имаха нормален доход, дали щяха да карат една кола цял живот? Или щяха да я сменят на всеки 5 години както се прави по света?
82
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Плачевна е новата ГЕНИАЛНА идея на Фандъкова и придворните й - да наричат зоната с най-мръсен въздух в Сф: "Зона с чист въздух" )))
81
0
 
10
 
! Отговори
Ам гъл преди 2 години
За по голяма Измама. Горим *** от чужбина Замърсяваме повече Плащаме по скъпи Емисий съответно промишлеността и Тока ни стават в пъти по скъпи Унищожаване производствата. Връщаме се в каменната ера. Да живей живей труда да Ама другия път. И така Другари и другарки Унищожението на България върви с Пълна Сила а Вие си чакайте политиците /мръсниците да ви "Спасяват". Да ще ви Спасят /отърват от Живота.
80
0
 
6
 
! Отговори
До 105 преди 2 години
И със сигурност чного по- малко от такава без дпф, бълваща черен дим, каквито са почти всички стари дизели, и всички баничарки.Не е важно колко стара е колата, просто трябват реални ГТП.
79
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Твърде зависими от правилата???
78
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Кола на газ 98-*** със сигурност замърсява по малко от дизелов джип 2012-та
77
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Строителството в София се извършва с много стари камиони. Интересно това как ще го променят???
76
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И защо около южния парк, като най-мръсно е в Хиподрума и Кр. село? Защо не и около другите паркове
75
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Коги? Толкова ли не може да сложат винетки за центъра по 500 лв годишно, с тол камери? Нека го ядат и богатите с новите коли поне
74
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
карат хората да купуват електрички, ами да се замислят този бюджет от къде ще го пълнят, еко такси акцизи на горива, ддс на горива. Фа кажат от къде ще доставят тази енергия за заряд , кога ще има достатъчно зарядни станции.....все въпроси без отговор. Зареждането в САЩ отдавна не е без пари. В Норвегия както нямаха данъци така взеха да ги облагат полека лека.
73
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В алгоритъма за еко категория по български водеща е възрастта на колата, а какво из. Излиза през ауспуха е на задно място. Игнорира се и дали е на газ. Така с пускане на ограничението за влизане въздуха... Няма да стане по чист.