1,60 лв. остава цената на автобусното билетче в София

СОС изготвя предложение за нова тарифна политика
3 фев 2022 14:53, Анисия Иванова
33
1,60 лв. остава цената на автобусното билетче в София
Снимка: БГНЕС

Цената на билета за градски транспорт в София остава 1,60 лева. Столичният общински съвет /СОС/ ще обжалва решението на Административния съд, което на първа инстанция отмени измененията на Наредбата за реда и условията за пътуване в градския транспорт на София, направени през 2018 г., с които бяха определени цените на превозните документи, съобщават от пресцентъра на СОС.

С решението от 31 януари т.г. Административният съд в София-град на първа инстанция отхвърля жалбите за отмяна на Наредбата като цяло, текстовете за паркирането в паркингите на Центъра за градска мобилност и твърденията за пряка и непряка дискриминация, но не приема формулата за изчислението на цената от 1,60 лв. на еднократното пътуване.

В момента работна група, в която участват представители на различните политически групи към СОС и независими експерти, изготвят предложение за създаване на нова тарифна политика.

През последните години беше изградена смарт система за таксуване, пълно видео наблюдение, а също така и с аналитичен софтуер. На база на анализите за пътникопотока, натовареността на линиите и предпочитаните превозни документи, работната група ще предостави проект за нова тарифна политика. Очаква се тя да бъде разгледана и приета от СОС през тази пролет.

В края на 2021 г., групата на ГЕРБ-СДС представи предложенията си, според които столичани и гостите на града ще могат да пътуват с електронен билет в рамките на 30 и 60 минути. Това е времето, в което превозните средства ще могат да се сменят неограничен брой пъти на фиксирана цена.

Например при закупуването на времеви билет от 30 минути и използване на едно превозно средство 25 минути, имате пет минути да се прекачите на друго, което можете да използвате до края на пътуването си, независимо колко продължително е последното пътуване. Целта на новата тарифна политика е привличане на нови клиенти на градския транспорт и намаляване на използването на лични автомобили, съобщават от СОС. (БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Никъде в Европа не съм виждала билет за 30, както е предложението на герб или за 40 минути, както предлага Борис Бобев а за 90 и 100. Какво пречи, вместо да измислят глупости, просто тоя билет от 1.60 да важи 90 минути? Чудят се как да ни представят поредното поскъпване, защото това ще е резултатът от тия 30 или 40-минутни билети.
27
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В рамките на 30 минути в София НЕ МОЖЕ да се сменят повече от 1 път травай/автобус/тролейбус/метро, т.е. използване на максимум 2 различни превозни средства и за по 2-3 спирки едното и 2-3 спирки другото! И при огромен късмет, щото СО се постара значително да увеличи през м. декември 2021 г. интервалите на движение
26
1
 
1
 
! Отговори
До 4 преди 2 години
Вие в Кюстендил в кой век живеете без градски транспорт? Това иачстина ли е?
25
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
в София тарифиране по-време ще бъде тотално неработещо,защото траспорта е на много големи интервали,това не е Лондон където като тръгне единя автобус след малко се задава следващия в София трябва да е за разстояние
24
1
 
9
 
! Отговори
Пиян залян преди 2 години
Най-добрата тарифна политика е ромите да не пътуват гратис , което значи изибщо да не стъпват в транспорта , и без това маски за тях няма ! Тиквата ги направи придворни боклу......
23
5
 
1
 
! Отговори
vlady преди 2 години
По-добре 2 лв 90 мин 1.50 60 мин и 1.20 30 мин евентуално може и 90 ст 15 мин за кратки пътувания.
22
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
2lv 90 мин или 1,5лв 30мин
21
5
 
5
 
! Отговори
vlady преди 2 години
За никого не е сложно - прилага се в много европейски градове от дълги години. Таксуването по време е много по-справедливо и позволява оптимизация на транспортната схема - стимулира прекачването с цел икономия на време вместо висенето в задръствания в свръхдълги линии като дулченето на билети.
20
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До vlady Абе не е сложно за "умните и красивите", които само идеи дават без да ползват градския транспорт. Само стой и гледай какво объркване ще настане. А пачките с билети отдавна са отпаднали ако това е била основата на идеологията за времевия билет, не се притеснявай. Който не дупчи билет сега и с времеви билет пак няма да го накараш да дупчи.
19
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Кирчо нали блесна с репликата "има пари в държавата ако не се краде"? Е, сега да се хване да свърши малко работа и да провери в градския транспорт къде им потъват парите, че все нямат! А не да увеличават билетчета и да правят какви ли не схеми, че още да има пари да потъват!
18
6
 
2
 
! Отговори
vlady преди 2 години
Не е сложно - при валидацията се отбелязва началният час на валидност, винаги е ясно дали билетът е валидиран в дадено превозно средство и кога е станало това. Работата на контрольорите се улеснява, няма да има и спорове заради заяждащи перфоратори. Единствено ще отпаднат тестетата билети и пробването дали дупките съвпадат.
17
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това е такава гл.у.пост с тия "времеви" билетчета! Ще бъде пълно объркване и хаос като ги въведат! От една страна хората няма да разбират как им се зачита времевия интервал, в който могат да ползват билетчето и ще се карат с контрольорите, от друга страна контрольорите и те докато се научат... Освен ако не им е целта да усложнят нещата до толкова, че на хората да им писне от билетите и да започнат да си купуват карти. Или просто пак някой "умен и красив" го е измислил.
16
1
 
2
 
! Отговори
vlady преди 2 години
До АнонименТЪрговище е малък град, разстоянията са малки и на практика има само две градски линии с нормално разписание.
15
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В Търговище е 30ст. Ама това е щото не е столица.
14
5
 
1
 
! Отговори
vlady преди 2 години
До През 2019Не трябва да се връща - картите ще станат неизгодни, нормално е да се стимулира закупуването им. Нужни са билети 15, 30, 60 и 90 минути както и карти 24 и 72 часа с неограничени прекачвания.
13
2
 
2
 
! Отговори
до 11 от 10 преди 2 години
Чевена празна куха тиква си ти бе!Казвам само какви бяха цените и заплатите.Никой не ти говори за дългове и любов към социализма.Това го има само в твоята тиква и група руски комбайнери само!Кой знае в какъв гълъбарник си се заврял в някой краен квартал и зъзнеш докато пишеш тук въшкаррр!
12
13
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Градски транспорт влак и автобус съм ползвал за последно 1977 година. През Декември месец 1977 год. му излезна номера на баща ми за Ладата и като се качих на нея не слезнах до 2 000 година когато я замених с БМВ. Градският транспорт в момента го ползват само най бедната прослойка които пътуват и гратис.
11
3
 
6
 
! Отговори
vlady преди 2 години
До преди 1989Билетът беше 6 стотинки, но месечната карта 5 лв и тримесечната 13. Това е точно обратното на нормалното таксуване - нормално е билетите да са по-скъпи за сметка на изгодни карти. Сега съотношението е много по-добро - месечната карта е приблизително 31 билета, тримесечната приблизително 81.
10
0
 
5
 
! Отговори
vlady преди 2 години
До АнонименПлевен е много по-малък град, при това картите в София са значително по-евтини.
9
10
 
3
 
! Отговори
до 10 преди 2 години
И тая евтиния е била осигурена чрез външен дълг към банки от загниващия капитализъм! Масрафа и евтинията ви в последствие ги плащаха хората от Демокрацията до 2015 - та включително! Ама то не е лесно да си с промита червена и празна тиква.