Пускат бусчета "на повикване" в още три квартала в София

С него ще се стига по-лесно до метрото
Обновена: 8 юни 2023 12:15 | 8 юни 2023 12:15, Стела Стоянова
18
Пускат бусчета "на повикване" в още три квартала в София
Снимка БГНЕС

Столична община подготвя пускането на така наречения довеждащ транспорт и в кварталите "Малинова долина", "Витоша" и "Горна баня". Очаква се проектът да стартира наесен, каза пред БНР зам.-кметът на Столична община Дончо Барбалов. Това са електрически бусчета, които работят "на повикване".

Три квартала в София - "Манастирски ливади - Изток", "Манастирски ливади - Запад" и "Павлово" вече има такъв транспорт, който улеснява пътниците и ги превозва до метрото и по-големите спирки на столичния градски транспорт. Довеждащите автобуси превозват пътниците на цената на градския билет. В пиковите часове превозните средства се движат на интервал от 15-20 мин.

"Предвиждаме за началото на учебната година най-късно да бъдат създадени още 4 нови довеждащи линии. ", обясни той.

Още по темата

В сутрешните часове интервалът на движение на автобусчетата ще е по-кратък, а през деня - по-голям.

"Надяваме се услугата да придобие все по-голяма популярност, за да имаме по-голям брой потребители. Много разчитаме, че учениците ще ги припознаят като удобно средство за придвижване до основните линии на градския транспорт", коментира Барбалов.

По думите му услугата струва няколко милиона лева на годишна база. Превозните средства са закупени с грантово финансиране по проекти от ЕС, а експлоатацията си е наш ангажимент, отбеляза още заместник-кметът.

По думите му качването в превозното средство може да бъде заявено чрез приложението или на място - като човекът подаде знак. Спирките не са фиксирани, само маршрутът е фиксиран. Човек може да се качва и слиза, където му е удобно, подчерта Дончо Барбалов.

По думите му линковете на приложението, както и картите, по които ще се движат линиите, ще бъдат популяризирани.

"Това е дългосрочна програма и се надявам тя да продължи в следващите години. В София сме първите. Ако нашите усилия са успешни, скоро ще видим и в други градове, както и в други райони на София подобен транспорт".

След катастрофата на бул. "Сливница", която отне 2 човешки живота, последвала от редица протести, Барбалов посочи какво е направено до момента:

"Изградихме пешеходни острови за пресичане, поставихме допълнително осветление, светофарите работят 24 часа, предстои изграждането на разделителна линия между двете платна. Таблата вече работят и за първите 15 дни констатирахме доста превишения в скоростта - 26 500 превишения имаме за 15 дни, като в 6 от случаите над 120 км. са се движили превозните средства. Това е изключително обезпокоително".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
3
 
2
 
! Отговори
Ваньо преди 10 месеца
който не скача е червен
15
5
 
18
 
! Отговори
Реалист преди 10 месеца
Страшно много поскъпна градския транспорт в София. Преди 1989 хванеш автобуса или трамвая и без да се прекачваш стигаш закъдето си тръгнал. Сега трябва да смениш 2-3 довеждащи транспорта, после 1-2 основни транспорта и после пак няколко довеждащи транспорта, а това струва пари и то много. На практика те задължават да купиш карта за транспорта, иначе ти излиза солено.
14
9
 
6
 
! Отговори
до 6 преди 10 месеца
До hi,не,чети,че пише,че са на цената на билета за градски транспорт,на българина свикнал всичко да му е безплатно са му светнали очите като си помислил,че и това е аванта,да видим кога ще си платите безплатния обяд,наречен живот дето живеете на чужд гръб,не се наядохте и не се накрадохте,но сметката ще дойде,нищо,че толкова закъсня,не щаст ни ци
13
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Това е пълна простотия. Докато викнете и ще сте стигнали два пъти пеша.Няколко пъти засичам такива бусчета по Бъкстон, Каблешков и винаги са празни, най много шофьора и един, двама вътре. Пари на вятъра на ента степен.
12
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
На тия през 90-те години им викахме маршрутки.
11
3
 
7
 
! Отговори
Дани преди 10 месеца
Някой знае ли приложението, чрез което се викат бусчетата?
10
4
 
14
 
! Отговори
до танята преди 10 месеца
ИИ в специална лента има да чакаш и няма да дочакаш. В някоя по-цивилизована държава може и да стане. Докато тук е фрашкано с "умни и прекрасни" шофьори на бангии и нагли такива с джипове, неспазващи нищо, защото са по-велики от правилата, няма как да стане. Отделно, че улиците из кварталите са под всякаква критика, то тротоар няма, камо ли две ленти, къде ще ти слагат специална лента на тебе. Мираж...
9
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Това Вади и Ливади трябва да са елитните квартали, така ли? Смях, приличат на гета.
8
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
При чините са май без шофьори и такситата, ИИ ги управлява.:)), няма помпи за сметки, директно тегли от картата.:))
7
18
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
аз откакто имам книжка не знам какво туй обществен транспорт. може би нещо като общественатаолетна, не знам. мьдрраторатриещ сигурно може да каже, щото едва ли има айкюто за книжка
6
6
 
9
 
! Отговори
hi преди 10 месеца
Безплатни ли са?
5
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Хубаво е, когато си измиеш в средата.
4
3
 
35
 
! Отговори
Шишо преди 10 месеца
Викахме им "маршрутки" преди на тия...
3
15
 
9
 
! Отговори
Таня преди 10 месеца
Готини са. Такива линии скоро ще се изпълняват от ИИ автопилот в специална лента. Край на миризмата на "шофьор". Като си помисля само, че има жени, които спят до такива... бляк, ужас.
2
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ще важи ли картата за цялата градска линия?
1
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Готини са, ще ги ползвам.