Никой не може да пребори физиката. Дори Роберто Карлош

Физици обясниха научно един от най-изумителните голове в историята на футбола
2 сеп 2010 16:07,

Източник: YouTube

13 години след като светът видя един от най-изумителните голове в историята на футбола, екип френски физици намери научно обяснение на феноменалния шут от 35 метра на бразилеца Роберто Карлош.

През 1997 година Карлош смая света с невероятния си фалцов изстрел от фаул, който буквално препарира френския вратар Бартез по време на приятелски турнир преди Мондиал `98.

За мнозина този гол е плод на фантастична случайност. Това дългогодишно твърдение обаче е оборено от учени, публикували своя поглед върху шута на Карлош в сп. „New Journal of Physics”.

Според тях точният изстрел може да бъде повторен, ако топката бъде изритана със съответната сила и фалц и най-вече, ако е разположена на достатъчно далечно разстояние от вратата.

Физиците са категорични, че определението „голът, който не се подчинява на физичните закони” е абсолютно неправилно.

След серия опити учените доказват, че топката, изритана от бразилския защитник, описва траектория на черупка на охлюв. Тя обаче не е завършена, защото се намесва гравитацията, която приземява кълбото в мрежата.

„Просто показахме, че когато една сфера се върти, траекторията е спирала”, казва пред ВВС главният експерт в изследването Кристоф Клане.

Д-р Клане обяснява, че извивката се увеличава с напредването на топката. „Тъй като тя лети 35 метра след шута на Карлош, голяма част от траекторията е видима”, обяснява ученият.

Така изстрелът всъщност се оказва абсолютно естествен физичен процес.

Силата на удара, нанесен по топката от Роберто Карлош, намалява влиянието на земното притегляне и това ни позволи да се насладим на един страхотен гол. Какъвто, оказва се, можем да видим пак някой ден. Въпрос на физика.

Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.