Футболните клубове са глобални империи

Данните от финансовите доклади са категорични
10 окт 2015 20:31,
4
Футболните клубове са глобални империи
Снимка: архив, Reuters

Телевизионните сделки за стотици милиони през 90-те години промениха света на футбола. Клубовете, особено най-големите, постепенно започнаха трансформация към космополитни компании с глобална аудитория, посочва СиЕнЕн.

Само европейската футболна индустрия се оценява на 29 милиарда долара, след 3 поредни години с рекорден икономически ръст във водещите 5 национални първенства. Футболните клубове изграждат международните си империи толкова бързо и успешно, че дори и в Силициевата долина биха им завидeли.

Интересното е, че каналите за приходи стават все по-разнообразни. През 2005-та година 27% от приходите на Манчестър Юнайтед са от търговска дейност извън продажбите на билети за мачовете. Тази година процентът е 50 на сто, в това число партньорства в сферата на банкирането, транспорта и комуникациите.

От друг английски клуб разкриват, че тайната е в търпението и премерените действия. За разлика от типична компания в Арсенал залагат на по-малък брой служители, но с фокус върху пряката комуникация с привържениците на отбора по света.

Новините и интервютата с водещите играчи са съобразени с геопозицията на съответната фен маса, откриват се локални официални фен клубове, където бивши и настоящи звезди се срещат с местните хора. Засвидетелстването на лично отношение към феновете от чужбина прави привързаността им към клуба (и неговите спонсори) още по-голяма.

Дълги години Барселона не може да превърне огромните успехи на терена в икономически победи. Така, както успя да направи най-големият съперник Реал Мадрид.

Барса е символ на каталонската общност с красноречивото мото “Повече от клуб”. За разлика от почти всички останали водещи отбори Барселона не разчиташе на милионите от разполагане на спонсорско лого върху екипите на играчите. Нещо повече – клубът плащаше благотворително на УНИЦЕФ, за да носи логото на организацията върху екипите си.

Разбира се, в съвременния бизнес свят подобна политика е изключително симпатична, но не и рентабилна. И така се стигна до мултимилионните сделки с Катар.

И до силно агресивната кампания за популяризиране на клубната марка по целия свят. Не че точно този клуб има нужда от популяризиране, но сега кампанията се води изцяло с цел увеличаването на приходите.

С непрекъсното растящите аудитории в Съединените щати и Азия, наддаването между големите телевизионни компании и множеството хоризонти, разкривани от новите дигитални медии, подобни кампании са обречени на сериозен успех.

Експерти са категорични, че футболните клубове дават истински урок по максимизиране стойността на търговската марка. Бизнес отделите на тези организации ясно осъзнават, че успехите на терена и огромния интерес на аудиторията им дават изключителен коз.

Точно този коз помага за изкопчването на все по-изгодни сделки със спонсори и медии. Този коз води до рекордни продажби на екипировка на цени, които са по-високи всяка следваща година.

Погледнато от този ъгъл определено футболните клубове се превръщат за модел за подражение в света на бизнеса.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
29
 
! Отговори
Трибуна Моци преди 8 години
Гълъбинов,Бербатов,С Петров ,М Петров и Цветан Василев са виновни за предстоящата разгромна загуба.Наздраве ПЕРУКАА
1
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
1,30м 1,0 за Хърватска.Момчетата са нови,мача е без значение,обдиграваме отбора.Боби е пиян,Лечков е надрусан

Спонсорирани публикации